April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۷۵۱۱
۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
0
تفلیس یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های جهان است که در سواحل رودخانه متکواری در کنار پس زمینه کوهستانی خیره کننده‌ای قرار گرفته است. این شهر بی‌نظیر که پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان محسوب می‌شود، با ترکیبی خیره کننده از طبیعت زیبا و جذابیت یک شهر قدیمی و ساختمان های آرت نو؛ به یکی از مقاصد توریستی دنیا تبدیل شده است.

بهترین فصل سفر به تفلیس چه زمانی است؟

تفلیس یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های جهان است که در سواحل رودخانه متکواری در کنار پس زمینه کوهستانی خیره کننده‌ای قرار گرفته است. این شهر بی‌نظیر که پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان محسوب می‌شود، با ترکیبی خیره کننده از طبیعت زیبا و جذابیت یک شهر قدیمی و ساختمان های آرت نو؛ به یکی از مقاصد توریستی دنیا تبدیل شده است.

تاریخ رنگارنگ تفلیس به عنوان قطب باستانی جاده ابریشم نقش مهمی در ایجاد شهری ایفا کرده است که از نظر قومیتی متنوع و از نظر معماری دیدنی است. قدم زدن از حمام‌های گوگردی به سبک ایرانی در این شهر قدیمی، کلیساها، مساجد و کنیسه‌های گرجی و ارمنی و همچنین ویرانه‌های شمالی‌ترین آتشکده زرتشتی جهان؛ ارزنده بودن تفلیس برای گشت و گذار را نشان می‌دهد و در تمام فصول سال میزبان مسافران و توریست‌ها است.

اما چه زمانی بهترین زمان برای سفر و خرید تور تفلیس است؟ در ادامه این مطلب با ما باشید تا علاوه بر معرفی تفلیس، اماکن دیدنی و نحوه سفر به این شهر و همچنین بهترین زمان سفر و رزرو بلیط هواپیما به تفلیس و نکات دیگر را در رابطه با این سفر جذاب و خاطره ساز؛ بررسی کنیم.

 

معرفی شهر دیدنی تفلیس، پایتخت گرجستان

کمتر شهری به اندازه تفلیس، پایتخت کشور گرجستان، شلوغ و در عین حال شاد است. این شهر وسیع 1.1 میلیون نفری که زمانی پایتخت جاده ابریشم بوده است، به همان اندازه که پویا است، متنوع نیز است. این شهر قدیمی با خانه‌های سنتی و بالکن‌های چوبی‌اش، یکپارچه به محله هنر نو سولولاکی سرازیر می‌شود، جایی که به نظر می‌رسد حیاط هر خانه یک کافه‌ سرپوشیده جدید است.

شما با سفر به تفلیس می‌توانید روزتان را با بازدید از موزه‌ها و تئاترهایی که در معماری نئوکلاسیک چشمگیر در امتداد خیابان روستاولی واقع شده‌اند بگذرانید، یا شب‌های خود را تا سپیده‌دم در کلوپ‌های شبانه قدرتمندی مانند باسیانی که در زیر استادیوم فوتبال تاریخی واقع شده‌اند، سپری کنید. در حالی که شهر به اندازه کافی کوچک است که با یک تعطیلات آخر هفته کاملا مورد بازدید قرار بگیرد، اما معماری، صحنه پررونق رستوران‌ها و بار‌ها و انبوه اماکن تاریخی و  فرهنگی آن ارزش اقامت بسیار طولانی‌تری دارد.

 

بهترین فصل سفر به تفلیس چه زمانی است؟

3 دلیل برای بازدید از تفلیس

تفلیس با محیط چشمگیر، معماری قدیمی زیبا و متنوع و فرصت‌های عالی برای خوردن و نوشیدن، قلب پر جنب و جوش و تپنده گرجستان است و از هر سه شهروند بیش از یک نفر در آن زندگی می‌کنند. به جاذبه‌های شهر فرهنگ هیپستر و هوای مطبوع آن را نیز اضافه کنید.

در حالی که در نگاه اول تفلیس می‌تواند شلوغ و آشفته به نظر برسد، بسیاری از محله‌ها با خیابان‌های باریک و مغازه‌های کوچک خود حالتی روستایی به خود می‌گیرند. یکی دیگر از نقاط برجسته این شهر، برج کج تفلیس است: ساعتی بزرگ و بی‌نظیر مانند ساعت نجومی پراگ  اما بسیار کوک‌تر.

با وجود این ساعت عجیب و غریب، مطمئناً در شهر قدیمی ردیابی زمان را از دست خواهید داد چراکه مناظر چشم نوازی در اطراف و هر گوشه تفلیس وجود دارد. شهر قدیمی هنوز مملو از چهارراه باستانی اوراسیا است، با خطوط پر پیچ و خم، خانه‌های بالکن‌دار و سرسبز و میدان‌هایی که همه آنها مشرف به قلعه 17 قرنی ناریکالا هستند، در هر سمتی از شهر که بروید جاذبه‌های دیدنی این شهر دلیلی برای یک سفر خاطره‌انگیز به تفلیس است. ازدلایل دیگر بازدید از تفلیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1. حمام‌های آب گرم

آب‌های گرم زیرزمینی تفلیس نقشی حیاتی در تاریخ این شهر داشته‌اند. زمانی که شهر یک نقش تجاری مهم در مسیر ابریشم داشت، بازرگانان بازدیدکننده مجبور بودند قبل از ورود به دیوارهای شهر در آب غسل کنند. امروزه بیشتر حمام‌های آب گرم در منطقه آبانوتوبانی یافت می‌شود و در زمان شوروی ساخته شده‌اند، اما برخی به نظر می‌رسند که مستقیماً از روی 1001 شب عربی ساخته شده‌اند. 15 دقیقه غوطه‌ور شدن در یک حمام آب گرم، سپس اسکراب، ماساژ و آبکشی با آب یخ در این حمام‌ها می‌تواند یک سفر آرامش بخش را برایتان رقم بزند.

2. غار گرجستانی

این غار وسیع که در فاصله یک ساعتی در غرب تفلیس واقع شده است، قدمت آن به قرن دوم قبل از میلاد برمی‌گردد. این پترا یا غار گرجستانی مجموعه وسیعی از مسیرها و پله‌ها است که مسیر خود را بین ساختمان‌های سنگی باستانی که شامل خانه‌ها، یک تئاتر، یک دادگاه و یک کلیسا است، می‌پیچد که زمانی برای قربانیان استفاده می‌شد.

برای دیدن این پترا مطمئن شوید که برای گشت و گذار خود تجهیزات مناسبی را آماده کرده‌اید. در واقع، بهتر است پس از یک راهنما استفاده کنید تا به شما در عبور از غار کمک کند و بهترین استفاده را از سفر خود ببرید.

 

3. بازارها و موزه‌های جذاب

بسیاری از جواهرات پنهان پایتخت گرجستان شامل بازارها و موزه‌های این شهر است. بازار دزرتر، یکی از بزرگترین و پر جنب و جوش‌ترین بازارهای تفلیس، مکانی عالی برای خرید است. عتیقه‌جات، گنجینه‌های پنهان و چیزهای متنوع، هر روز از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهربه شرط مساعد بودن آب و هوا باز است. برای دیدن موزه‌ها از کجا شروع کنیم؟ بیش از 15 موزه دیدنی در داخل شهر وجود دارد.

می‌توانید با آثار کلاسیک شروع کنید: موزه ملی گرجستان، موزه هنر گرجستان و موزه تاریخ تفلیس به ترسیم تصویری از شهر و گذشته جذاب این کشور کمک خواهند کرد. اگر می‌خواهید عمیق‌تر کاوش کنید، به موزه قوم‌نگاری در هوای آزاد تفلیس، که خانه آثار باستانی مهم برای فرهنگ عامیانه گرجستان است، بروید. MOMA و موزه ابریشم که بر طراحی و منسوجات متمرکز هستند، هر دو ارزش بازدید را دارند. کاوش در جهان‌های خاص عروسک‌ها و ماشین‌های شوروی در موزه عروسکی تفلیس و موزه خودرو تفلیس نیز از دیدنی‌های جذاب این شهر است.

 

بهترین فصل سفر به تفلیس چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به تفلیس

برای یک کشور نسبتا کوچک، آب و هوای گرجستان کاملاً متنوع است و کوه‌های قفقاز و دریای سیاه هر دو در این آب و هوای متفاوت نقش دارند. به طور کلی، در شرق تفلیس آب و هوا خشک‌تر و در عین حال سردتر و در غرب مرطوب‌تر اما گرم‌تر است. بهترین زمان برای سفر به گرجستان اردیبهشت و خرداد در بهار و شهریور در تابستان است، به خصوص در مناطق پست اطراف تفلیس، زیرا از گرما و رطوبت تابستان و همچنین یخبندان زمستان جلوگیری می‌کنید.

به طور کلی مهم نیست که چه زمانی از تفلیس بازدید می‌کنید، باید تجهیزات و وسایل خشک شدن سریع و ضد آب را قبل از رزرو پرواز خارجی، همراه دیگر وسایل مسافرت خود بسته بندی کنید زیرا آب و هوا این شهر می‌تواند در یک لحظه تغییر کند.

 

نحوه خرید بلیط تفلیس از سفرمارکت

اولین مارکت پلیس سفر در ایران، سفرمارکت است. ما در سفرمارکت موتور جستجوگری را تهیه کرده‌ایم تا تمامی پروازها و  ارزانترین بلیط هواپیما را نمایش دهد و این کار را فقط در مورد آژانس‌های معتبر و دارای مجوزهای رسمی انجام می‌دهد. این موتور جستجو را می‌توانید در مورد انواع تور و هتل و اقامتگاه نیز استفاده کنید و از لیست کاملی که سفرمارکت در اختیارتان قرار می‌دهد شگفت‌زده شوید.

یکی دیگر از مزایا و ویژگی‌های خوبی که اینگونه خریدهای آنلاین دارند افزایش سرعت و کارایی آنهاست، شما با استفاده از خرید آنلاین بلیط هواپیما در سفر مارکت، محدودیت جغرافیایی ندارید و از تمامی نقاط دنیا می‌توانید از این سایت و خدمات آن استفاده کنید. مسئله مهم دیگری که در بحث سفر و به خصوص سفرهای کاری وجود دارد، سرعت در خرید بلیط لحظه آخری است که به لطف سفرمارکت می‌توانید در کمترین زمان ممکن آن را انجام دهید.

اما می‌رسیم به بهترین نکته در مورد موتور جستجوی سفرمارکت، یعنی قابلیت استفاده از فیلتر که به این ترتیب شما می‌توانید بـه راحتی، بهترین گزینه و ارزانترین قیمت خرید بلیط هواپیما را از سفرمارکت جستجو و خریداری کنید.

 این فیلترها به نحوی طراحی شده‌اند که پاسخگوی نیاز و شرایط مسافران باشند، مثل فیلتر زمان، قیمت و غیره. باپس از وارد شدن به سایت سفر مارکت و وارد کردن شهر و کشور دلخواهتان به عنوان مقصد، می‌توانید از این فیلترها استفاده کنید تا به گزینه‌های بلیط تفلیس دست پیدا کنید که بیشتر مطابق شرایط و نیازهای شما باشند. در این صورت پس از انتخاب هتل یا تور و یا پرواز دلخواهتان به طور مستقیم به مرکز و موسسه یا آژانس مسافرتی ارائه دهنده آن خدمات وصل شده و با اطمینان و خیال راحت برنامه‌ریزی برای سفرتان را انجام می‌دهید.

برچسب ها: تفلیس ، سفر ، گرجستان ، بلیط ، موزه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: