April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۶۸۴۰
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
0
برای بازاریابی کسب و کار خود در بستر یوتیوب باید محتوایی بسازید که مخصوص مشتریان شما باشد. فرقی هم نمی‌کنید کارآفرین جزء باشید یا یک شرکت تجاری بزرگ؛ مشتری از شما محتوای جذاب می‌خواهد. شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد؛ اما اینکه بفهمید مشتری چه می‌خواهد و تناقض خواسته‌هایشان با آنچه شما در سر دارید، چالشی است که بسیاری از مشاغل گرفتار آن می‌شوند.

مقدمه ساخت کانال برای بهبود بازاریابی  در یوتیوب

همه ما طرفداران پر‌و‌پا قرص یوتیوب هستیم. این بستر ماهانه بیش از 2 میلیارد کاربر فعال دارد که در نوع خودش بی‌نظیر است. این آمار سایت یوتیوب را بعد از گوگل به محبوب‌ ترین وب‌سایت جهان تبدیل می‌کند. این حجم از محبوبیت و حضور کاربران در این بستر، پتانسیل بالایی برای بازاریابی و کسب ‌و‌کارهای مختلف ایجاد کرده است  که اتفاقا شرکت‌های بزرگی از آن به نفع خود استفاده می‌کنند. اما حقیقت امر این است که ساخت کانال در یوتیوب و تبلیغ محصولات و خدماتتان به‌تنهایی شما را به جایی نمی‌رساند. موفقیت همیشه و همه‌جا به استراتژی نیاز دارد و این دقیقا مسئله‌ای است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم یعنی بازاریابی در یوتیوب می باشد . لذا همراه ما باشید.

منظور از بازاریابی در یوتیوب چیست؟

منظور از بازاریابی برای تبلیغ یک برند، محصول یا خدمات در یوتیوب می‌تواند شامل تاکتیک‌های مختلفی باشد؛ مثل ساخت ویدیوهای تبلیغاتی منحصر بفرد ، کار کردن با اینفلوئنسرها یا تبلیغات در همین پلتفرم می باشد.

برای بازاریابی کسب و کار خود در بستر یوتیوب باید محتوایی بسازید که مخصوص مشتریان شما باشد. فرقی هم نمی‌کنید کارآفرین جزء باشید یا یک شرکت تجاری بزرگ؛ مشتری از شما محتوای جذاب می‌خواهد. شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد؛ اما اینکه بفهمید مشتری چه می‌خواهد و تناقض خواسته‌هایشان با آنچه شما در سر دارید، چالشی است که بسیاری از مشاغل گرفتار آن می‌شوند.

به‌علاوه، باید مطمئن شوید که ویدیوهای شما به دست افراد درست برسد. یوتیوب یک موتور جستجو است، بنابراین شما باید محتوای خود را برای الگوریتم یوتیوب بهینه کنید، درست مثل سئوی گوگل.

در ادامه قصد داریم چک لیست کاملی برای ساخت کانال در یوتیوب و تبلیغ موفقیت آمیز کسب و کارتان و بهبود بازاریابی  در این پلتفرم جهانی به شما معرفی کنیم.

اولین قدم؛ ساخت کانال در یوتیوب

ابتدا باید یک کانال یوتیوب برای کسب و کارتان راه‌ بیاندازید. حتما می‌دانید که یوتیوب زیرمجموعه گوگل است؛ بنابراین برای ثبت ‌نام در این پلتفرم حتما باید یک حساب گوگل داشته باشید. می‌توانید از حساب‌های قدیمی استفاده کنید یا یک حساب جدید فقط برای مدیریت کسب و کار خود بسازید.

بهترین کار ممکن مدیریت کانال یوتیوب با یک حساب تجاری است، چون حساب تجاری اجازه می‌دهد چندین نفر همزمان کانال یوتیوب را مدیریت و به‌روز کنند، کسی در محل کار از آدرس ایمیل شخصی شما باخبر نمی‌شود و می‌توانید بعدها با کانال‌های یوتیوبی بیشتر تجارت خود را گسترش دهید. بعد از ایجاد حساب نوبت به افزودن اطلاعات «درباره ما» و طراحی ظاهر کانال است؛ یعنی انتخاب تصویر مشحص و  و همچنین یک تصویر مناسب برای پروفایل می باشد . همچنین باید لینک شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایتتان را هم اضافه کنید. 

شناسایی مخاطبان هدف بعد از ساخت کانال در یوتیوب

اکنون بعد از ساخت چنل در یوتیوب نوبت به مراحل سخت‌تر می‌رسد. به‌نظر شما مخاطب‌ چه می‌خواهد؟ برای فهمیدن این مسئله باید به دو سوال پاسخ دهید. اول اینکه برای چه کسی ویدیو می‌سازید ودر مرحله بعد اینکه این مخاطبان قبلا در یوتیوب چه محتوایی مشاهده می‌کردند؟

برای شروع بد نیست برخی اطلاعات جمعیت‌شناسی را در مورد یوتیوب داشته باشید. یوتیوب بیشتر از 2 میلیارد کاربر دارد. 77 درصد افراد بین 15 تا 35 سال از یوتیوب استفاده می‌کنند و برخلاف سایر پلت‌فرم‌های اجتماعی، کاربران مسن‌تر هم علاقه خاصی به این بستر نشان می‌دهند. این وب‌سایت بیش از 100 نسخه بومی در تمام کشورهای دنیا دارد.

پس کمی روی تحقیق در مورد مخاطبان خود وقت بگذارید و ببینید این افراد بیشتر چه نوع ویدیوهایی را تماشا می‌کنند؟

بررسی تب Analytics کانال یوتیوب

اگر مدتی است کانال یوتیوب خود را راه‌اندازی کرده‌اید، تب آنالیتیکس (Analytics) را بررسی کنید. با این کار بینش ارزشمندی در مورد آمارهای جمعیت‌شناسی و علایق مخاطبانتان به دست می‌آورید. می‌توانید ببینید چند نفر از طریق جستجو، پست‌های پیشنهادی یا از منابع دیگر ویدیوهای شما را پیدا می‌کنند.

گوش دادن اجتماعی برای یافتن مخاطبان جدید

گوش دادن اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد تا به‌طور مداوم در پلتفرم‌های اجتماعی، از جمله یوتیوب، ذکر شدن نام تجاری خود یا کلمات کلیدی دیگر را جستجو کنید. اینکه بدانید مردم در مورد شما یا کسب و کارتان چه می‌گویند، راحت‌تر می‌فهمید چه می‌خواهند و می‌توانید از آن به عنوان ایده‌ای برای تولید محتوای ویدیویی استفاده کنید.

نقد کردن درامد یوتیوب

تحقیق در مورد رقیبان خود بعد از ساخت چنل در یوتیوب

سریعترین راه رشد پس از ساخت کانال در یوتیوب این است که بفهمید چه رفتارهایی شما را در میان رقیبان برجسته‌ می‌کند و دقیقا همان‌ها را انجام دهید. کانال‌های رقیبان خود را بررسی کنید و جزئی‌ترین مسائل مربوط به آنان را تجزیه و تحلیل کنید. مواردی مثل:

  • تعداد مشترکین
  • میانگین بازدید هر ویدیو
  • تعداد دفعات ارسال پست
  • کیفیت کلی ویدیو
  • نظرات کاربران
  • مهم‌ترین موضوعاتی که در آن زمینه محتوا تولید می‌کنند

و بعد از خودتان بپرسید:

  • محبوب‌ترین ویدیوهای آن‌ها کدام‌اند؟
  • خود را چطور معرفی می‌کنند؟
  • کلمه مشخص برای برند آن‌ها چیست؟
  • چطور می‌توانیم شرکت خود را از آن‌ها متمایز کنیم؟
  • چه ایده‌هایی برای تولید محتوا به ما می‌دهند؟

سپس تمام یادداشت‌های خود را وارد یک تحلیل SWOT کنید. SWOT مخفف نقاط قوت (Strengths)، نقاط ضعف (Weaknesses)، فرصت‌ها (Opportunities) و تهدیدها (Threats) است. در قدم اول باید مخاطبان خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن افزایش بدهید. بنابراین تعداد مشترکین و بازدیدهای رقبای خود را یادداشت کنید و هر ماه پیشرفت خود را در برابر پیشرفت آن‌ها پیگیری کنید.

محافظت از محتوا یوتیوب

تکرار رفتار کانال‌های محبوب خودتان

بعد از ساخت کانال در یوتیوب علاوه بر اینکه باید از رقیبان خود یاد بگیرید، باید یادگیری از سایر کانال‌های یوتیوب موفق که به آنها علاقه دارید را هم فرا گیرید. محتوای این کانال‌ها نباید لزوما با کسب و کار شما مرتبط باشند. وقتی پیگیر محتوای یوتیوب کانال‌های مختلف باشید، بعد از مدتی راحت‌تر می‌فهمید چه رفتاری موثر و چه رفتاری مخرب است. مثلا می‌دانستید کیفیت صدای ویدیوها مهم‌تر از کیفیت خود ویدیوها است؟ بله؛ صدای بی‌کیفیت می‌تواند کاربران را از تماشای ویدیوی شما یا عضویت درکانال یوتیوب‌ تان منصرف کند!

وقتی ویدیوهای دیگر کاربران را می‌بینید، به مواردی مثل تامبنیل ویدیو، جذابیت ظاهری کانال، نحوه لینک‌دهی به پست‌ها یا محصولات، نحوه ویرایش ویدیوها و مسائلی از این دست توجه کنید. چنل‌های خوبی در همین بستر وجود دارند که در زمینه آموزش ویرایش ویدیوها و رشد چنل در یوتیوب فعالیت می‌کنند. این کانال ها با یک جستجوی ساده در اختیار شما قرار می‌گیرند. و در کل با الگوگیری از ان ها به بهبود بازاریابی کانال یوتیوب خود کمک کنید

بهینه‌سازی ویدیوها برای بازاریابی در کانال  یوتیوب

2 میلیارد کاربر یوتیوب هر روز حدود 1 میلیارد ساعت محتوای ویدیویی تماشا می‌کنند. بنابراین خیلی مهم است بعد از ساخت کانال در یوتیوب یاد بگیریم چگونه از الگوریتم یوتیوب برای نمایش ویدیوهای خود استفاده کنیم. اگر با سئو و الگوریتم گوگل آشنایی داشته باشید، یوتیوب هم به روش مشابهی کار می‌کند. فقط یک تفاوت کلیدی دارد و آن مسئله شخصی‌سازی است.

وقتی عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنید، تقریبا نتایجی به شما نمایش داده می‌شود که به تمام کاربران دیگر در ازای همان جستجو نمایش داده خواهد شد. اما در یوتیوب اینطور نیست. یوتیوب برای نمایش فهرست نتایج مسائلی مثل میزان محبوبیت یک ویدیو در حال حاضر، کلمات کلیدی در عنوان و غیره را هم در نظر می‌گیرد. به همین خاطر هیچوقت صفحه اصلی یوتیوب یا نتایج جستجوی دو کاربر 100٪ شبیه هم نخواهد بود.

این مسئله کاملا گویای اهمیت شخصی‌سازی در این بستراست که به بهتر شدن بازاریابی در یوتیوب کمک شایانی میکند. البته مسائل دیگری هم در سئوی ویدیوهای یوتیوب نقش دارند. در ادامه 6 روش کاربردی بهینه‌سازیپ یوتیوب را بررسی می‌کنیم.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی

قبل از بهینه‌سازی ویدیو باید هدف‌تان از بهینه‌سازی را بدانید. تحقیق کلمات کلیدی، عباراتی که مردم برای پیداکردن انواع محتوا استفاده می‌کنند را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید آن را به محتوای خود اضافه کنید. می‌توانید برای تحقیق کلمات کلیدی از Google Keyword Planner استفاده کنید. به علاوه می‌توانید موضوع دلخواه خود را در نوار جستجوی یوتیوب تایپ کنید و ببینید چه ایده‌های در اختیار شما می‌گذارد. اینها دقیقا همان مواردی هستند که کاربران واقعی جستجو می‌کنند.

به محتوای خود کلمات کلیدی اضافه کنید

بعد از ساخت کانال در یوتیوب برای هر ویدیو باید یک کلمه کلیدی اصلی و چند کلمه کلیدی فرعی داشته باشید. پس از جستجو آنها را به عنوان ویدیو و بخش توضیحات ویدیو استفاده کنید. سعی کنید از کلمه کلیدی اصلی در 3 جمله اول متن ویدیو استفاده کنید و آنها را در برچسب‌های ویدیو بگنجانید.

از تایم‌استمپ استفاده کنید

تایم‌استمپ یا مهر زمانی در یوتیوب شبیه تقسیم ویدیوی به فصل‌های مختلف است. با این کار بینندگان شما می‌توانند به بخش‌هایی از ویدیو که بیشتر به آن علاقه‌مند هستند بپرند. با همین کار ساده شانس ویدیوی شما برای دیده شدن بیشتر می‌شود و در نتیحه به بهبود بازاریابی در یوتیوب کمک شایانی میکند.

جهت خواندن ادامه خبر روی لینک زیر کلیک کنید : 

https://andropay.org/blog/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%af%d8%b1-%db%8c%d9%88%d8%aa%db%8c%d9%88%d8%a8-%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d9%84/

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: