April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر خانه کارگر یزد از انتصاب های وزارت کار انتقاد کرد
کد خبر: ۳۷۶۸۹۷
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
جامعه کارگری گرفتار مدیران ناکارآمد
دبیر اجرایی خانه کارگر یزد با انتقاد از عملکرد حجت الله عبدالملکی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انتظار داریم هر چه سریعتر با رفتارها و انتصاب های مساله دار که با انتقاد نمایندگان مجلس رو به رو شده، برخورد شود.
 
علی دهقانی با انتقاد از اینکه انتصابات صورت گرفته در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیشتر از آنکه انتصابی تخصصی باشد، ناشی از روابط و بازی های سیاسی بوده است گفت: وزیری که به فکر زیرمجموعه ها و نیروهای با سابقه و زحمتکش وزارتخانه باشد، برای پستهای مدیریتی از افرادی توانمند و کارآمد استفاده می کند، اما انتصاب های فامیلی و به کار گرفتن افراد ناتوان، نشان می دهد که عبدالملکی نه تنها برای سازمانها و ادارات زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهمیتی قائل نیست، بلکه برای وضعیت و دلنگرانی های کارگران، کارفرمایان، افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و بخش تعاون نیز ارزش قائل نیست.
 
وی با تاکید بر اینکه یک مدیر کارآمد و توانمند بسادگی می‌تواند تشخیص دهد که افراد بی تجربه تا چه اندازه در مدیریت یک دستگاه موثر هستند گفت: جای تعجب دارد که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی دوست کمیته امدادی آقای وزیر است و برای اداره بزرگترین مجموعه بیمه ای کشور منصوب شده است.
 
دبیر اجرایی خانه کارگر یزد نمایندگان مجلس یازدهم را مخاطب قرار داد و گفت: کی می‌خواهید قدرت نظارت خود را اعمال کنید، چرا با آن دسته از مدیران ارشد ناکارآمد دولت سیزدهم برخورد مناسبی به عمل نمی آورید؟
 
وی با طرح این پرسش که آیا نمایندگان مجلس نمیدانند انتصاب افراد غیر مرتبط ، تاثیرات منفی بر مدیریت یک دستگاه مدیریتی بزرگ می‌گذارد گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتیجه ادغام سه وزارتخانه بزرگ است که هر کدام نقش مهمی در اقتصاد و زندگی بخش بزرگی از مردم ایفا می کنند، اما مشاهده می کنیم که با افراد بی تجربه و ناکارآمد می خواهند پاسخگوی مردمی باشند که به این وزارتخانه مراجعه می‌کنند.
 
دهقانی با تاکید بر اینکه نمایندگان نباید اشتباهات و ناکارآمدیهای دولت سیزدهم را نادیده بگیرند گفت: اینکه بگویند دولت انقلابی و مجلس هم انقلابی است، بنابراین چشممان را به روی اشتباهات رئیسی و دولت سیزدهم ببندیم، خطای بزرگی است که در تاریخ به پای نمایندگان مجلس یازدهم نوشته می شود.
 
وی از نمایندگان مردم در خانه ملت خواست واقع‌بینانه عمل کنند و گفت: اینکه با وزیر سر یک سفره بنشینید یا نمک گیر شوید، باعث می شود از وظایف نمایندگی خود دور بمانید.
 
دبیر اجرایی خانه کارگر یزد بزرگترین اشتباه نمایندگان مجلس را بی توجهی به بررسی سوابق وزرای پیشنهادی دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از نمایندگان سوابق وزرای پیشنهادی را بررسی نمی‌کنند و در قالب گعده های دوستانه، به وزیر پیشنهادی رای می دهند.
 
وی با تاکید بر این که امروزه بسیاری از نمایندگان مجلس از سوابق مدیریتی وزرا خبر ندارند گفت: در حالی بسیاری از نمایندگان به وزرای پیشنهادی رای اعتماد داده‌اند که در خصوص تجربه کاری و سوابق مدیریتی آنها مطالعه و بررسی لازم را نداشته و هنوز هم اطلاعات دقیقی ندارند.
 
دهقانی با ابراز تاسف از نبودن نمایندگان واقعی کارگری در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین اشتباه جامعه کارگری، هنگام انتخابات رخ می دهد. متاسفانه کاندیدایی از سوی جامعه کارگری برای مجلس معرفی نمی شود و افرادی هم که معرفی می شوند، مورد حمایت جامعه کارگری قرار نمی گیرند، بنابراین افرادی از طیف های دیگر با تفکراتی که حتی در بسیاری از موارد مخالف منافع کارگران است، به مجلس راه می یابند که نتیجه آن حضور افرادی غیر متخصص و ناآگاه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: