April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۶۷۴۴
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
0
آژانس فضایی ناسا، به دنبال حل مشکلات سوختی یک راکت فضایی است.
ناسا مشکلات یک راکت فضایی را حل می‌کند
ناسا اکنون درحال آزمایش مشکلات سوختی یک موشک یا راکت جدید سیستم پرتاب فضایی است. این آژانس مشکلات موشک را امری ناراحت کننده اعلام کرده است.

به گزارش digitartlend، اولین مشکلی که ناسا آن را بررسی کرد، نشت سوخت هیدروژن مایع در منابعی بود که سوخت را از پرتابگر به موشک هدایت می‌کند. به گفته ناسا، مهندسان این موشک متقاعد شده‌اند که پیچ‌ها هنگام انتقال سوخت به درستی نصب نشده اند و باید محکم بودن خود را در طول عملیات سوخت گیری حفظ کنند.

مهندسان برای حفظ امنیت موشک، فیلتری را که آلاینده‌ها را از درون سوخت هیدوژن حذف می‌کند به مکان دیگری منتقل کرده‌اند. فیلتر این موشک تا به حال موجب نشتی سوخت نشده بود، اما با جابه‌جایی آن از نشتی احتمالی سوخت جلوگیری می‌شود.

راکت فضایی

مشکل دیگری که تیم دانشمندان درحال کار بر روی آن بودند، حضور شیر یک طرفه هلیومی بود که یک قطعه آن دچار آسیب شده بود. اگرچه مهندسان توانستند جایگزینی برای آن پیدا کنند، اما هنوز مشخص نیست که چرا O-ring (یک واشر مکانیکی) در وهله اول دچار آسیب شد. گفته شده است تیم دانشمندان قصد دارند به جستجوی علت اصلی این مشکل و آزمایش آن بپردازند.

سایر آزمایش‌های انجام شده به بررسی آسیب دیدگی موشک در اثر اصابت صاعقه و رعد و برقی که در طی یکی از آزمایش‌ها رخ داده، پرداخته است. این به این دلیل است که برجک‌هایی روی سکوی پرتاب وجود دارد که رعد و برق را از موشک دور می‌کند تا از آسیب دیدن آن جلوگیری کند. همچنین ناسا قبلاً اعلام کرده بود که این تمرین تا ماه ژوئن دوباره تکرار نخواهد شد.

برچسب ها: ناسا ، موشک ، سیستم ، فضا ، فضانوردی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: