April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۶۹۲۳
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
0
در کنار اذعان رئیس بانک مرکزی انگلیس به ناتوانی در کنترل تورم، ریاست خزانه داری این کشور نیز گفت: دولت هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد تا از افزایش تورم و تاثیر آن بر خانواده های انگلیسی جلوگیری کند.
ابراز ناتوانی مقامات انگلیسی برای متوقف کردن تورم
روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت: ریشی سوناک؛ ریاست خزانه داری انگلیس گفت، دولت هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد تا از افزایش تورم و تاثیر آن بر خانواده‌های انگلیسی جلوگیری کند.

اما در عین حال، این مقام انگلیسی در سخنرانی در کنفدراسیون صنعت بریتانیا (CBI)، وعده معافیت‌های مالیاتی برای کسب وکار‌ها در بودجه پاییز را داد که این اقدام با هدف تحریک بهره وری ضعیف صورت گرفته است.

از آنجایی که نرخ تورم انگلیس برای نخستین بار در ۴۰ سال گذشته به ۹ درصد رسیده است و کارشناسان هشدار دادند که افزایش واقعی هزینه‌های زندگی برای فقیرترین خانواده‌ها نزدیک به ۱۱ درصد بوده، سوناک گفت وی قادر به مهار فشار‌های جهانی مانند همه گیری، جنگ در اوکراین و اختلال در زنجیره تامین نبود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ اقدامی وجود ندارد که دولتی بتواند انجام دهد، قانونی نیست که بتواند تصویب کند تا این نیرو‌های جهانی را یک شبه ناپدید کند. چند ماه آیند، ماه‌های سختی خواهد بود.

در عین حال، اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس نیز گفته است که برای متوقف کردن تورم احساس «ناتوانی» می‌کند.

پل دالس، اقتصاددان انگلیسی در موسسه کپیتال ایکانومیست گفت: آن‌ها باید اقدامات بیشتری برای حمایت از کسانی که بیشتر نیازمند هستند، انجام دهند نه اقداماتی که حامیان اصلی آن‌ها را خوشحال‌تر کند. قیمت‌ها با سرعت بیشتری نسبت به درآمد‌ها در حال افزایش هستند. قبل از اینکه شاهد اوج تورم باشیم، اعتماد مصرف کننده در حال حاضر در رکورد پایینی قرار دارد.

وی تاکید کرد: نرخ بهره باید افزایش یابد تا نرخ تورم کاهش پیدا کند.

چندین اندیشکده اقتصادی بزرگ از جمله موسسه «فیسکال استادیز» (IFS) و موسسه «رزولوشن» هشدار دادند که نرخ تورم اکنون به طرز نامتناسبی به فقیرترین خانواده‌های این کشور ضربه می‌زند.

بررسی‌های IFS نشان می‌دهد، ۱۰ درصد خانوار‌های انگلیسی با پایین‌ترین درآمد در ۱۲ ماه منتهی به آوریل با نرخ تورم ۱۰.۹ درصد مواجه بودند. این رقم ۳ درصد بیشتر از نرخ تورمی است که ۱۰ درصد ثروتمندترین افراد در این کشور تجربه کرده اند.

IFS اعلام کرد: دلیل اصلی این تفاوت این حقیقت است که فقیرترین خانواده‌های انگلیسی ۱۱ درصد از کل بودجه خانواده را برای هزینه گاز و برق مصرف می‌کنند، درحالی که این رقم برای ثروتمندان ۴ درصد است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: