April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۷۱۶۵
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
0
در بعضی مواقع کارکرد سیستم سرمایشی یا گرمایشی کولرگازی ممکن است دچار اختلالاتی گردد و خرابی دستگاه را به دنبال داشته باشد. علت پدیدار شدن این مشکلات ممکن است به عواملی نظیر تغییر ولتاژ جریان برق، نحوه نگهداری نامناسب از کولر و استهلاک و فرسودگی دستگاه بازگردد.

در بعضی مواقع کارکرد سیستم سرمایشی یا گرمایشی کولرگازی ممکن است دچار اختلالاتی گردد و خرابی دستگاه را به دنبال داشته باشد. علت پدیدار شدن این مشکلات ممکن است به عواملی نظیر تغییر ولتاژ جریان برق، نحوه نگهداری نامناسب از کولر و استهلاک و فرسودگی دستگاه بازگردد.

مثال گاهی اوقات نیز ممکن است تنظیمات کولر گازی ۱۲۰۰۰ شما مانند هر لوازم خانگی یا دستگاه برقی دچار درهم ریختگی شود. در این هنگام عملکرد دستگاه دچار اختلال خواهد شد یا ممکن است کولرگازی در اجرای دستورات کنترلی ناتوان گردد و به‌اصطلاح دستگاه هنگ نماید. ریست کردن کولرگازی در این مواقع بهترین راهکار به منظور تنظیمات مجدد دستگاه و جلوگیری از هنگ کردن مجدد آن می‌باشد.

اگر دستگاه کولرگازی شما عملکرد درستی ندارد و نیازمند ریست می‌باشد می‌توانید با مطالعه مقاله زیر با فرایند ری استارت کردن (ریست) کولرگازی آشنا شوید.

چرا باید کولرگازی را ریست کرد؟

دکمه ریست کولر گازی ال جی کجاست؟

همان‌طور که در بالا نیز گفته شد هنگ کردن کولرگازی یا به‌هم ریختگی تنظیمات دستگاه از دلایلی است که شما را به ری استارت کردن کولرگازی مجبور می‌نماید.
در مواقعی که تنظیمات کولرگازی دچار درهم ریختگی می‌گردد، قطع‌کننده مدار دستگاه که یکی از اجزاء اصلی و ضروری دستگاه بوده و وظیفه حفاظت از کولرگازی در برابر عواملی مانند انفجار یا آتش‌سوزی را برعهده دارد، درگیر شده و اجازه شروع کار به کمپرسور را نمی‌دهد.

همچنین در مواقعی که ترموستات دستگاه تنظیم نشده یا خراب باشد، کولرگازی به درستی نمی‌تواند فضا را خنک سازد. پس دو قطعه ترموستات و قطع‌کننده مدار، می‌توانند در ریست کردن دستگاه تأثیر بسزایی داشته باشند.

ریست کردن کولرهای گازی بدون دکمه چگونه انجام می‌گیرد؟

به‌منظور راه‌اندازی مجدد کولرهای گازی، ابتدا باید منبع تغذیه را کنترل کرده و از برقراری جریان برق یکنواخت و منظم اطمینان حاصل نمود. پس از حصول اطمینان از این موضوع می‌توانید فرایند ریست کردن را شروع نمایید. حال باید به دنبال دکمه ریست کولرگازی باشید. در بیشتر کولرهای گازی یک دکمه کوچک قرمز رنگ بدین منظور تعبیه شده است. از این رو جهت پیدا کردن این دکمه نیاز به صرف وقت بالا نمی‌باشد و این دکمه به سرعت و با کمی جستجو به راحتی یافت می‌گردد.
اگر پس از مطالعه دفترچه راهنمای کولرگازی خود متوجه فاقد دکمه ریست بودن دستگاه خود شده‌اید، باید به طور دستی اقدام به ریست دستگاه خود نمایید. ریست کردن دستگاه کولرگازی در عین راحتی و سادگی، اهمیت و حساسیت بالایی را نیز می‌طلبد. انجام این فرایند نیاز به صرف وقت چندانی ندارد، از این رو تنها نکته حائز اهمیت در ری استارت کردن کولرهای گازی این مسئله می‌باشد که شخص باید تمامی مراحل زیر را به طور کامل و بادقت و بدون هیچگونه کم و کاستی انجام دهد.
در مرحله اول به منظور ریست کردن کولرهای گازی باید در ابتدا دستگاه را خاموش نموده و سپس از فیوز اصلی جریان برق را قطع نمایید. به بیانی دیگر باید همه اتصالات برقی از منبع تغذیه جدا گردد. همچنین باید در حین کار نکات ایمنی رعایت گردد تا در هنگام انجام کار، فرد دچار آسیب‌دیدگی نگردد.

سپس باطری ریموت کنترل کولرگازی را خارج کرده و پس از گذشت مدت زمانی در حدود ۱۵ دقیقه، باطری را مجدد درون ریموت کنترل قرار داده و دستگاه را روشن می‌نماییم.
البته پیش از انجام این مرحله باید از خنک‌سازی محیط به طور کامل از طریق ترموستات اطمینان حاصل کرد.
با انجام این فرایند در واقع شما کولرگازی را ریست کرده و به تنظیمات کارخانه بازگردانده‌اید.
اگر با انجام مراحل بالا، هنوز هم دستگاه کولرگازی شما از کارکرد مناسبی برخوردار نمی‌باشد، توصیه می‌گردد پس از پاک‌سازی فیلترها و بازبینی ترموستات، مراحل راه‌اندازی را مجدداً تکرار نمایید.
برخی از مدل‌های کولرهای گازی مانند کولرگازی‌های ال‌جی به دلیل برخورداری از تکنولوژی‌های پیشرفته و قوی ممکن است هیچگاه به ریست کردن نیازی نداشته باشند و می‌توان در مدت زمان طولانی بدون هیچگونه ریستی از آن‌ها استفاده کرد.
البته کولرگازی که نیاز به ریست داشته باشد را هم نمی‌توان بی‌کیفیت و نامناسب تلقی کرد زیرا برخی اوقات بروز مشکلات فنی از نصب غیرصحیح و نگهداری‌های نادرست متأثر می‌گردد.

ری استارت کردن کنترل کولرگازی به چند طریق صورت می‌پذیرد؟

ریست کردن کنترل کولرگازی به دو صورت انجام می‌پذیرد. در شیوه اول که به صورت دستی می‌باشد ابتدا باطری‌ها را از کنترل خارج کرده و پس از گذشت مدت زمان ۳ الی ۵ دقیقه، مجدد باطری‌ها را در کنترل جاگذاری نموده و شروع به استفاده نمایید.

در شیوه دوم، ریست کردن کنترل کولرگازی از طریق دکمه ریست تعبیه شده بر روی آن انجام می‌گیرد. با مراجعه به دفترچه راهنمای کولرگازی می‌توانید محل این دکمه را بر روی کنترل کولرگازی بیابید.

باید این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که تمامی برندها و همه مدل‌ها دارای دکمه ریست دستی (RESET) نمی‌باشند و شما برای آگاهی یافتن از این موضوع باید به دفترچه راهنمای کولرگازی رجوع نمایید.

داشتن دفترچه راهنمای جامع و خوانا در مدل‌های متعدد و متنوع کولرهای گازی ال‌جی موجب شده تا خریداران این کولرهای گازی بتوانند به راحتی دکمه ریست آن را پیدا کنند.

دکمه ریست بر روی کنترل کولرهای گازی به دو شکل حفره‌ای و دکمه‌ای تعبیه شده است.در ریست‌های با شاسی دکمه‌ای به منظور راه‌اندازی مجدد کنترل کافی است که به مدت ۳ ثانیه دکمه ریست کنترل را فشرده و سپس رها کنید. پس از چند لحظه دوباره این عمل را به طور مجدد انجام داده تا هنگامی که از کولرگازی صدای سه بوق شنیده شود.

پس از انجام و اتمام مراحل بالا، اکنون شما توانستید به سهولت کولرگازی خود را ریست نمایید.اما در ریست‌های حفره‌ای شکل جهت ریست کردن کنترل باید سوزن یا جسمی مشابه آن را درون سوراخ قرار داده و به آهستگی فشرده و به مدت ۳ ثانیه نگهداری کنید. با این عمل، در حقیقت شما برد ریموت کنترل را ریست کرده و آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانده‌اید.

وکیل یعقوبی
banilon.com
elecraservice
لوازم خانگی بانه
ipserviceisfahan
tvcity.shop
banehentekhab.com
topfroosh
رخشاره

همچنین باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در بعضی از کولرهای گازی، با راه‌اندازی مجدد کنترل، خود کولرگازی نیز به طور مجدد ریست می‌شود.

منبع مقاله:

فروشگاه کولر گازی بانه انتخاب (https://banehentekhab.com/)

فروشگاه کولر گازی تاپ فروش (https://topfroosh.com/product/air-treatment/?orderby=menu_order)

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: