کد خبر: ۳۷۶۷۷۶
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
0
روز سه‌شنبه شاخص کل بورس رشد کرد و دومین روز صعودی را پشت سر گذاشت. اما تعداد نماد‌های قرمزپوش بیشتر بود و شاخص هم وزن افت کرد.
شاخص بورس پرواز کرد
در معاملات روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه، شاخص کل بورس پایتخت ۲۲ هزار و ۲۲۵ واحد رشد کرد. ۶۰ درصد از نماد‌های بازار سهام کاهش قیمت داشتند و شاخص کل هم وزن بیش از هزار واحد کاهش یافت.

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در دو ساعت ابتدایی شاخص بیش از ۱۶ هزار واحد بالا آمد و وارد کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد شد. پس از آن روند شاخص صعودی ماند، اما رشد کمی را پشت سر گذاشت تا آن که در ۲۰ دقیقه پایانی و پس از بازگشایی نماد پارس، شاخص به سمت بالا جهش کرد و جایگاه خود در کانال ۱.۶ میلیونی را تثبیت کرد.

در پایان معاملات شاخص کل در سطح یک میلیون و ۶۰۶ هزار و ۲۵ واحد قرار گرفت که نسبت به روز دوشنبه ۲۲ هزار و ۲۲۵ واحد صعود کرد.

اما شاخص هم‌وزن امروز روند نزولی داشت و در پایان معاملات با افت هزار و ۴۱۱ واحدی نسبت به روز کاری گذشته در رقم ۴۴۷ هزار و ۸۱۲ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس با ۶۹ واحد افزایش به رقم ۲۱ هزار و ۶۸۹ واحد رسید.

مازاد تقاضا در پایان معاملات سه‌شنبه
در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۶۴ درصد افزایش یافت و ۱۰۲ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۴۲ درصد افت کرد و در رقم ۳۹۶ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد مدیریت (شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری) با صف خرید ۱۱۳ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از مدیریت، نماد‌های ددانا (شرکت داروسازی دانا) و آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد کدما (شرکت معدنی دماوند) تعلق داشت که ارزش آن ۱۱ میلیارد تومان بود. پس از کدما، نماد‌های غبشهر، زگلدشت، تلیسه و دجابر بیشترین صف فروش را داشتند.

غلبه سمت نزولی بازار
در پایان معاملات روز سه‌شنبه، ۲۵۱ نماد رشد قیمت داشتند و ۳۷۰ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۴۰ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۶۰ درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج سرمایه
امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۲۲۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. در معاملات روز سه‌شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام سپید (شرکت سپید ماکیان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۷۱ میلیارد تومان بود. پس از سپید، نماد‌های بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) و شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدر‌های بازار
امروز اغلب نماد‌های بزرگ و شاخص‌ساز رشد کردند. «پارس»، «کگل» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و کچاد، فملی، شبریز، فخوز و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در مقابل نماد‌های «شپنا»، «خودرو» و «شبندر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های «کگهر»، «هرمز» و «صبا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فرابورس»، «شرانل» و «بهپاک» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس آسیاتک صدرنشین است و شستا و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز حگهر، کرمان و فزر پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

افزایش ارزش معاملات خرد
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۰ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲۵۶ میلیارد تومان بود که ۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۷ هزار و ۷۲۲ میلیارد تومان رسید.

بیشترین ارزش معاملات
در معاملات امروز نماد شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۶۷ میلیارد تومان بود.

پس از شستا، نماد شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و سپید رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن پارس و شبندر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات
در جدول حجم معاملات امروز نیز سهام شستا با تعداد یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۷۹۴ سهم در صدر قرار گرفته است. کرمان در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به نماد پارس تعلق داشت. نماد‌های خساپا و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: