April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۶۹۷۲
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
0
تلسکوپ فضایی جیمز وب اکنون می‌تواند اهداف متحرک منظومه شمسی را ردیابی کند.
توانایی تلسکوپ جیمز وب در ردیابی اجرام منظومه شمسی
تلسکوپ فضایی جیمز وب اکنون می‌تواند سیارات، ماهواره‌های آن‌ها و موارد دیگر را در همسایگی ما مطالعه کند.

بر اساس گزارش interestingengineering، تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا در حال پشت سر گذاشتن فاز‌های باقیمانده قبل از شروع اکتشافش در جهان است. بسیاری از مطالعات آن شامل ستارگان و کهکشان‌های دوردست می‌شود که مطالعه صحیح آن‌ها به دقت بسیار بالایی نیاز دارد.

اما سیارات، قمر‌های آن‌ها و همینطور سیارک‌ها نیز در فهرست جیمز وب برای انجام مطالعات قرار دارند. این بدان معناست که وب باید روی اهداف متحرک "قفل" کند و آن‌ها را به خوبی ردیابی کند تا تصاویر و طیف‌های کاملی را جمع آوری کند.

این هفته، گروه پشتیبانی جیمز وب آزمایش توانایی‌های این تلسکوپ برای شکار و گرفتن اهداف متحرک در اعماق فضا را به پایان رساند.

گام بعدی، آزمایش توانایی تلسکوپ فضایی جیمز وب برای ردیابی اجرام در حال حرکت دیگر با سرعت‌های مختلف است تا کارایی آن در مطالعه طیف گسترده‌ای از اجرام در منظومه شمسی را تایید کند.

هایدی همل، دانشمند بین رشته ای، برای اولین سال فعالیت علمی جیمز وب بسیار شگفت زده است. او می‌گوید: وب می‌تواند نور ضعیف کهکشان‌های اولیه را تشخیص دهد، که از آن می‌توان برای کشف برخی از اسرار فراوان در منظومه شمسی استفاده کرد. از تلسکوپ‌ها همچنین برای تکمیل ماموریت‌های In Situ (ماموریت‌هایی که برای پرواز در مدار یا فرود بر روی اجرام می‌فرستیم) استفاده می‌کنیم. همچنین تلسکوپ‌های فضایی مانند وب می‌توانند گروه بزرگی از اجرام در فضا را بررسی کنند.

اجرام کیهانی

کمک جیمز وب به کشف عمیق منظومه شمسی

منظومه شمسی ما اسرار بسیار زیادی دارد و جیمز وب قصد دارد از سیارات غول پیکر و حلقه‌های زحل تصویربرداری کند و بسیاری از اجرام کمربند کویپر را کاوش و جو مریخ را تجزیه و تحلیل کند. با انجام چنین مطالعه هایی، تلسکوپ فضایی جیمز وب به حلقه‌ای حیاتی در حل برخی از عمیق‌ترین سؤالات در اخترشناسی و علوم سیاره‌ای تبدیل خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: