April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
مس رفسنجان در جستجوی مقلدان صدا، استندآپ کمدی‌ها و خوانندگان صحنه است
کد خبر: ۳۷۷۴۲۸
۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
در حالی شرکتهای مس رفسنجان و مس سرچشمه به عنوان حامی مالی برای شناسایی مقلدان صدا، استندآپ کمدی‌ها و خوانندگان صحنه هزینه می کنند که هیچ وظیفه ای در این زمینه ندارند.
تولید کمدین و مجری به جای تولید مس
پنجمین جشنواره بین المللی ستاره‌های صحنه در حالی مرحله نهایی را برگزار می‌کند که فقط در بخش مجریان صحنه ۱۸۷ شرکت کننده واجد شرایط حضور داشتند که از بین آن‌ها ۲۵ نفر انتخاب شدند. البته با موافقت ابوالهادی رئیس جشنواره، پنج نفر به صحنه مجریان و دو نفر به صحنه خوانندگان اضافه شد، قطعاً چند برابر این تعداد راه یافته به مرحله رقابت حضوری، شایسته حضور بودند، اما منابع و پذیرش جشنواره محدود است و سلیقه هیئت انتخاب هر سال متفاوت. به هر حال جشنواره ستاره‌های صحنه دار که متولی آن یک موسسه خصوصی است و با حمایت چندین نهاد و شرکت صنعتی از جمله روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه و باشگاه فرهنگی ورزشی مس رفسنجان برگزار می‌شود، اما و اگر‌های بسیاری دارد. هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره نه تنها هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند، بلکه از هزینه ایاب و ذهاب، اسکان، پذیرایی و سایر خدمات جشنواره بهره مند می‌شوند. اما درنهایت در بخش استندآپ کمدی ۱۵ نفر، برای تقلید صدا ۱۰ نفر، برای خوانندگان صحنه ۱۲ نفر و برای مجریان صحنه ۱۵ نفر به رفسنجان می‌آیند تا از ۲۹ خردادماه تا ۳۱ تیرماه جشنواره برای تعیین نفرات برتر برگزار شود.

این اطلاعاتی است که فضای مجازی را پر کرده در حالی که هیچ کس سوال نمی‌کند خاصیت این جشنواره چیست و چرا برگزار می‌شود؟اما چند سوال ساده ذهن را به چالش می‌کشد و نشان میدهد این جشواره، اما و اگر‌های بسیاری دارد که لازم است برگزار کنندگان و البته حامیان به آن پاسخ دهند.
 
اول اینکه ۴۷ نفر در چهار زیرمجموعه هنری به مرحله پایانی راه یافته اند و قرار است از بین اینها، نفرات برتر برگزیده شوند که در نهایت چه بشود؟این افراد که برگزیده شدند، قرار است در صداوسیما یا جایی مشغول بکار شوند یا فقط قرار است برگزیده شوند بدون آنکه عقبه فکری و آینده نگری برای آنان در کار باشد؟
 
دوم اینکه این جشنواره را بین المللی اعلام کرده اند، اما سوال اینجاست که کدام ردپایی از بین المللی بودن در این جشنواره وجود دارد؟از کدام کشور‌ها در این جشنواره شرکت کردند یا کدام کشوری در این جشنواره حامی مالی بود یا کدام بخش این جشنواره در خارج از کشور برگزار شده یا می‌شود و خلاصه آنکه با کدام دستاویزی قرار است این جشنواره را به بین المللی بچسبانیم یا فقط از عنوان بین المللی نان می‌خوریم.
 
سوم اینکه هزینه‌های سرسام آوری که برای این جشنواره پرداخت شده و قرار است پرداخت شود، چگونه تامین شده و توجیه پرداخت این هزینه‌ها چه بوده است؟
 
چهارم اینکه اگر این جشنواره با هدف سرگرمی مردمی بوده، چقدر مردم از این جشنواره نفع برده اند و تا چه اندازه همه مردم از همه اقشار در این جشنواره حضور داشته اند یا شاید هم فقط برای افراد خاص برگزار شده است؟
 
پنجم آنکه در بین حامیان مالی، گزینه‌های مهمی که دست به جیب باشند، مشاهده نمی‌شوند و به نظر می‌رسد بار هزینه بر دوش شرکت‌های تولید کننده مس رفسنجان و مس سرچشمه گذاشته شده است.
 
ششم آنکه این جشنواره چه اهمیتی برای صنایع مس کشور دارد که می‌بایست دو شرکت بزرگ صنعت مس در آن سرمایه گذاری کنند؟اگر از بین مقلدان صدا یا کسانی که استندآپ کمدی برگزار می‌کنند، اما هنوز چهره شناخته شده‌ای نیستند، افراد با استعداد شناسایی شوند، چه مقدار در تولید مس سرچشمه و رفسنجان موثر خواهد بود؟
 
هفتم آنکه اگر چهره‌های برتر از بین کارکنان مس برگزیده می‌شدند و در آینده از توانایی آن‌ها برای گرم کردن همایش‌ها وجشنواره‌های مس استفاده می‌شد، توجیه پذیر بود، اما اینکه افرادی از دیگر شهرستان‌ها با این همه هزینه برگزیده شوند که هیچ ربطی به مس و تولیدکنندگان مس ندارد، جای سوال و البته انتقاد دارد.
 
هشتم آنکه با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری و تاکید ریاست جمهوری در زمینه تولید، مدیریت شرکت‌های مس با این همه چالش، بهتر بود این اعتبار را صرف هزینه‌های پژوهش و اکتشاف کنند تا منافع آن به صورت مستقیم نصیب شرکت‌های هزینه کننده و صنعت مس کشور شود.
 
نهم آنکه وقتی مدیری برای یک مجموعه منصوب می‌شود، باید منافع مالکان و سهامداران را در اولویت قرار دهد.
 
براستی مدیران صنایع مس با چه رویکردی حاضر شده اند دستور پرداخت هزینه برگزیدن به قول خودشان ستاره‌های صحنه را بپردازند در حالی که صنعت مس با انواع چالش‌ها رو به رو است و مدیر منصوب در یک مجموعه تولید مس، باید در راستای منافع شرکت و صنعت مربوطه گام بردارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: