April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳

معرف ترین اسباب بازی های جهان

معروف ترین اسباب بازی ها یکی از بهترین هدیه‌ها برای بچه‌ها  هستند؛ زیرا نه تنها آن‌ها را سرگرم می‌کنند، بلکه به رشد خلاقیت آن‌ها هم کمک می‌کنند. اسباب‌بازی‌های مختلفی برای کودکان در جهان وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به دو دسته پسرانه و دخترانه یا اسباب بازی‌هایی که هیچ محدودیت جنسیتی ندارند، طبقه‌بندی کرد. بعضی از اسباب‌بازی‌ها پسرها را بیشتر از بقیه هیجان‌زده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر مختص دختران طراحی می‌شوند. در این مقاله به بررسی معروف ترین اسباب بازی ها در جهان خواهیم پرداخت. برای آشنایی بیشتر با اسباب‌بازی‌های محبوب  با این  مطلب از دسته بندی سرگرمی و فراغت همراه ما باشید.

 

معروف ترین اسباب بازی ها

شناخت اسباب‌بازی‌های معروف هم برای سازندگان آن‌ها و هم برای کسانی که قصد خرید اسباب بازی را دارند مفید است. برخی از پرفروش ترین اسباب بازی های جهان در ادامه لیست شده است:

  • اسباب بازی لگو
  • عروسک باربی
  • کنسول نینتندو
  • تبدیل شوندگان
  • لاک‌پشت‌های نینجا
  • مکعب روبیک
  • ماشین‌های Hot Wheels
  • فیگور جنگ ستارگان
  • اسباب بازی یویو

 

اسباب بازی لگو

اسباب‌بازی‌های لگو در زمان خود بیش از 76 میلیون جست‌وجو داشتند، این مطلب تعجب‌آور نیست؛ زیرا تعداد و تنوع زیادی برای انتخاب وجود دارد. می‌توانید مجموعه‌هایی با تم هری‌پاتر و مجموعه‌های جنگ ستارگان یا تمام شخصیت‌های مورد علاقه فرزندتان را بخرید. LEGO در اشکال مختلف وجود دارد، از جمله آجرهای استاندارد، آجرهای پایه بزرگ‌تر که می‌توانید روی آن‌ها اشکال زیادی بسازید.

 

عروسک باربی

در رتبه دوم لیست معروف ترین اسباب بازی ها، عروسک باربی قرار می‌گیرد که 45 میلیون جستجوی آنلاین در طول سال دارد. اگر فرزند شما یک کلکسیونر باربی است، پیدا کردن عروسک جدید کار سختی نخواهد بود؛ زیرا این عروسک‌ها تنوع زیادی دارند.

شرکت آمریکایی Mattel زمانی که برای اولین بار این عروسک قدبلند را در 9 مارس 1959 به بازار عرضه کرد، قصد برنده شدن در فروش را داشت. این عروسک با انواع اشکال خود رسماً یکی از پرفروش‌ترین اسباب بازی‌ها در تمام دوران است. عروسک باربی بین سال‌های 1992 تا 1995 تنها 10 میلیون فروش در سراسر جهان داشت.

 

کنسول نینتندو

کنسول‌های نینتندو هم با بیش از 30 میلیون جستجو در لیست معروف ترین اسباب بازی ها قرار خواهند گرفت. می‌توانید کنسول کامل نینتندو را که امکان بازی چند نفره را فراهم می‌کند، یا Switch Lite را که هدیه‌ای عالی برای هر گیمر خانواده است، خریداری کنید. اولین کنسول نینتندو در سال 1983 عرضه شد و از آن زمان تاکنون یکی از محبوب‌ترین کنسول‌ها بوده‌ است.

 

تبدیل شوندگان

این اسباب‌بازی‌ها تا به امروز یکی از معروف ترین اسباب بازی ها در بازار هستند و از دهه 80 یکی از اصلی‌ترین اسباب‌بازی‌های دوران کودکی پسران در آمریکا بوده‌اند. گفته می‌شود که ترانسفورمرها ماشین‌ها یا وسایل نقلیه هستند که می‌توانند به ربات تبدیل شوند. این اسباب‌بازی‌ها در سال 1984 توسط Hasbro Inc، به آمریکا معرفی شدند و چهره‌های اکشن بسیار محبوبی بودند. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌ها در مورد این اسباب‌بازی‌ها این است که می‌توانید آن‌ها را از یک ماشین به یک ربات تبدیل کنید و فقط با یک اسباب‌بازی به کودکان ساعت‌ها بازی و سرگرمی را هدیه کنید.

اسباب بازی لاک پشت های نینجا

لاک‌پشت‌های نینجا

با وجود محبوبیت زیاد در دهه 1990، محبوبیت لاک‌پشت‌ها هنوز زنده و قوی است. در واقع، هم اکنون هم عروسک‌های لاک‌پشت‌های نینجا طرفداران زیادی در بین مردم دارد. آن‌ها در سال 1990 به عنوان پرفروش‌ترین اسباب بازی های جهان شناخته شدند. افرادی مانند دوناتلو، رافائل و میکل آنجلو، همچنان نسل‌های جدید کودکان را مجذوب خود می‌کنند. این اسباب بازی‌های شناخته‌شده یکی از معروف ترین اسباب بازی ها هستند و شخصیت‌های جذاب آن را ممکن است در فروشگاه ها پیدا کنید. عروسک‌های لاک‌پشت‌های نینجا هنوز هم در بسیاری از گروه‌های سنی بین جوانان محبوب هستند.

 

مکعب روبیک

مکعب روبیک که در سال 1974 ساخته شد، تا سال 1980 مجوز فروش را دریافت نکرد. این اسباب‌بازی به اندازه بسیاری از اسباب‌بازی‌های دیگر دوام نیاورد. این اسباب بازی علیرغم عمر کوتاهش، توانست بیش از 350 میلیون مکعب بفروشد و شاید بتوان آن را در صدر لیست معروف ترین اسباب بازی ها قرار داد.

در حالی که سعی می‌کنیم مربع‌های رنگارنگ روبیک را مطابقت دهیم این اسباب‌بازی می‌تواند ما را برای ساعت‌ها مشغول نگه دارد. مکعب‌های روبیک تا سال 1983 فروش خیره‌کننده‌ی 100 میلیونی داشته است و تاکنون رکورد جهانی حل آن 3.43 ثانیه است.

 

ماشین‌های Hot Wheels

در یکی دیگر از موفقیت‌های بزرگ ماتل، این شرکت می‌بایست معادلی برای عروسک باربی در دسته پسران پیدا می‌کرد. روث و الیوت هندلر، بنیانگذاران Mattel، فرصتی را دیدند و طراحان اسباب بازی خودرو جنرال موتورز، کرایسلر و فورد را برای ایجاد اولین مجموعه از اسباب بازی های Hot Wheels انتخاب کردند.

 در سال 1968، هر کدام از این اسباب بازی‌ها فقط 0.59 دلار قیمت داشتند که شرکت ماتل توانست حدود 16 میلیون به فروش برساند و امروزه امتیاز اسباب بازی Hot Wheels حدود 8.5 میلیارد دلار است. اما نکته‌ای که منحصر به این اسباب بازی‌هاست کلکسیونرهای مشتاق بزرگسال است. شرکت Mattel ادعا می‌کند که امروزه 15 میلیون "کلکسیونر مشتاق" وجود دارد که مردان 50 و 60 ساله حاضرند، هزاران دلار برای تکمیل مجموعه خود بپردازند.

فیگور جنگ ستارگان

وقتی اولین فیلم در سال 1977 اکران شد، هیچ کس نمی‌دانست که جهان "جنگ ستارگان" چقدر بزرگ می‌شود. اما سازندگان جنگ ستارگان به سرعت متوجه شدند که تقاضا برای کالاهای فیلم بالاست، پس از فروش اکشن فیگورهای موجود، کنر شرکت اسباب بازی سازی که مسئول ساخت این اسباب بازی هاست، به دلیل تقاضای بالا مجبور به فروش گواهینامه‌هایی بود که طبق آن مردم می‌توانستند اسباب بازی مورد نظر خود را در سال بعد بخرند.

 در حال حاضر، جنگ ستارگان همچنان یک فرنچایز شکست‌ناپذیر است که در سال‌های اخیر دوباره به جمع معروف ترین اسباب بازی ها پیوسته است.

اسباب بازی یویو

اسباب بازی یویو

واقعا غیرممکن است که بگوییم از زمان اختراع آن چند یویو تولید شده است، اما هر چیزی که این نوع قدرت ماندگاری داشته باشد را باید یکی از پرفروش‌ترین اسباب بازی های تاریخ دانست که حتی ممکن است گران ترین اسباب بازی جهان هم به موفقیت آن نرسد. در بازار تجاری ایالات متحده، یویو از زمانی که پدرو فلورس شرکت تولیدی یویو را در سانتا باربارا، کالیفرنیا، در حدود سال 1928 افتتاح کرد، به وجود آمد.

یویو نشان داد که قدرت ماندگاری در محصولات ساده است و لزوما نیازی به ساخت پیشرفته ترین اسباب بازی دنیا نیست. می توان از طریق آن راهی برای بازاریابی کالاهای خود به افراد، در هر سن و پیشینه‌ای پیدا کرد. کودکان یویو را دوست دارند؛ زیرا استفاده از آن آسان است، اما این بدان معنا نیست که بزرگسالان نتوانند از آن استفاده کنند.

 

سوالات متداول

1) پرفروش ترین اسباب بازی دنیا کدام است؟

طبق برخی منابع عروسک باربی با تنوع و طرفداران زیاد به موفق‌ترین عروسک اسباب بازی تاریخ تبدیل شده است.

2) محبوب ترین اسباب بازی در سال 2021 کدام است؟

طبق منابع در سال 2021 عروسک موسوم به بیبی یودا، اخیرا محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

3) کدام اسباب بازی‌ها هم برای دختران و هم برای پسران مناسب هستند؟

بسیاری از اسباب بازی‌های فکری از جمله مکعب روبیک برای هر دو دسته مناسب‌اند.

 

سخن پایانی

موارد ذکر شده تنها تعدادی از معروف ترین اسباب بازی ها در جهان هستند. اسباب بازی ها در طول زمان تغییر کرده‌اند، اما یک چیز در مورد اسباب‌بازی‌های محبوب همیشه صادق است؛ آن‌ها بسیار سرگرم کننده هستند! فرقی نمی‌کند خودتان کودک باشید یا بزرگسالی که به دنبال نوستالژی هستید، در هر حال برخی از اسباب بازی‌ها در هر سن ممکن است جذاب باشند. جهت خرید هر یک از اسباب بازی های معرفی شده در این مطلب شما می توانید از طریق سایت ایبی نی نی که اولین سایت نیازمندی کودک و نوجوان در ایران است، اقدام نمایید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: