April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۶۷۶۱
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
0
در ابتدا اگر بخواهیم توضیح مختصری از عمل لیپوماتیک بیان نماییم باید گفت که عمل لیپوماتیک روشی سریع و بی خطر برای بیرون آوردن و خارج کردن چربی های موجود در بدن افراد با ویژگی های بدنی که دارای چربی های موضعی می باشند، است. در این روش، لیپوماتیک،  به بافت های چربی آسیبی وارد نمی شود و از چربی های استخراج شده در بدن می توان برای تزریق به نواحی دیگر بدن بهره گرفت. در واقع بسیاری از افراد همزمان با لیپوماتیک بازو، شکم و ... تزریق چربی به نواحی مختلفی از بدنشان چون صورت، سینه و ... انجام می دهند.

پزشک متخصص لیپوماتیک

در ابتدا اگر بخواهیم توضیح مختصری از عمل لیپوماتیک بیان نماییم باید گفت که عمل لیپوماتیک روشی سریع و بی خطر برای بیرون آوردن و خارج کردن چربی های موجود در بدن افراد با ویژگی های بدنی که دارای چربی های موضعی می باشند، است. در این روش، لیپوماتیک،  به بافت های چربی آسیبی وارد نمی شود و از چربی های استخراج شده در بدن می توان برای تزریق به نواحی دیگر بدن بهره گرفت. در واقع بسیاری از افراد همزمان با لیپوماتیک بازو، شکم و ... تزریق چربی به نواحی مختلفی از بدنشان چون صورت، سینه و ... انجام می دهند.

مزایای عمل جراحی زیبایی لیپوماتیک

  1. برای انجام این عمل نیاز به بیهوشی نمی باشد.
  2. سلولیت پوست با انجام این روش بهبود می یابد.
  3. میزان کبودی پوسن پس از لیپوماتیک بسیار کم می باشد.
  4. عوارض و خطرات لیپوماتیک نسبت به سایر روش ها حداقل است.
  5. عمل لیپوماتیک سرپایی است و نیاز به بستری بیمار در بیمارستان ندارد.
  6. خطر امبولی در لیپوماتیک بسیار کم است.
  7. بعد از انجام این روش، سایز بیمار به شکل چشمگیری کاهش یافته و کم می شود و تمام چربی های اضافی بدن وی خارج می شود.

اقدامات قبل از انجام عمل ليپوماتيک

  1. اولین و مهم ترین اقدام قبل از عمل جراحی و زیبایی لیپوماتیک بازو و ...، انتخاب یک فوق تخصص جراحی پلاستیک خوب است.
  2. بعد از انتخاب پزشک، باید انتظارات خود از انجام این روش را با او در میان بگذارید تا دید مناسبی نسبت به نتیجه ی عمل جراحی بیابید.
  3. قبل از عمل لیپوماتیک از مصرف سیگار، قلیان و مشروبات الکلی که موجب کاهش میزان اکسیژن موجود در خون شما می شوند، خودداری نمایید.
  4. به مدت 8 ساعت قبل از انجام ليپوماتيک چیزی میل نکنید و در روز عمل ناشتا باشید.
  5. آزمایشاتی همچون تست بارداری که پزشک برای تان تجویز نموده است را حتماً انجام دهید.
  6. سابقه های بیماری خود را مانند سکته قلبی یا مغزی، فشار خون، بیماری های مزمنی همچون لوپوس ، مرض قند و ... بررسی کنید و نتایج را قبل از عمل به پزشکتان اطلاع دهید.
  7. به مدت 2 هفته قبل از عمل لیپوماتیک از مصرف داروهایی مانند وارفارین که باعث انعقاد خون می شوند خودداری نمایید.
  8. در صورت مصرف ویتامین E مصرف آن را پیش از انجام این عمل قطع کنید.

نحوه انجام عمل ليپوماتيک

در عمل جراحی لیپوماتیک شکم و غبغب و یا سایر نواحی بدن، یک میله مخصوص به نام کانولا توسط پزشک متخصص وارد ناحیه مورد نظر می شود، این میله با چرخش و ارتشاعاتی که تولید می کند موجب خورد شدن و ریز شدن چربی ها و در نتیجه از بین رفتن سلول های چربی در ناحیه ی مورد نظر می گردد.

چرخش و ارتعاش لوله کانولا در محل جراحی لیپوماتیک در بدن به نحوی است که موجب می شود بافت های چربی بدون کوچکترین آسیبی از یکدیگر جدا شوند. به همین خاطر است که می توان از این بافت های چربی که سالم از بدن خارج شده اند، به منظور حجم دهی نواحی دیگری همچون صورت و سینه و همینطور رفع چین و چروک و فرورفتگی های پوست استفاده نمود. تا به این جا متوجه شدیم که عمل لیپوماتیک چیست و چگونه انجام می شود.

آیا لیپوماتیک بهترین راه برای لاغری می باشد؟

در ابتدا بهتر است به این موضوع اشاره نماییم که لیپوماتیک تنها روشی برای از بین بردن چربی های زائد بدن می باشد و برای درمان چاقی نمی توان از این روش جراحی استفاده نمود.

همچنین باید گفت که افرادی که در ناحیه تحت درمان دارای شلی پوست زیاد هستند بعد از لیپوماتیک با افتادگی پوست زیاد دچار خواهند شد، از همین رو روش لیپوماتیک برای آن ها گزینه ی مناسبی نمی باشد.

بهترین گزینه برای انجام عمل لیپوماتیک

اشخاصی که پوست بدن آن ها بنا به دلایل مختلفی همچون بارداری های متعدد و نوسانات وزنی، انعطاف لازم را ندارد، برای از بین بردن افتادگی های پوستی شان باید از سایر عمل های زیبایی استفاده نمایند.

اما در عین حال افرادی که پوست خوب و با قوام دارند و همچنین پوست بدون ترک در ناحیه ی عمل لیپوماتیک چون لیپوماتیک بازو دارند می توانند از این روش استفاده نمایند. البته که دقت نمایید که انتخاب بهترین کیلینیک لیپوماتیک در تهران می تواند بهترین نتایج را از این عمل برای شما به همراه داشته باشد.

عمل جراحی لیپوماتیک در چند جلسه ی درمانی انجام می شود؟

توصیه می شود که در یک جلسه ی لیپوماتیک بیشتر از 5 تا 7 لیتر چربی و سرم از ناحیه تحت درمان خارج نگردد. از همین رو باید گفت که تعداد جلسات لازم برای هر فرد و با توجه به وضعیت و نیاز او و همچنین مقدار چربی های موضعی موجود در بدن وی متفاوت است.

چنانچه چربی خارج شده بیش از مقدار گفته شده باشد امکان بروز اختلالات آب و الکترولیت در فرد وجود خواهد داشت. به همین خاطر دقت نمایید که در انتخاب پزشک متخصص حساسیت های لازم را اعمال نمایید.

آیا می توان پس از انجام لیپوماتیک باردار شد؟

منعی برای بارداری مجدد بعد از عمل جراحی لیپوماتیک وجود ندارد. در صورتی که پس از بارداری دچار افتادگی پوست شدید می توانید اقدام به انجام جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی نمایید.

مراقبت های بعد از عمل جراحی زیبایی ليپوماتيک

  1. از استراحت مطلق بعد از ليپوماتيک خودداری کرده و چند ساعت بعد از آن به آرامی راه بروید.
  2. در هنگام بروز درد از مسکن های تجویز شده توسط پزشک استفاده نمایید.
  3. به مدت 14 روز از استعمال دخانیات پس از لیپوماتیک خودداری کنید.

رژیم غذایی پس از لیپوماتیک

از جمله مواردی که بعد از انجام عمل جراحی لیپوماتیک باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد، تغذیه می باشد. در صورتی که از بی حسی موضعی برای انجام لیپوماتیک استفاده شود فرد بلافاصله بعد از آن قادر به از سرگیری رژیم توصیه شده توسط پزشکش خواهد بود اما اگر از بیهوشی استفاده شود باید برای 4 ساعت از خوردن خودداری شود:

به میزان کافی نوشیدنی های بدون الکل، آب و آبمیوه های طبیعی بنوشید؛ این کار به جبران آب از دست رفته بدن کمک می نماید.

تا جایی که امکان دارد مصرف غذاهایی که در آن ها از نمک و ادویه زیاد استفاده شده است را به حداقل برسانید.

تاثیر خدمات سئو بر مراجعین آنلاین کسب و کار ها

بدون شک داشتن وب سایت کمک بی نطیری بر تعداد مراجعه کنندگان کسب و کار ها، شرکت ها و کلینیک ها دارد. به همین خاطر است که در حال حاضر بسیاری از افراد به دنبال داشتن وب سایت های تخصصی در حوزه های فعالیت های خود می باشند. البته که به کمک آژانس سئو می توان بهترین نتیجه را نیز در میان نتایج گوگل برای سایت ها به دست آورد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: