عضو اتاق اصناف از برخورد نامناسب ممیزین مالیاتی با واحدهای صنفی بشدت انتقاد کرد
کد خبر: ۳۷۷۳۶۶
۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
0
نایب رییس اتحادیه پیچ ومهره فروشان تهران با انتقاد شدید از برخورد نامناسب با اصناف از سوی ادارات مالیاتی گفت: پرداخت مالیات در صورتی که عادلانه، با رضایت و به حق باشد، شرعا و اخلاقا وظیفه همه فعالان حوزه کسب وکار و دیگر بخش های اقتصادی است، به شرط آنکه رعایت جایگاه و احترام اصناف از سوی اداره مالیاتی به رسمیت شناخته شود.
ادارات مالیاتی بیگانه با تکریم ارباب رجوع
داودحبیبی فرد در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با اشاره به اوضاع نامساعد اقتصادی در چند سال گذشته گفت: در شرایط بحرانی اقتصاد، خرید و فروش و کسب وکار بسیاری از صنوف و کسبه در سالهای اخیر کاهش چشمگیری داشته و باعث نارضایتی شده است.
 

وی بر رعایت حال کسبه از سوی دولت تاکید کرد و گفت: موضوعی که بیشتر از همه، باعث نارضایتی کسبه و فعالان حوزه اصناف شده و می شود، جدا از عدم توجه اداره مالیاتی به درخواست به حق مودیان نسبت به مبلغ مالیات تعیین شده، وجود فضای منفی وعدم اعتمادی است که متاسفانه در ادارات مالیاتی وجود دارد.
 

عضو اتاق اصناف رفتار کارکنان اداره مالیات با مودیان را به هیچ عنوان مناسب ندانست و گفت: متاسفانه کارکنان دارایی خود را در قامت طلبکار دانسته و به نوعی برخورد می کنند که هنگام مراجعه صنوف به اداره مالیاتی، با احترام در شان یک کاسب حبیب خدا با آنان برخورد نمی شود.
 

وی با اعلام اینکه در گذشته قرار بر این بود که نظر مودیان ملاک قرار گیرد گفت: متاسفانه مودیان صادق، جایگاهی نزد ممیزین ومدیران مالیاتی ندارند و حرفشان آنطور که باید، شنیده نمیشود.

حبیبی فرد نسبت به تبعات رفتار نامناسب کارکنان اداره مالیات با کسبه هشدار داد و گفت: رفتارهای متفاوت و تبعیض آمیز، مصداق بی عدالتی است و سبب نارضایتی گسترده در جامعه خواهد شد.

وی با ابراز تاسف از اینکه اداره مالیاتی یکی از سازمانهایی است که متاسفانه عملکرد قابل دفاعی حداقل در مورد واحدهای صنفی صادق نداشته است گفت: از آنجا که اداره مالیات توانایی لازم را برای دریافت مالیات از اشخاص به اصطلاح کله گنده و سازمان های بزرگ ندارد و از سوی دیگر در قانون بودجه سقف مالیات ستانی رشد سوال برانگیزی داشته و اداره مالیات مکلف به دریافت این مالیات است، این ناتوانی را در مواجهه با واحدهای صنفی خرد جبران می کند.
 

نایب رییس اتحادیه پیچ و مهره فروشان تهران با یادآوری اینکه تکریم ارباب رجوع بارها از سوی تمامی مسوولان رده بالای نظام مورد تاکید قرار گرفته گفت: موضوع احترام به ارباب رجوع و ایجاد شرایط و محیط مناسب همراه با فراهم کردن جو مثبت و اعتماد به مودیانی که صادقانه کار می کنند و مالیات میدهند، باید در ادارات مالیاتی جزو الویت ها قرار گیرد تا این احساس ناخوشایندی که کسبه نسبت به سازمان مالیاتی دارند، برطرف شده و صنوف مختلف با احساس خوب به سازمان مالیاتی مراجعه کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: