عملکرد بازار سرمایه در ۳ خرداد ۱۴۰۱ بررسی شد؛
کد خبر: ۳۷۷۲۱۱
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
شاخص کل بازار سهام امروز ۳ خرداد ۱۴۰۱ افت اندکی داشت و شاخص کل فرابورس رشد کمی را پشت‌سر گذاشت.
ریزش ۱۵۰۰ واحدی بورس تهران
در معاملات روز سه‌شنبه سوم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش هزار و ۵۲۷ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۶۸۲ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس نیز با کاهش هزار و ۵۴۴ واحدی در سطح ۴۳۱ هزار و ۲۲۸ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۷ واحد بالا آمد و در سطح ۲۱ هزار و ۳۲۱ واحد قرار گرفت.

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای ششمین روز منفی شد و ۴۵۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. گروه‌های فلزات اساسی، فراورده‌های نفتی و کک، خودرو و ساخت قطعات، و محصولات شیمیایی بیشترین سهم را از خروج پول حقیقی داشتند.

در معاملات روز سه‌شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۳۲ میلیارد تومان بود. پس از شبندر، نماد‌های فولاد (شرکت فولاد مبارکه) و خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

امروز نماد‌های فولادی بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. «فولاد»، «فخاس» و «فخوز» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نماد‌های «رمپنا»، «حکشتی» و «فارس» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های «غصینو»، «سمگا» و «هرمز» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «وسپهر»، «ددانا» و «وهور» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس شستا صدرنشین است و خودرو و حکشتی در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ددانا، کرمان و وسپهر پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.
 
بیشتر بخوانید: بورس سقوط کرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۷ هزار و ۳۸۸ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش ۲۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۵ هزار و ۲۹۶ میلیارد تومان رسید. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۷۹ درصد کاهش یافت و ۵۸ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۷۸ درصد رشد کرد و در رقم ۷۳۴ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد سآبیک (شرکت سیمان آبیک) با صف خرید ۲۰۴ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سآبیک، نماد‌های ددانا (شرکت داروسازی دانا) و زکشت (شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت) بیشترین صف خرید را داشتند. بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد افرا (شرکت افرا نت) تعلق داشت که ارزش آن ۲۳ میلیارد تومان بود. پس از افرا، نماد‌های ثرود، غزر، فلوله و ولپارس بیشترین صف فروش را داشتند.
 
در همین رابطه بهروز شهدایی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز عنوان کرد: تا امروز روند معاملات بازار سرمایه مثبت بود و بیشتر سهامداران به سمت سهام شرکت‌های کوچک و متوسط می‌رفتند، که بازار سرمایه طی چند روز اخیر تحت تاثیر اخبار قرار گرفت و با افت و خیز‌هایی همراه شد.

وی افزود: به دلیل افزایش قیمت نفت و طلا در کشور بازار سهام هم با جابه جایی همراه شد و رابطه این سه با یکدیگر باعث شد بازار سهام در چند روز گذشته تجربه خوبی را کسب کند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: شرکت‌های کوچک بورسی که در گذشته با افت و خیز‌های بسیاری همراه بودند، امروزه به سهام‌هایی خوب تبدیل شده اند که بازار را مثبت می‌کنند و سهامداران را به سوی بازار سوق می‌دهند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: