April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۶۹۹۴
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
0
ورق استیل یکی از فلزات پرکاربرد در صنایع مختلف است، و در نتیجه رقابت بالایی در خرید و فروش این محصولات وجود دارد بنابراین شرکت‌ها و کارخانه‌ها تمام تلاش خود را برای بالا بردن کیفیت محصولات خود به کار می‌برند. ما در این مقاله براساس گزارش رسمی تدبیر تجارت فولاد در نظر داریم اطلاعات جامعی از ورق استیل 4841 در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

ورق استیل یکی از فلزات پرکاربرد در صنایع مختلف است، و در نتیجه رقابت بالایی در خرید و فروش این محصولات وجود دارد بنابراین شرکت‌ها و کارخانه‌ها تمام تلاش خود را برای بالا بردن کیفیت محصولات خود به کار می‌برند. ما در این مقاله براساس گزارش رسمی تدبیر تجارت فولاد در نظر داریم اطلاعات جامعی از ورق استیل 4841 در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

معرفی ورق استیل

یکی از آلیاژهای پرکاربرد در صنایع ورق استیل است، که در صنایع گوناگون چون ساخت و ساز، تولید لوازم مختلف آشپزخانه مانند سینک ظرفشویی، اتومبیل­‌سازی، تولید قطعات توربین­‌های بخاری و گازی برق و… کاربرد دارد. نتیجه اعمال تغییرات در ترکیبات شیمیایی آلیاژ 309، ایجاد مقاومت بسیار بالای ورق آلیاژی 4841 نسبت به حرارت بسیار بالا است که پایداری بیشتری نسبت به 309 کسب کرده است. تفاوت ورق استیل 4841 با رده 310 در مقدار سیلیسیوم آنها است. ترکیبات شیمیایی ورق استیل نسوز 4841 عبارت است از: کروم، آهن، منگنز، کربن، فسفر، سیلیسیوم، نیکل، نیتروژن که از هر کدام به مقدار مشخصی استفاده شده است. که مقدار هر کدام در جدول زیر آمده است:

 

 

 

 

درصد

عنصر آلیاژی موجود در ترکیب شیمیایی ورق استیل 4841

0.20

کربن

24.0-26.0

کروم

2.00

منگنر

0.045

فسفر

1.50-2.50

سیلیسیوم

19.0-22.0

نیکل

0.11

نیتروژن

عنصر پایه به مقدار متعادل

آهن

کربن استفاده شده در ورق استیل نسوز4841 بسیار کمتر از کربن استفاده شده در ترکیبات شیمیایی ورق استیل 310 است اما نسبت به دیگر رده های استنلس استیل آستنیتی 300 بیشتر است.

 

مقاومت ورق استیل 4841 در برابر خوردگی

 

زمانی که صحبت از مقاومت در برابر خوردگی میشود، یعنی توانایی ماندگاری یک ماده در حرارت بسیار بالا( دمای داغ) و ایجاد لایه اکسیدی.

این آلیاژ به دلیل دارا بودن مقدار بالایی از کروم در مقابل رطوبت و در محیط های مرطوب مقاومت خوبی از خود نشان میدهند.

همچنین این آلیاژ به دلیل مقدار بالای کربن در ترکیبات شیمیایی خود، باعث قرار گرفتن در مقابل رسوب زایی و خوردگی بین دانه‌ای میشود، اما بعضی دیگر از ورق های استیل مانند ورق استیل 321 و 347 به دلیل دارا بودن تیتانیوم و نیوبیوم در ترکیبات شیمیایی خود در مقابل خوردگی ذکر شده مقاومت بالایی از خود نشان میدهند.

 

عملیات حرارتی استیل نسوز 4841

 

در ابتدای این پاراگراف باید به این نکته توجه کرد که عملیات حرارتی در ساختار درونی ورق استیل 4841 تغییری ایجاد نمیکند و حتی بعد از عملیات صورت گرفته نیز به صورت غیر مغناطیسی باقی می ماند. عملیات آنیل استیل 4841 در بازه دمایی 1038 - 1149 درجه سلسیوس صورت میگیرد و سرمایش پس از عملیات آنیل نیز توسط آب و یا هوا صورت میگیرد.

 

جوش پذیری ورق استیل 4841

 

دمای جوشکاری در این مرحله نباید بیشتر از 150 درجه سلسیوس باشد. تمیزکاری و زدودن چربی محل جوشکاری در جوشکاری بسیار حائز اهمیت است.

 

شکل پذیری ورق استیل 4841

این ورق به خوبی تحت تاثیر عملیات شکل پذیری از جمله پرس قرار میگیرد و به خاطر اینکه ساختار آستنیتی دارند دارای داکتیلیته ( نرمی، خاصیت لوله شدن) خوبی است. و بعد از تمامی این مراحل و فرایندهای آنیل، نوبت به مرحله سرد شدن میرسد که تنش های درونی ساختار را از بین ببرد.

 

کاربرد ورق استنلس استیل 4841

به دلیل اینکه این ورق ها دارای مقاومت بالا در برابر دمای بالا هستند پس در ساخت آن دسته دستگاه هایی استفاده می شود که با دمای بالا سر و کار دارد. صنعت هایی که ورق استیل 4841 در آنها کاربرد دارد عبارتند از صنعت پتروشیمی، تولید آهن آلات و

فلزات و…

 

قیمت ورق استیل 1.4841

 

 

این نوع ورق ها به دلیل اینکه از عناصر متعددی تشکیل شده اند و عناصر گرانی همچون کروم نیز در آن وجود دارد و حتی از سیلیسیوم بیشتری نسبت به دیگر رده ها استفاده شده است، و با توجه به قیمت دلار و ارز و نرخ تورم، قیمت ورق استیل 4841 نسبت به دیگر رده ها بیشتر است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی کامل در مورد ورق استیل 4841 و دیگر انواع ورق ها میتوانید با متخصصین شرکت تدبیر تجارت فولاد در ارتباط باشید و از قیمت روز محصولات با خبر شوید.

 

 

اطلاعات جامع ترین و راهنمای خرید ورق استیل 4841

 

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: