April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۷۳۰۷
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
گرفتاری تالار‌های پذیرایی از گرانی تا رقابت با باغ‌های قانون گریز
جلسه هیئت مدیره اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس تهران با حضور اعضا در محل اتحادیه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه خسرو ابراهیمی نیا رئیس اتحادیه، به تشریح مسائل روز پرداخت و گفت: به تازگی جلسه‌ای در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشتیم که در آنجا مباحث جدی در خصوص گرانی‌های پیش آمده ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح شد.
وی با اعلام اینکه یارانه‌ای که دولت می‌دهد، عدد قابل توجهی نیست گفت: به نظر نمی‌رسد کالا‌هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده به دست مردم نرسیده و در بیشتر موارد به انحراف رفته است.

رییس اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس تهران با اعلام اینکه مواد اولیه کالا‌ها و محصولات بسیاری با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده و به صورت یارانه در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است گفت: از گندم مواد اولیه بسیاری از کالا‌ها به صورت یارانه‌ای وارد کشور شد، اما تاثیر آن را در سفره‌های مردم ندیدیم و بیش از آنکه نفع ارز دولتی به مردم رسیده باشد، به درصدی از خواص رسید و سود سرشاری نصیب برخی واردکنندگان شد.
وی با اشاره به واردات گندم، دارو و بسیاری از کالا‌های یارانه‌ای دیگر گفت: به جای آنکه منافع این کالا‌ها به مردم اختصاص یابد، برخی واردکنندگان خاص از آن منفعت‌های کلانی بردند و حتی بسیاری از کالا‌ها با مواد اولیه ارز دولتی تولید شد، اما به قیمت آزاد به دیگر کشور‌ها صادر شد، تا صادر کنندگان نیز از ارز دولتی منافع کلانی ببرند، این در حالی است که به صادر کننده جایزه صادراتی هم می‌دادند تا نفعی چند برابر به دست بیاورد.

ابراهیمی نیا با اعلام اینکه در مسیر هدفمند کردن یارانه‌ها و ارز دولتی، اصناف در سیبل قرار دارند گفت: در حالی که اصناف نقش زیادی در زمینه استفاده از ارز دولتی ندارند، اما باید بازار را مدیریت کنیم تا عدالت اقتصادی مورد تایید رهبری و دولتمردان محقق شود.
وی در بخش دیگری از از صحبت‌های خود به تاثیرات کرونا بر تالار‌ها اشاره کرد و گفت: آسیبی که کرونا به اقتصاد تالارداران زد، به هیچ صنفی نخورد به نوعی که در دو سال گذشته بسیاری از اعضای این صنف نابود شدند.

رییس اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس تهران با اعلام اینکه تالار پذیرایی با بقالی و نمایشگاه خودرو تفاوت دارد گفت: این که تالار را ببندیم و بعد از دو سال در آن را باز کنیم و انتظار داشته باشیم که همان شرایط گذشته را داشته و درآمد آن محقق شود، امکان پذیر نیست، زیرا در مدتی که تالار بسته است، به جرأت می‌توان گفت مستهلک می‌شود و امکان بازگشایی آن بدون بروز رسانی و تحمل هزینه‌های کلان به سادگی وجود ندارد.
وی بر نوآوری تالار‌های پذیرایی تاکید کرد و گفت: تالارداران باید مطابق سلیقه روز حرکت کنند تا بتوانند مورد اقبال مردم قرار گیرند.

ابراهیمی نیا بر آموزش تاکید کرد و گفت: در هر بنگاه اقتصادی نیرو‌های خوب و بد وجود دارد، اما باید نیرو‌های خوب را که سخت به دست می‌آیند، حفظ کنیم. بسیاری از تالارداران با وجود تحمل هزینه‌های سنگین در دوسال گذشته، نیرو‌های توانمند خود را حفظ کردند. اکنون نیز باید نیرو‌های جدید را به نوعی آموزش دهیم تا عملکرد خوبی در ارائه خدمات به مردم داشته باشند.
وی بر اهمیت توجه به شفاف سازی در عملکرد مالی تالار‌ها تاکید کرد و گفت: دولت به هر دلیل بر مالیات ستانی تاکید دارد، بنابراین امروز در صورتی که حساب‌های تالار، شفافیت لازم را نداشته باشد، مالیات‌ستانی‌های نامناسب باعث زیان تالارداران خواهد شد، بنابر این باید حساب و کتاب دقیق باشد و دفاتر به درستی و با دقت تنظیم شود تا هنگام ارائه به اداره مالیات، بتوانیم اثبات کنیم که بخش بسیار زیادی از نقل و انتقالات مالی در تالار‌ها هزینه است و نباید بابت آن مالیاتی بپردازیم.

 
رییس اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس تهران در بخش دیگری از اظهارات خود به تغییر ذائقه مردم اشاره کرد و گفت: مردم اصرار زیادی بر مختلط بودن در مراسم دارند، به همین دلیل شاهد هستیم که جشن‌ها و عروسی‌های شان را در باغ‌ها و سوله‌های اطراف تهران برگزار می‌کنند و با کمال تاسف تالار‌های داخل شهر تنها به مراسم عزاداری اختصاص یافته است، بنابر این باید در این زمینه رایزنی‌های لازم صورت بگیرد تا بتوانیم تالار‌ها را از بحران فعلی رهایی بخشیم.
وی با تاکید بر اینکه یک تالار پذیرایی، تنها منبع درآمد نیست، بلکه محلی برای اثبات تعهد تالاردار است گفت: پیشنهاد‌های بسیاری به تالارداران می‌شود تا خارج از آنچه قانون تعریف کرده، مراسم برگزار کنند، اما تالار دار نمیتواند آبروی چندین ساله خود را برای یک مراسم هرچند با پیشنهاد مبالغ بالا هزینه کند.

ابراهیمی نیا از برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه ازدواج آسان خبرداد و گفت: بنا داریم در قالب نمایشگاه ازدواج آسان، تمامی اصنافی که در زمینه ازدواج نقش آفرینی می‌کنند، همچون تالار‌های عروسی، تولید کنندگان کیف و کفش، پوشاک و مواردی دیگر را در این نمایشگاه جمع آوری کنیم، همچنین از خیرین ازدواج نیز درخواست می‌کنیم تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند.
پس از صحبت‌های ابراهیمی نیا، اعضا حاضر در جلسه چالش‌ها و مشکلات خود را مطرح کردند.
یکی از تالار داران با تاکید بر اینکه نمی‌توان دفتر نویسی درآمد و هزینه‌های تالار را با دقت و درستی انجام داد گفت: به دلیل نبود ثبات اقتصادی و تحولاتی که در قیمت‌ها صورت می‌گیرد، بسیاری از فروشندگان، حاضر به ارائه فاکتور نمی‌شوند، بنابراین بسیاری از کالا‌هایی که برای تالار خریداری می‌کنیم، بدون فاکتور است و همین امر از نظر دارایی پذیرفتنی نیست.

یکی دیگر از تالارداران به تغییر رویکرد مردم شاره کرد و گفت: ذائقه مردم عوض شده و بیشتر تمایل دارند جشن‌های خود را به صورت مختلط برگزار کنند، همین امر باعث شده که باغ‌های اطراف تهران رونق بگیرد و تالار‌های داخل شهر با رکود رو به رو شود.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر باغ‌های اطراف تهران بدون مجوز فعالیت می‌کنند گفت: باید نسبت به قانونمند کردن این باغ‌ها اقدام شود.
یکی دیگر از اعضای اتحادیه تالارداران با انتقاد از اینکه دفاتر ازدواج کار تالار را انجام می‌دهند گفت: امروزه در دفاتر ازدواج جلسات مختلف برگزار می‌شود و هیچ محدودیتی برای پوشش میهمانان وجود ندارد، به همین دلیل مردم ترجیح می‌دهند مراسم خود را در تالار‌ها برگزار نکنند.

یکی دیگر از تالار داران با تاکید بر اینکه هیچ نظارتی بر باغ‌های اطراف تهران صورت نمی‌گیرد گفت: از آنجا که این باغ‌ها تحت پوشش نیستند، از نظر بهداشتی در شرایط بسیار ضعیفی قرار دادند و امکانات و تزییناتشان نیز ایده آل نیست، اما به دلیل آنکه به محدودیت‌های تعریف شده در قانون توجهی ندارند، مردم به آن‌ها مراجعه می‌کنند.
وی با اعلام اینکه بسیاری از باغ‌ها در نقاط پرت و دورافتاده قرار دارند گفت: امکان دارد میهمانان هنگام ورود یا خروج مورد تهدید و حتی تعرض قرار گیرند و اموالشان به سرقت برود.

این تالاردار با اعلام اینکه باید با باغ‌ها در یک شرایط برابر رقابت کنیم گفت: آنچه که در باغ‌های اطراف ارائه می‌شود، با آنچه در تالار‌های داخل شهر انجام میدهیم، تفاوت بسیاری دارد، به همین دلیل هزینه‌های تالار داخل شهر بالاتر است، زیرا خدمات بهتر و کیفیت مناسب تری دارد، اما مردم پیش از آنکه به این چیز‌ها اهمیت دهند، به مختلط بودن اهمیت می‌دهند.
در پایان ابراهیمی نیا رئیس اتحادیه از اعضا خواست تا زمان برگزاری جلسه بعدی، به این چالش‌ها فکر کنند و با ارائه راهکار‌های عملیاتی، دست پر در جلسه بعدی اتحادیه حضور یابند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: