کد خبر: ۳۷۶۸۴۸
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
شاخص بورس در پایان معاملات روز ۲۸ اردیبهشت ماه با ریزش ۱۱ هزار واحدی در سطح یک میلیون و ۵۹۴ هزار واحد قرار گرفت.
عبررسی عملکرد بازار سرمایه در هفته‌ای گذشت
در معاملات روز شنبه، بیست و چهارم اردیبهشت ۱۴۰۱، شاخص کل بورس پایتخت با صعود ۱۳ هزار و ۹۶۱ واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و ۵۷۸ هزار و ۴۱۰ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۶ هزار و ۲۳۸ واحدی در سطح ۴۴۴ هزار و ۶۴۷ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۸۱ واحد بالا آمد و در سطح ۲۱ هزار و ۵۷۶ واحد قرار گرفت. در اولین روز کاری هفته گروه «خودرو و ساخت قطعات» قرمزترین گروه بازار بود و نماد‌های «خودرو»، «خساپا» و «خبهمن» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. همچنین خودرویی‌ها بیشترین صف فروش بازار را به خود اختصاص دادند. به نظر می‌رسد آزادسازی واردات خودرو و حواشی آن از عوامل اصلی سقوط قیمت سهام بزرگان خودروسازی کشور است. نماد‌های «تاپیکو»، «وغدیر» و «شبندر» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در فرابورس نیز نماد‌های «زاگرس»، «شگویا» و «هرمز» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «فرابورس» و «خدیزل» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس آسیاتک صدرنشین است و خودرو و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فزر، آریا و سمگا پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

در معاملات روز یکشنبه، بیست و پنجم اردیبهشت ۱۴۰۱، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۵ هزار و ۴۳۱ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۵۷۲ هزار و ۹۷۹ واحد رسید. اما شاخص هم وزن بورس با رشد ۳۲۵ واحدی در سطح ۴۴۴ هزار و ۹۷۲ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۸۷ واحد پائین آمد و در سطح ۲۱ هزار و ۴۸۹ واحد قرار گرفت. در پایان معاملات روز یکشنبه، ۳۱۹ نماد رشد قیمت داشتند و ۳۰۰ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۵۱ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۹ درصد بازار افت قیمت داشتند. معامله‌گران در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۳۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۱۲۵ هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال معامله شد. شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز یکشنبه با پنج هزار و ۴۳۱ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۵۷۲ هزار واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن با ۳۲۵ واحد افزایش به ۴۴۴ هزار و ۹۷۲ واحد و شاخص قیمت با ۲۰۱ واحد رشد به ۲۷۵ هزار و ۶۷۹ واحد رسید. شاخص بازار اول، پنج هزار و ۴۴۳ واحد و شاخص بازار دوم ۶ هزار و ۴۰۳ واحد کاهش را ثبت کردند. امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۱۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۵ هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال و در ۸۱۳ هزار و ۳۱۶ نوبت معامله شد.
 

در معاملات روز دوشنبه، بیست و ششم اردیبهشت ۱۴۰۱، شاخص کل بورس پایتخت با صعود ۱۰ هزار و ۸۲۰ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۵۸۳ هزار و ۸۰۰ واحد رسید. اما شاخص هم وزن بورس با رشد ۴ هزار و ۲۵۲ واحدی در سطح ۴۴۹ هزار و ۲۲۴ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۳۰ واحد بالا آمد و در سطح ۲۱ هزار و ۶۲۰ واحد قرار گرفت. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۱۴۸ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. در معاملات روز دوشنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۴۶ میلیارد تومان بود. پس از فملی، نماد‌های فولاد (شرکت فولاد مبارکه) و مدیریت (شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. نماد‌های «فولاد»، «فملی» و «وامید» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نماد‌های «شپنا»، «وبشهر» و «تیپیکو» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. در فرابورس نیز نماد‌های «آریا»، «صبا» و «فرابورس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «شگویا» و «دماوند» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس آسیاتک صدرنشین است و شستا و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فجهان، فزر و توسن پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند. امروز قیمت سهام تمامی نماد‌های گروه‌های «فعالیت‌های جنبی مرتبط با واسطه‌گری مالی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» افزایش یافت و یکپارچه سبزپوش شدند. پس از این دو گروه، گروه‌های استخراج کانه‌های فلزی، انبوه سازی املاک و مستغلات و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری سبزترین گروه‌های بازار بودند.

در جریان دادوستد‌های روز سه شنبه بازار سرمایه، شاخص بورس بیش از ۱۲ میلیارد و ۱۰۷ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۷ هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان در بیش از ۹۲۳ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۲ هزار و ۲۲۵ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۶۰۶ هزار و ۲۵ واحد قرار گرفت. بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی پارس، معدنی و صنعتی گل گهر و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو و پالایش نفت بندر عباس با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند. بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۵ میلیارد و ۱۲ میلیون ورقه به‌ارزش ۳ هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان در ۴۶۰ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۶۹ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۱ هزار و ۶۸۹ واحد قرار گرفت. در این بازار هم بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی سنگ آهن گهر زمین، فولاد هرمزگان جنوب و سرمایه‌گذاری صبا تامین شد و در مقابل شرکت‌های فرابورس ایران، نفت ایرانول و صنعتی بهپاک بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

شاخص کل بورس تهران که روز گذشته ۲۸ اردیبهشت ماه کانال ۱.۶ میلیونی را فتح کرده بود، امروز با افت شاخص کل به کانال ۱.۵ میلیونی عقب نشینی کرد. شاخص بورس در پایان معاملات با ریزش ۱۱ هزار واحدی در سطح یک میلیون و ۵۹۴ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن نیزسرخپوش شد و با افت ۵۱۰۰ واحدی به ۴۴۲ هزار و ۶۲۳ واحد رسید. شاخص فرابورس نیز سرخپوش شد و ۲۱ هزار و ۶۴۳ واحد را ثبت کرد. شبندر، شپنا و شتران از نماد‌هایی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند. کچاد، کگل وفارس از نماد‌های سبز بازار در روز سرخ امروز بودند. ارزش معاملات بورس بیش از ۵ هزار میلیارد تومان و فرابورس بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: