ابراهیمی نیا بر شفافیت دفاتر مالی تاکید کرد
کد خبر: ۳۷۷۴۴۵
۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
0
رییس اتحادیه تالار‌های پذیرایی بر اهمیت توجه به شفاف سازی در عملکرد مالی تالار‌ها تاکید کرد و گفت: دولت به هر دلیل بر مالیات ستانی اصرار و تاکید دارد، بنابراین در صورتی که حساب‌های تالار از شفافیت لازم برخوردار نباشد، مالیات‌ستانی‌های نامناسب باعث زیان تالارداران خواهد شد.
تالار‌های پذیرایی در آستانه مالیات ستانی نامناسب
خسرو ابراهیمی نیا در گفتگو با خبرنگار پول نیوز خطاب به تالارداران گفت: باید حساب و کتاب مالی دقیق باشد و دفاتر به درستی و با دقت تنظیم شود تا هنگام ارائه به اداره مالیات، بتوانیم اثبات کنیم که بخش بسیار زیادی از نقل و انتقالات مالی در تالار‌ها هزینه است و نباید بابت آن مالیاتی بپردازیم.

وی با اشاره به جلسه‌ای که با منظور رییس سازمان امور مالیاتی برگزار شده گفت: نتیجه جلسه با سازمان امور مالیاتی این بود که نه تنها هیچ توجیهی برای کم کردن یا پرداخت نکردن مالیات وجود ندارد، بلکه از این پس با دقت و نازک بینی بیشتر به عملکرد مالی صنوف ورود می‌کنند تا به هر شکل ممکن بتوانند مالیات بگیرند.
 
نایب رییس اتاق اصناف تهران با یادآوری اینکه تاکنون اداره دارایی این اختیار را داده بود که اظهار نامه مالیاتی را ارایه کنند تا مبنای پرداخت مالیات قرار گیرد گفت: در جلسه‌ای که با منظور رییس سازمان امور مالیاتی داشتیم، ایشان تاکید کرد که دیگر لازم نیست کسبه اظهار نامه مالیاتی ارایه کنند، زیرا سازمان بر مبنای برآورد و بررسی‌های خودش، اظهارنامه مالیاتی را تقدیم کسبه خواهد کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه مالیات ستانی روز به روز جدی‌تر و سخت‌تر می‌شود گفت: با توجه به اینکه دولت در لایحه بودجه سال جاری میزان مالیات ستانی را به صورت چشمگیری افزایش داده و مورد تایید مجلس نیز قرار گرفته، باید به اندازه‌ای اسناد و مدارک متقن داشته باشیم که دارایی قانع شود بخش قابل توجهی از دریافتی ها، صرف خرید ملزومات برای بنگاه اقتصادی می‌شود.
 
ابراهیمی نیا با اشاره به ماده ۱۴۸ قانون مالیات‌های مستقیم گفت: در ماده ۱۴۸ اظهار نامه مالیاتی پذیرفته می‌شود، اما در همین ماده تاکید شده که همه هزینه‌ها مورد قبول واقع نمی‌شود و در صورت اشکال دراثبات، اداره مالیاتی می‌تواند هزینه‌ها را قبول نکند یا بخشی از آن را رد کند.
 
وی از همکاران خود در تالار‌های پذیرایی خواست تمام توان خود را بر تنظیم دفاتر رسمی بگذارند و گفت: باید تمام انرژی خود را بر شفاف سازی بگذاریم و هر خریدی که انجام می‌دهیم یا هر اقدام مالی که انجام می‌دهیم، با دقت مستند سازی کنیم.
 
رییس اتحادیه تالار‌های پذیرایی با تاکید بر اینکه اگر به کسی پولی قرض می‌دهیم، باید تکلیف آن پول مشخص شود گفت: بار‌ها پیش می‌آید که همکاران از همدیگر پول قرض می‌گیرند و در اولین فرصت آن را بازپرداخت می‌کنند، در صورتی که این جابجایی پول هیچ نفعی برای ما ندارد و صرفا کار همدیگر را راه می‌اندازیم، اما اداره دارایی از این جابجایی به عنوان کسب درآمد یاد می‌کند و از آن مالیات می‌گیرد.
 
وی از تالارداران خواست در تنظیم دفاتر از حسابداران خبره استفاده کنند و گفت: آن‌ها می‌دانند ثبت حساب‌ها چگونه باشد که برای دارایی سوتفاهم پیش نیاید و تالاردار مجبور نشود بابت پولی که نفعی بابت آن نمی‌برد، مالیات نپردازد.
 
ابراهیمی نیا خطاب به آن دسته از تالاردارانی که تالار خود را اجاره داده اند گفت: باید در این زمینه نیز با دقت رفتار کنید، زیرا در صورتی که حساب‌های شفافی نداشته باشید، هم کسی که تالار را اجاره کرده باید مالیات بپردازد، هم مالک تالار باید اجاره بپردازد. بنابر این در خصوص تنظیم اجاره به نوعی رفتار کنید که بابت یک تالار از دو منبع مالک و مستاجر مالیات پرداخت نشود.
این دکترای حقوق نسبت به افزایش بی رویه قیمت‌ها هشدار داد و گفت: در حالی که دایم قیمت‌ها روند صعودی دارد و ناچار به خرید ملزومات برای پذیرایی هستیم، باید به نوعی رفتار کنیم که از این ناحیه نیز دچار ضرر و زیان نشویم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: