April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۶۶۷۷
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
امروز شاخص بورس بیش از ۱۰ هزار واحد رشد کرد و به فاصله ۱۸ هزار واحدی کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسید.
گام های محکم شاخص بورس برای صعود به کانال بالاتر
در معاملات روز دوشنبه، بیست و ششم اردیبهشت ۱۴۰۱، شاخص کل بورس پایتخت با صعود ۱۰ هزار و ۸۲۰ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۵۸۳ هزار و ۸۰۰ واحد رسید. اما شاخص هم وزن بورس با رشد ۴ هزار و ۲۵۲ واحدی در سطح ۴۴۹ هزار و ۲۲۴ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۳۰ واحد بالا آمد و در سطح ۲۱ هزار و ۶۲۰ واحد قرار گرفت.

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۱۴۸ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. در معاملات روز دوشنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۴۶ میلیارد تومان بود. پس از فملی، نماد‌های فولاد (شرکت فولاد مبارکه) و مدیریت (شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

امروز نماد‌های «فولاد»، «فملی» و «وامید» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نماد‌های «شپنا»، «وبشهر» و «تیپیکو» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. در فرابورس نیز نماد‌های «آریا»، «صبا» و «فرابورس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «شگویا» و «دماوند» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس آسیاتک صدرنشین است و شستا و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فجهان، فزر و توسن پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند. امروز قیمت سهام تمامی نماد‌های گروه‌های «فعالیت‌های جنبی مرتبط با واسطه‌گری مالی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» افزایش یافت و یکپارچه سبزپوش شدند. پس از این دو گروه، گروه‌های استخراج کانه‌های فلزی، انبوه سازی املاک و مستغلات و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری سبزترین گروه‌های بازار بودند.

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۷۱ هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۶۲ هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان بود که ۹۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۳۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۷ هزار و ۴۷۱ میلیارد تومان رسید.
 
بیشتر بخوانید: افت ۵ هزار واحدی بورس

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۱۳۸ درصد افزایش یافت و ۶۲ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۹۹ درصد رشد کرد و در رقم ۶۸۲ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) با صف خرید ۱۳۸ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از آسیاتک، نماد‌های مدیریت (شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری) و حگهر (شرکت حمل و نقل گهر ترابر سیرجان) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد سیمرغ (شرکت سیمرغ) تعلق داشت که ارزش آن ۱۱ میلیارد تومان بود. پس از سیمرغ، نماد‌های غبشهر، زکشت، فلوله و زماهان بیشترین صف فروش را داشتند.
 
 
احمد اشتیاقی مدیرعامل شرکت کاوشگران بازار سرمایه و مدیرعامل سابق کارگزاری بانک آینده در گفتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: امروزه بازار سرمایه بسیار هوشمند است و حرکت بازار با استراتژی بنیادی و قوی ادامه دار است.

وی افزود: حجم معاملات طی دو روزه کاری بازار سرمایه بسیار خوب است و بازار به روند افزایشی خود ادامه می‌دهد و تا حدودی ممکن است گزارشاتی که قرار است منتشر شود، نرخ فروش شرکت‌ها را کاهش دهد.

مدیرعامل شرکت کاوشگران بازار سرمایه در ادامه به خبرنگار پول نیوز گفت: بنا بر مختصات کلی بازار، مشکلی پیش روی بازار سرمایه نیست و به تدریج تا فصل مجامل سال جاری، کف سازی صورت می‌گیرد و در ادامه به روند مثبت خود ادامه می‌دهد.

اشتیاقی خاطر نشان کرد: بازار با استراتژی ویژه‌ای حرکت می‌کند و روند معاملات امروز ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ بسیار خوب بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: