مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت راه خبر داد؛
کد خبر: ۳۷۶۶۷۰
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
0
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از ثبت نام ۲۹ هزار و ۶۵۰ نفر در سامانه اعطای مسکن یا زمین به خانوارهای دارای ۳ فرزند و بیشتر خبر داد.
ثبت نام ۲۹ هزار نفر در سامانه اعطای مسکن به خانوارهای ۳ فرزند
پروانه اصلانی در برنامه زنده تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری درباره وظایف وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرای ماده ۴ قانون جوانی جمعیت مبنی بر اعطای زمین یا مسکن به خانوار‌های بالای ۳ فرزند گفت: طبق این قانون وزارت راه و شهرسازی باید برای شهر‌های زیر ۵۰۰ هزار نفر به خانواده‌هایی که فرزند سوم آن‌ها بعد از تاریخ تصویب این قانون (۲۴ آبان ۱۴۰۰) به دنیا آمده است زمین ۲۰۰ متری تخصیص دهد.

وی افزود: بر اساس این قانون باید برای خانوار‌های بالای سه فرزند ساکن شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر یک واحد از واحد‌های مسکونی حمایتی اختصاص داده شود. ضمن اینکه نرخ باروری در شهر محل تولد فرزند یا پدر باید کمتر از ۲.۵ باشد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این قانون این است که اگر خانواری از امکانات مسکن دولتی استفاده کرده باشد در صورت داشتن فرزند سوم به بعد هم می‌تواند بار دیگر از تسهیلات مسکن یارانه‌ای استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر خانواری ساکن کلانشهر باشد می‌تواند در شهر‌های دیگر که شامل نزدیکترین شهر محل سکونت یا تولد پدر یا مادر باشد زمین دریافت کند؛ به خصوص که در کلان شهر‌ها به اندازه کافی زمین در اختیار نداریم.

اصلانی یادآور شد: مثل همه برنامه‌های مسکن حمایتی عموماً کسانی که در کلان شهر‌ها زندگی می‌کنند مسکن حمایتی آن‌ها در شهر‌های جدید مجاور کلانشهر‌ها یا شهر‌های نزدیک کلان شهر است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرآیند ثبت نام از خانوار‌های مشمول این قانون آغاز شده و در سامانه مسکن حمایتی به آدرس https://saman.mrud.ir/ می‌توانند ثبت نام کنند؛ ما ثبت نام خانوار‌های مشمول را آغاز کرده و تا کنون ۲۹ هزار و ۶۵۰ سرپرست خانوار ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: باید برای اجرایی شدن این قانون آئین‌نامه آن در هیئت وزیران به تصویب برسد؛ وزارت راه و شهرسازی آئین نامه پیشنهادی اجرایی قانون تخصیص مسکن یا زمین به خانوار‌های بالای سه فرزند را یک ماه قبل به هیئت دولت ارائه داده، ولی تا کنون در هیئت وزیران به تصویب نرسیده است.

وی بیان کرد: بیشترین فراوانی در میان ثبت نام کنندگان به استان تهران اختصاص داشته است؛ همچنین ۸۱ خانوار بالای ۷ فرزند داریم که عمدتاً در سیستان و بلوچستان ساکن هستند.

اصلانی درباره اختصاص ۷۰ درصد خانه‌های سازمانی دستگاه‌ها به کارکنانی که بالای ۳ فرزند دارند گفت: این دستورالعمل مختص وزارت راه و شهرسازی نیست و همه دستگاه‌هایی که خانه سازمانی دارند باید آن را رعایت کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: