April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۶۶۷۸
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
0
کامپیوتر بدون کیس Modern AM۲۷۱ با طراحی مینیمال و پردازنده‌ی نسل یازدهم اینتل، تقریباً تمام ملزومات یک آل‌این‌وان استاندارد را برای کاربری عمومی ارائه می‌کند. با بررسی آل‌این‌وان Modern AM۲۷۱، ۱۱M همراه زومیت باشید.
بررسی آل این وان Modern AM۲۷۱، ۱۱M ام اس آی
طی سال‌های اخیر، نه‌تن‌ها مشکلات جهانی همچون کمبود تراشه، بلکه مشکلات داخلی مثل افزایش افسارگسیخته‌ی قیمت دلار دست‌به‌دست هم داده‌اند تا کالا‌هایی که روزگاری برای خریدشان تنها به چندماه برنامه‌ریزی مالی نیاز داشتیم، اکنون به لوکس‌ترین آرزوهایمان تبدیل شوند. در چنین شرایطی که شاید به‌راحتی نتوان حتی به خرید لپ‌تاپ‌های میان‌رده یا یک سیستم دسکتاپ با کاربری روزمره فکر کرد، گزینه‌های جایگزین مثل سیستم‌های آل‌این‌وان (All in One) اهمیت دوچندانی پیدا می‌کنند.

سیستم‌های آل‌این‌وان یا کامپیوتر‌های بدون کیس که شاید آن‌ها را تحت نام کامپیوتر‌های همه‌کاره نیز بشناسید، ملزومات کاربری‌های روزمره، اداری و خانگی را با صرف هزینه‌ای کمتر نسبت به سیستم‌های دسکتاپ متداول دراختیار قرار می‌دهند. برند MSI علاوه‌براینکه نام شناخته‌شده‌ای برای کاربران حرفه‌ای و گیمر‌ها است، خط متنوعی از سیستم‌های آل‌این‌وان برای کاربری‌های عمومی نیز درنظر گرفته که در دو سری Modern و Pro ارائه می‌شوند. ما در زومیت به سراغ بررسی یکی از مدل‌های سری Modern با نام AM۲۷۱، ۱۱M رفتیم که از پردازنده‌ی نسل یازدهمی ۱۱۶۵G۷ در قلب خود استفاده می‌کند. از شما دعوت می‌کنیم با بررسی آل‌این‌وان Modern AM۲۷۱، ۱۱M ام‌اس‌آی همراه زومیت باشید.

برخلاف چیزی که از سایر محصولات MSI در ذهن داریم، در سیستم آل‌این‌وان AM۲۷۱ خبری از نورپردازی‌های شلوغ و لوگوی اژد‌ها نیست و همان‌طور که از نام‌گذاری Modern AM۲۷۱ برمی‌آید، کامپیوتر همه‌کاره‌ی تایوانی‌ها با طراحی مدرن و مینیمالیستی ارائه می‌شود؛ بدین ترتیب، برای هماهنگ کردن آن با دکوراسیون محیط‌های اداری یا حتی خانه‌ها مشکل چندانی وجود نخواهد داشت.

کامپیوتر بدون کیس Modern AM۲۷۱ از پنل ۲۷ اینچ بهره می‌برد. به‌جز حاشیه‌ی پایین پنل که لوگوی MSI را روی سطح خود دارد، دورتادور پنل را حاشیه‌های باریک دربر می‌گیرد. ابعاد دستگاه ۴۳۶ × ۱۶۹٫۹ × ۶۱۱٫۷ میلی‌متر و وزن آن حدود ۵٫۸ کیلوگرم است. از آن‌جایی که تمام سخت‌افزار آل‌این‌وان در یک‌سوم پایین پنل جای گرفته‌اند، همین قسمت بیشترین ضخامت را دارد و بخش اعظم وزن دستگاه نیز از آن ناشی می‌شود.

مجموعه‌ی آل‌این‌وان روی پایه‌ی نسبتاً باریکی قرار دارد که به اندازه‌ی کافی مستحکم است، اما اندکی لق می‌زند و باید با احتیاط با آن رفتار کرد. امکان تغییر ارتفاع پنل روی پایه وجود ندارد؛ اما می‌توان زاویه‌ی آن را بین ۵- تا ‍۱۵ درجه تغییر داد. علاوه‌بر پایه‌ی استاندارد، آل‌این‌وان MSI با بازوی نگه‌دارنده‌ی MT۸۱ همین شرکت نیز سازگاری دارد که امکان تغییر ارتفاع و چرخاندن پنل را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه‌بر پایه، می‌توان آل‌این‌وان را با مانت ۷۵ × ۷۵ میلی‌متر VESA نیز به دیوار متصل کرد.

بسته به انتخاب کاربر، ماوس و کیبورد بی‌سیم درون جعبه‌ی آل‌این‌وان دراختیار قرار می‌گیرد. ماوس MSI اندکی بزرگ و سنگین است؛ اما خوشخبتانه این ویژگی‌ها در کاربری آن تأثیر منفی نمی‌گذارند. علاوه‌بر کلید‌های اصلی، دو کلید Back و Forward هم روی ماوس تعبیه شده‌اند. ماوس MSI دقت عملکرد خوبی دارد و کلید‌های آن سروصدای زیادی ایجاد نمی‌کنند. کیبورد مجموعه، ضخامت کمی دارد و علاوه‌بر کلید‌های اصلی، بخش NumPad هم دارد. کلید‌ها به‌صورت جزیره‌ای روی کیبورد قرار گرفته‌اند و عمق حرکتی چندانی ندارند. ارگونومی کیبورد باعث می‌شود برای کاربری‌های روزمره فشاری به دست وارد نشود؛ اما اگر زیاد تایپ می‌کنید، احتمالاً مثل ما بعد از مدتی در بند‌های انگشتانتان احساس خستگی خواهید کرد.

آل‌این‌وان Modern AM۲۷۱ تقریباً تمام درگاه‌های مورد نیاز برای کاربری روزمره را دراختیار قرار می‌دهد که پشت دستگاه تعبیه شده‌اند. دو درگاه USB ۳.۲ Gen ۲ Type C، دو درگاه USB ۳.۲ Gen ۲ Type A، جک ۳٫۵ میلی‌متری کمبوی هدفون/میکروفن، درگاه LAN، سه درگاه USB ۲.۰ Type A، یک درگاه خروجی HDMI و یک درگاه ورودی HDMI برای کامپیوتر همه‌کاره‌ی MSI درنظر گرفته شده‌اند. وجود درگاه HDMI IN بدین معنی است که می‌توان از آل‌این‌وان به‌عنوان مانیتور برای سیستم‌های دیگر نیز استفاده کرد.

کلید ۵ جهتی آل این وان AM۲۷۱ ام اس آیپورت‌های کناری آل این وان AM۲۷۱ ام اس آیپورت‌های بالایی آل این وان AM۲۷۱ ام اس آیپورت‌های پشتی آل این وان AM۲۷۱ ام اس آی علاوه‌بر مجموعه‌ی درگاه‌ها، آل‌این‌وان MSI از Bluetooth ۵ و Wi-Fi ۶ نیز پشتیبانی می‌کند. تایوانی‌ها می‌گویند AM۲۷۱ اولین آل‌این‌وانی است که از دکمه‌ی کنترلی پنج جهتی برای انجام تنظیمات مانیتور نیز بهره می‌برد.

کامپیوتر همه‌کاره‌ی Modern AM۲۷۱ از پنل غیرلمسی IPS با ابعاد ۲۷ اینچ استفاده می‌کند. نمایشگر از رزولوشن Full HD یا ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند که برای پنل ۲۷ اینچ تراکم پیکسلی نسبتاً پایینی را ارائه می‌دهد، بنابراین اگر از نزدیک به صفحه نگاه کنید، پیکسل‌ها را به تفکیک خواهید دید. MSI می‌گوید که به لطف استفاده از تکنولوژی Anti-Flicker در نمایشگر AM۲۷۱، از پرش تصاویر یا همان فلیکر جلوگیری می‌شود؛ به‌علاوه شدت نور آبی در نمایشگر کاهش پیدا کرده است تا چشمان کاربر در درازمدت دچار آسیب‌های ناشی از نور آبی نشود.

در اندازه‌گیری‌های زومیت، نمایشگر AM۲۷۱ توانست به روشنایی حداکثری ۲۴۵ نیت دست پیدا کند که فوق‌العاده نیست؛ اما قابل قبول به حساب می‌آید. به‌علاوه وجود پوشش مات روی نمایشگر به خواناتر شدن آن کمک می‌کند. کمترین روشنایی نمایشگر ۱۲٫۲ نیت است که برای کار در محیط‌های کم‌نور، روشنایی چندان مناسبی نیست و چشمانتان را خسته می‌کند. آل‌این‌وان MSI تصویر مشکی را با روشنایی میانگین ۱٫۶۳ نیت نمایش می‌دهد تا کنتراست، ۱۵۰ به دست بیاید؛ چنین کنتراستی برای یک نمایشگر LCD عملکرد نسبتاً خوبی به حساب می‌آید.

برای نمایشگر آل‌این‌وان MSI پروفایل‌های رنگی مختلف Cinema، Designer، sRGB و User تعریف شده است که هرکدام از نظر تعادل دما و دقت رنگی عملکرد متفاوتی را ارائه می‌کنند. تمام پروفایل‌ها در فضای رنگی sRGB تعریف شده‌اند و نمایشگر، این فضا را به‌طور کامل پوشش می‌دهد. بهترین دقت را پروفایل‌های Cinema و sRGB ارائه می‌کنند و حالت‌های Designer و User چندان دقیق نیستند. دمای رنگ‌ها به حالت خنثی خیلی نزدیک است و خوشبختانه از تناژ سرد یا گرم خبری نیست. در مجموع، عملکرد نمایشگر آل‌این‌وان AM۲۷۱ را چه از نظر روشنایی و چه از نظر دقت رنگ قابل قبول ارزیابی می‌کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: