رییس فراکسیون کارگری در صحن علنی مجلس مطرح کرد
کد خبر: ۳۷۷۲۳۳
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
0
اقدام خلاف قانون دولت برای حقوق کارگران
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: دولت در مصوبه‌ای قانون بودجه ۱۴۰۱ در خصوص حقوق و دستمزد کارگران دولتی را نقض کرده است.

به گزارش ایلنا، علی بابائی کارنامی در جلسه علنی سه شنبه، سوم خرداد ماه مجلس شورای اسلامی در تذکری به استناد بند (۱۱) ماده (۲۲) آیین‌نامه داخلی مجلس تأکید کرد: دفاع از مصوبات مجلس از جمله وظایف هیأت رئیسه است، در بودجه امسال مصوب کردیم کارگران شاغل در دستگاه‌های دولتی بر مبنای مصوبه شورای عالی کار حقوق دریافت کنند.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس ادامه داد:، اما دولت اخیراً در مصوبه‌ای حقوق این قشر را برابر حقوق کارمندان دیده است که این نقض صریح قانون است، مجلس ناظر بر اجرای قانون است و باید با دقت نظر اقدام کنیم تا عملی شدن قانون بر مدار ماده (۹۶) قانون تأمین اجتماعی انجام شود.

وی بیان کرد: ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار خانواده بازنشستگان کارگران دو برج حقوق نگرفتند از این رو از رئیس مجلس و رئیس جمهور دو نیروی جهادی می‌خواهیم تا پیگیر اجرای قانون باشند، همچنین در جلسه ویژه سران قوا از حقانیت قشر ضعیف کارگران دفاع شود.
برچسب ها: کارگران ، دستمزد ، دولت ، کار ، کارمند
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: