کد خبر: ۳۷۶۶۴۹
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
0
کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم رگبار پراکنده باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها تا پایان هفته خبر داد و اعلام کرد: امروز در جنوب‌شرق وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
تداوم رگبار پراکنده باران در برخی استان‌ها تا پایان هفته
"کبری رفیعی"، در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: امروز (دوشنبه) برای نیمه شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، شمال زنجان، قزوین، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: از فردا تا روز جمعه در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، بخش‌هایی از سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و با توجه به اینکه توده گردوخاک از کشور عراق و سوریه به کشور منتقل شده، برای امروز و فردا در مناطقی از نیمه‌غربی و مرکز کشور، آسمانی غبارآلود را شاهد خواهیم بود.

رفیعی اضافه کرد: امروز و فردا در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، زنجان، همدان، مرکزی، تهران، قزوین، البرز، اصفهان، اردبیل و قم، وزش باد شدید تا بسیار شدید پیش‌بینی شده است که سبب خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این مناطق خواهد شد.

وی ادامه داد: در نیمه شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل از اواخر وقت فردا (سه‌شنبه) تا روز پنجشنبه هفته جاری، وزش باد و خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: خلیج‌فارس و تنگه هرمز از امروز تا روز پنجشنبه این هفته مواج و متلاطم است که با توجه به افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی تا ۲.۵ متر و در مناطق فراساحل تا ۳ متر فعالان دریایی باید نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

رفیعی ادامه داد: دریای خزر نیز طی امروز و فردا مواج و متلاطم خواهد بود.

وی گفت: تهران امروز در برخی از ساعت‌ها غبارآلود و در بعدازظهر نیمه‌ابری خواهد بود که وزش باد در پایتخت در برخی مواقع شدید است. حداکثر دمای تهران امروز به ۳۲ درجه بالای صفر و حداقل دما ۲۰ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: