وجیه الله جفری در مراسم پایانی نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی شرکتهای بخش
معدن و صنایع معدنی افزود: برگزاری گردهمایی مدیران روابط عمومی زمینه ساز ایجاد ارتباط قوی بین فعالان این حوزه است.
وی عنوان کرد: روابط عمومی دارای نقشهای برون و درون سازمانی است. در حوزه رسانه؛ مسئولیت روابط عمومیها نسبت به گذشته دشوارتر شده است چراکه ابزارهای ارتباط جمعی و ارایه مطالب غیرواقعی روبه گسترش است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در این راستا روابط عمومیها باید برای هر پروژه کاری دارای استراتژی باشند و با دقت و همت بیشتر، برنامهها را به نتیجه رسانند.
اطلاع رسانی دستاوردهاجعفری با تاکید بر اطلاع رسانی دستاوردها و برنامههای شرکتها توسط روابط عمومی ها، گفت: ایمیدرو به همراه شرکتهای تابعه و وابسته سهم قابل توجهی در بازار سرمایه دارد؛ بنابراین ظرفیت برای اعلام دستاوردهای اقتصاد معدن و صنایع معدنی بسیار بالا است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ما به عنوان کارکنان حوزه معدن و صنایع معدنی باید واقعیتها و رویدادهای جاری مجموعه متبوع خود را بشناسیم تا با نگاه درست برای افکار عمومی شفاف سازی کنیم.
روابط عمومی؛ زمینه ساز توسعه جعفری با بیان اینکه روابط عمومی باید زمینه ساز توسعه در بخش تولید باشد، اظهار داشت: به اهمیت موضوع روابط عمومی واقف هستم و اگر بتوانیم این حوزه را به درستی مدیریت کنیم، به نتایج خوبی در کلان یک بنگاه اقتصادی همچون تولید و اشتغال خواهیم رسید.
وی افزود: باید به دنبال طرح ریزی و دنبال کردن مسائلی باشیم که کمتر به آنها فکر کردیم. همچون مسائلی پیرامون موفقیت پروژههای گره خورده یا راکد؛ که در این راستا نقش روابط عمومیها در مشاوره مدیران سازمان تعیین کننده است.
هدفمندی در استراتژیهامعاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: اگر بهره لازم از گردهمایی را طبق برنامه ریزی اولیه نداشته باشیم، فرصت را از دست داده و به طور حتم به هدفی که از ابتدای گردهمایی بر روی آن تمرکز کرده ایم، دست نخواهیم یافت.
جعفری افزود: در این زمینه پس از گردهمایی مسائل را دنبال و ارزیابی کرده تا به نتایج مورد نظر دست یابیم.
وی ضمن قدردانی از میزبانی شرکت فولاد مبارکه در برگزاری این گردهمایی، افزود: روابط عمومیها نباید دچار روزمرِگی شوند. با ایجاد ارتباط موثر بین روابط عمومیها در قالب برگزاری گردهمایی و حضور در شرکتهای معدنی کشور، روحیه ایده پردازی و مخابره اخبار امیدبخش در جهت امیدآفرینی بین مردم را تقویت کنید.
نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی شرکتهای معدن و صنایع معدنی، ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت ماه به میزبانی شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.