April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۷۲۰۸
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
صنعت بيمه يكي از مهمترين اركان توسعه اقتصادي كشورهاست. با مروري بر سهم صنعت بيمه در اقتصاد كشوره اي توسعه يافته مي توان در يافت كه بيمه در مقايسه با خدمات ديگر نقش و اهميت بيشتر و چشمگيرتري دارد.
چرا چالش‌های شرکت‌های بیمه کمتر برای بحث و پژوهش به پژوهشکده بیمه ارجاع داده می‌شود؟
بیمه و جایگاه آن، موقعیت فعلی این صنعت در کشور و برنامه هایش از جمله نکاتی است که این روز‌ها مدیران مختلف بیمه‌ای از آن سخن می‌گویند. اما در این میان شرکت‌های بیمه با چالش‌هایی روبه رو می‌شوند که با مشارکت پژوهشکده بیمه بررسی و شود.
 
چرا چالش‌های شرکت‌های بیمه کمتر برای بحث و پژوهش به پژوهشکده بیمه ارجاع داده می‌شود؟ این مشکل از صنعت بیمه و بیمه گران است یا پژوهشکده بیمه؟

حمید کردبچه عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا و رییس سابق پژوهشکده بیمه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: بخشی از پاسخ پیش ما است و بخشی پیش خود شرکت‌ها است. بخشی که پیش ما است می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.
 
وی افزود: مثلا این که پژوهشکده تجهیز نشده برای این که به مسائل شرکت‌ها بپردازد و اساسا فرایندهایش را اینطور تعریف نکرده است.
 
رییس سابق پژوهشکده بیمه در ادامه گفت: این بوده که ظرف سه سال گذشته دفتر ارتباط با صنعت را برای همین تعریف کرده ایم و محصولی داشته ایم که بیرون نیامده است بخشی می‌تواند در چارچوب همان صحبت بی پرده‌ای که داشتیم ضعف پژوهشکده بوده است.
 
 
کردبچه عنوان کرد: صنعت زمانی محصولی از ما می‌خواهد که بتواند استفاده کند. نیاز ندارد مانند نظام اداری که بخواهد پژوهشی انجام دهد، چون در بودجه باید a درصد به پژوهش اختصاص دهد و برایش مهم نیست که در کتابخانه بگذارد یا اساسا چاپ نکند.
 
عضو هیات علمی دانشگاه الزهرابیان کرد: صنعت اگر سراغ ما می‌آید کاری از ما می‌خواهد که مشکلش را حل کنیم. شاید مشکل این بوده که پژوهشکده نمی‌توانسته مشکل صنعت را حل کند. این بوده و این هنوز هم هست. نگاهی که صنعت به پژوهشکده دارد و نگاهی که حتی بیمه مرکزی دارد و جلسات رسمی بعضا به من گفته می‌شود این است که کار‌های پژوهشکده آکادمیک و دانشگاهی است.
 
وی ابراز کرد: این آکادمیک در نظام صنعت وقتی استفاده می‌شود معنی مثبت ندارد. یعنی به درد نخور است. انگار عملگرا و کاربردی نیست. مشکل ما را حل نمی‌کند.
 
کردبچه خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای به شرکت بیمه‌ای رفته بودم. گفتم شما ممکن است برای یک عکس تبلیغاتی که می‌خواهید منتظر کنید و منطقش هم درست است و می‌گویید می‌خواهم برند سازی کنم میلیارد‌ها پول بدهید. ولی اگر پژوهشکده بگوید حاضرم روی برندسازی شما و رضایت مشتری شما کار کنم که همان اتفاق اصولی رخ دهد و ماندگار شود چقدر حاضرید پول برایش بدهید؟ من مطمئن نیستم صنعت برای چنین محصولی پول دهد. این بر می‌گردد به آن داستان.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: