April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۷۵۱۸
۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
0
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اسامی مالکان ساختمان‌های پرخطر تهران با هماهنگی دادستانی منتشر می‌شود.

اسامی مالکان ساختمان‌های پرخطر تهران منتشر می‌شود

پس از حادثه مترپل مسئولان در فراست نظارت بیشتر بر ساختمان‌های ناایمن افتاده‌اند. در همین راستا با تصمیم خدمات ایمنی شورای اسلامی شهر تهران قرار بر معرفی مالکان ساختمان‌های پرخطر گرفته شد.
به گفته مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، سازه متروپل خیلی لرزان بود و حین عملیات با استفاده از دوربین و گزارش مهندسان نقشه بردار گزارش گیری می‌شد تا از سقوط و تخریب کامل ساختمان و تلفات بیشتر جلوگیری شود.
محمدی گفت: اگر اتفاق خاصی حین عملیات انجام نشود، تا چهار روز آینده کار عملیات پایان می‌یابد.
وی ادامه داد: از شش استان کمک رسانی انجام و فرمانده عملیات به دستور وزیر کشور آتش نشانی تهران اعلام شد.

محمدی با اشاره به عبرت‌های که باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد، گفت: جنس این ساختمان و مصالحه استفاده شده با پلاسکو متفاوت بود، یازده طبقه در مساحت ۲ هزار متر انباشته شده و تا کنون چنین آواربرداری در کشور انجام نشده است.
وی تاکید کرد که از چهار جبهه عملیات را آغاز و با رضایت مالکان چهار ساختمان اطراف را تخریب و عملیات را پیش بردیم.
با جان مردم معامله نمی‌کنیم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، ساخت ساختمان‌های ناایمن را سوداگری مرگ و تجارت مرگ، توصیف کرد و افزود: به ساختمان‌های ناایمن اخطار‌هایی ارایه کرده‌ایم و حتما پس از اتمام مهلت، لیست آن‌ها را با هماهنگی دادستانی منتشر می‌کنیم.
وی با بیان اینکه با جان مردم معامله نمی‌کنیم و بهره برداری بیگانگان از حادثه متروپل را شاهد بودیم، گفت: الاهوازیه و منافقین در صحنه حضور داشتند و با فیلم برداری اقدامات مورد نظر خود را انجام می‌دادند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز تاکید کرد که باید دادستانی و قوه قضاییه و شهرداری همگی در کنار هم برای رفع ساختمان‌های ناایمن تلاش کنند.
مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت ۱۲۹ ساختمان پرخطر در تهران عنوان کرد: هفته‌ای سه مالک از این ساختمان‌ها، به قوه قضاییه دعوت و اخطاریه توسط آقای تورک به آن‌ها ابلاغ و مهلت ایمن سازی داده می‌شود.

وی افزود: در صورتی که مالک به ایمن سازی اقدام نکند، در مرحله اول، نسبت به قطع آب و برق و در مرحله دوم نسبت به پلمپ ساختمان ناایمن اقدام می‌شود.
رئیس کمیته ایمنی و پیشگیری از بحران شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: باید بتوانیم ظرف مدت ۶ ماه، کلیه ساختمان‌های پرخطر را تعیین تکلیف کنیم.
منبع: ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: