وزیر کار اهداف دولت سیزدهم را تشریح کرد
کد خبر: ۳۷۶۷۶۲
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
0
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از بخش‌های پرظرفیت برای فعالیت‌های تولیدی بانوان حوزه مشاغل خانگی است.
مردمی‌سازی اقتصاد با تمرکز بر مسکن و کار
حجت الله عبدالملکی با اشاره به اینکه نظام‌های حاکمیتی از جهت منشا قدرت به چند دسته تقسیم می‌شوند، افزود: دسته اول متکی به قدرت سرمایه و پول هستند مانند کشور‌های اروپایی. منشا قدرت گروه دوم کشور‌ها و قدرت‌های دیگر هستند.

عبدالملکی ادامه داد:، اما نظام‌هایی هستند که منشا قوام آن‌ها بر قدرت مردم مستقر است که مهمترین مثال آن ایران است که به برکت انقلاب، تمام ارکان این نظام مبتنی بر حضور و خواست مردم است.

وی افزود: سال گذشته دولت مردمی سیزدهم آغاز به کار کرد. دولتی که خود را موظف به خدمت مردم می‌داند و هدف آن مردمی‌سازی اقتصاد است، بر مسکن و کار مردم تمرکز دارد.

وی بیان کرد: دولت مردمی، در توزیع منابع عمومی نیز بر رفاه مردم تمرکز دارد. مردمی‌سازی یارانه‌ها نیز مبتنی بر همین ادبیات است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در گذشته حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پول متعلق به مردم در قالب الگوی ارز ۴۲۰۰ تومانی به پنج قسمت تقسیم می‌شد و فقط یک قسمت آن سهم مردم بود. الگویی که به ضرر تولید ملی بود و نیاز مردم را تامین نمی‌کرد و تشویق کننده قاچاق بود.

عبدالملکی اظهار کرد: در طرح مردمی‌سازی یارانه کل این مبالغ مستقیما به مردم کشور می‌رسد. فاصله طبقاتی و قاچاق در این طرح به شدت کاهش پیدا می‌کند و وضعیت معیشتی اقشار متوسط و کم درآمد در این طرح بهتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: این طرح به تشویق تولید نیز منجر خواهد شد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مردمی کردن شبکه و نظام بانکی نیز از دیگر اقدامات مهمی است که امسال تکمیل خواهد شد. مردمی کردن فضای کسب و کار نیز به تولید ملی کمک شایانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سال جدید مالیات واحد‌های تولیدی پنج درصد کاهش یافته است، گفت: در سال جاری و در قانون بودجه برای اولین بار تسهیلات قابل توجهی برای موضوع حفظ و ایجاد اشتغال اختصاص یافته است.

عبدالملکی ادامه داد: در دولت مردمی، تجارت خارجی نیز به سمت نگاه به شرق تقویت می‌شود. در گذشته این نگاه به غرب بود و دستاوردی جز لطمه به کشور نداشت. در نگاه جدید تعاملات با کشور‌های منطقه افزایش یافته است.

وی یادآورشد: در برخی سفر‌های خارجی ریاست‌جمهوری و مقامات ایرانی، میزان صادرات گاه سه برابر افزایش یافته که این نشان دهنده دیپلماسی موفق است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مبحث تولید و اشتغال، یکی از محور‌های اساسی کار مشاغل خانگی و متناسب با بانوان است که می‌تواند به توسعه اقتصادی منجر شود.

عبدالملکی گفت: به اعتقاد بنده برای یک زن، کمالی بالاتر از مادر بودن نیست. اما زن‌ها می‌توانند به بهبود شاخص‌های اشتغال نیز کمک شایانی کنند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی ما در سال قبل و امسال، توسعه مشاغل خانگی است. در وزارت مردم نظام مجوز‌ها را به شدت تسهیل کردیم. در گذشته گرفتن این مجوز‌ها مدت‌ها طول می‌کشید، اما اکنون بیش از ۳۵۰ شغل، تبدیل به مشاغل اعلان محور شده‌اند و نیاز به مجوز زمان بر ندارند و بلافاصله پس از ثبت، مجوز صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۷۵ هزار مجوز کسب و کار با همین برنامه جدید صادر شده است.

وی افزود: همچنین منابع تسهیلات مشاغل خانگی امسال ۲۰۰ درصد افزایش یافته و منابع مالی مشاغل خانگی را سه برابر افزایش داده ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: سال گذشته ۲۶۰ میلیون نفر ساعت آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای کشور ارائه کردیم که این عدد در سال جدید به حدود ۳۵۰ میلیون نفر ساعت افزایش می‌یابد

انتهای پیام/
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: