رئیس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی در گفت‌وگو با نبض بازار خبر داد
کد خبر: ۳۷۷۴۲۷
۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
0
رئیس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی گفت: این انجمن افزایش ۶۰ درصدی قیمت تمام شوینده‌ها را به دولت پیشنهاد داده است و افزایش قیمت قطعی است.
افزایش ۶۰ درصدی قیمت شوینده‌ها/ افزایش قیمت قطعی است
با اینکه دولت تاکید کرده است که افزایش قیمت‌ها فقط در ۴ قلم کالای اساسی است و کالا‌های دیگر مشمول افزایش قیمت نمی‌شود، اما زمزمه افزایش قیمت‌ها با بازار اقلام شوینده رسیده است.

بختیار علم بیگی، رئیس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی، در گفتگو با نبض بازار، از بررسی افزایش قیمت شوینده‌ها خبر داد و گفت: پیشنهاد انجمن صنایع شوینده، افزایش ۶۰ درصدی قیمت این کالا‌ها است.

افزایش قیمت با مجوز ستاد تنظیم بازار

آنطور که معاون اول رییس جمهور اعلام کرده است، هرگونه تغییر قیمت همه محصولات و کالا‌ها باید با هماهنگی ستاد تنظیم بازار و پس از اعلام این ستاد خواهد بود. به این ترتیب تغییر قیمت صنایع شوینده باید با مجوز سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و ستاد تنظیم بازار باشد. در این خصوص رییس انجمن صنایع شوینده گفت: هیچ کدام از شرکت‌ها تا کنون قیمت‌های خود را افزایش نداده‌اند. افزایش قیمت شوینده‌ها در سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین ستاد تنظیم بازار در حال بررسی است و قیمت‌های جدید پس از تصویب در ستاد تنطیم بازار اعلام خواهد شد.

وی افزود: فعلا در روند تصمم گیری هستیم، اما هنوز افزایش قیمت اعمال نشده و نرخ شوینده‌ها همان قیمت سال قبل است. در این زمینه در حال رایزنی با سازمان حمایت تولید کننده و مصرف کننده و ستاد تنظیم بازار هستیم و پیشنهاداتی را ارائه کردیم که شامل افزایش ۶۰ درصدی قیمت تمام محصولات است.
علم بیگی افزود: این تصمیم براساس افزایش قیمت مواد اولیه، ارز، حقوق کارکنان و سایر عوامل دیگر که در تولید موثر است، اتخاذ شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: تقریبا حدود ۲۰ درصد مواد اولیه وارداتی است به اضافه اینکه بعضی از مواد اولیه وارداتی شوینده‌ها از طریق پتروشیمی‌های داخلی است که اول برای پتروشیمی‌های داخلی تامین و در آنجا اقداماتی روی آن‌ها انجام می‌شود تا به دست مصرف کننده برسد.

همه شوینده‌ها گران می‌شود

به گفته علم بیگی، در بخش مواد اولیه داخلی، افزایش قیمت بیشتر هم بوده و از ۵ ماه پیش شاهد افزایش قیمت بودیم و افزایش قیمت مواد اولیه به جایی رسیده که دیگر برای ادامه تولید به نرخ قبل قابل تحمل نیست. با این حال با دولت توافق شده بود به خاطر عید نوروز و بعد از آن ماه مبارک رمضان، افزایش قیمت نداشته باشیم، اما حالا قصد داریم روی این افزایش قیمت تفاهماتی داشته باشیم.
وی در این خصوص که کدام مخصولات شوینده افزایش قیمت خواهد داشت، گفت: همه محصولات شوینده افزایش قیمت خواهد داشت.

رییس انجمن صنایع شوینده، با اشاره به مساله برجام و تاثیر آن در تولیدات داخلی نیز گفت: نمی‌توانم بگویم برجام بر کنترل قیمت‌ها خیلی تاثیر داشته، اما بدون تاثیرهم نبود. در واقع همه چیز دست به دست هم داده تا همچین رقم‌هایی به وجود بیاید. طی سال‌های گذشته هرسال افزایش قیمت داشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با پیشنهاد افزایش قمیت‌ها موافقت می‌شود یا خیر نیز گفت: حتما با افزایش قیمت‌های جدید موافقت میشود. چون وقتی شرایط به جایی برسد که تولید سودی نداشته باشد تولید متوقف می‌شود. اما درصد افزایش آن مهم است و هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است.

رییس انجمن صنایع شوینده گفت:، چون ما شرکت‌های خارجی هم داریم که برای تولید در ایران، سرمایه گذاری کرده‌اند، آن‌ها در بازارای سرمایه گذاری نمی‌کنند که سودی نداشته باشد به عنوان مثال یک دلار سرمایه گذاری کند و نیم دلار به دست بیاورد!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: