April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
روحی با اشاره به فشار ناشی از تحریم و کرونا خبرداد
کد خبر: ۳۷۷۲۵۵
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۳
0
رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی از توان تولیدکنندگان داخلی در زمینه تولید تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: به اندازه‌ای در این زمینه توانمند هستیم که ۷۰ درصد تجهیزات پزشکی در کشور تولید می‌شود.
تولید۷۰ درصد تجهیزات پزشکی در کشور
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ایران هلث تجهیزات پزشکی دندانپزشکی دارویی و آزمایشگاهی با حضور بیش از ۴۰۰ شرکت داخلی و ۴۵ شرکت بین المللی از سوم تا ششم خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است. به همین مناسبت انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی در نشستی خبری به تشریح توان ایران در شرایط کنونی پرداخت.

مجید روحی در افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی دارویی و آزمایشگاهی از شرایط ویژه اقتصادی در دو سال گذشته ناشی از همه گیری کرونا گفت: شیوع این ویروس بحران جدی در سراسر جهان به وجود آورد که ایران نیز متاثر از این واقعه بود.

وی بحران کرونا را انگیزه‌ای برای رفتن ایران به سوی خودکفایی دانست و گفت: در این شرایط بحرانی توانایی و فعالیت خود را در دوره بحران محک زدیم.

رییس هیات انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی با بیان این که هنوز بحران کرونا پایان نگرفته و جهان همچنان در التهاب کووید ۱۹ قرار دارد گفت: تحریم‌های سیاسی علیه ایران و جنگ روسیه با اوکراین باعث شده تا کشورمان همچنان در شرایط خاصی باشد که نیازمند تلاش ویژه است که ملزم به فعالیت تاثیرگذار در این شرایط هستیم.

روحی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبری بنام تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند بسیاری از نیازی‌های کشور را رفع کند.

وی با اشاره به فاصله تعداد تخت‌های پزشکی در کشور با میانگین جهانی گفت: در حالی که تعداد تخت‌های پزشکی ایران میانگینی۱.۷ برای هر هزار نفر است که این شاخص جهانی آن ۳.۱ است و یعنی ایران نیاز دوبرابری دارد و باید با برنامه ریزی و خوداتکایی نیاز‌های کشور‌ها را مرتفع کنیم.

روحی با بیان این که ایران در منطقه در حوزه سلامت در شرایط خوبی قرار دارد، گفت: البته موانع ما همچنان بسیار زیاد است و موانع دیگر کشور‌ها یک دهم ایران در این حوزه است.

وی کمبود نقدینگی در حوزه تجهیزات در حوزه سلامت را بزرگترین مشکل دانست و گفت: برخی از مواد اولیه بیش از یک سال در گمرک منتظر ترخیص می‌ماند که دردسر ساز شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: