کد خبر: ۳۷۷۵۴۳
۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
0
تیم ناسا قصد دارد قبل از هر ماموریت، مریخ نورد نبوغ را به صورت آزمایشی بررسی کرده و متوجه نقص فنی آن شوند.
برنامه ناسا برای نجات هلیکوپتر نبوغ از سرما
هلیکوپتر نبوغ ناسا با اکتشافات خود در مریخ باعث شده تا دانشمندان اطلاعاتی مهمی را از سیاره سرخ بدست بیاورند. اما پس از ۲۸ پرواز، این هلیکوپتر از شرایط سخت زمستان مریخ رنج می‌برد.

به گزارش سایت digitaltrends؛ با تغییرات فصلی در مریخ، گرد و غبار موجود در این سیاره افزایش یافته و منجر به نشست در صفحات خورشیدی و کاهش جذب نیرو می‌شوند. تدی تزانتوس، سرپرست تیم Ingenuity توضیح داد:" ما انتظار داریم، هلیکوپتر نبوغ در طول زمستان مریخ، که تا سپتامبر یا اکتبر ادامه دارد، کمبود نیرو مداوم داشته باشد.پس از صد‌ها پرواز، هلیکوپتر با انرژی خورشیدی در موقعیت ناشناخته قرار دارد.

تهدید اصلی برای این هلیکوپتر سرما است. بخاری‌هایی که آن  را در شب گرم نگه می‌دارند، انرژی زیادی مصرف می‌کنند و با سردتر شدن شب‌ها، به آن‌ها بیشتر نیاز پیدا می کمد. اما با قدرت کمتر، Ingenuity دیگر نمی‌تواند بخاری‌های خود را تمام شب روشن کند، بنابراین برخی از اجزای آن در برخی مواقع به زیر دمای اسمی خود می‌رسند.

 برای نجات هلیکوپتر نبوغ از سرما

اولویت اول مهندسان مریخ نورد نبوغ این است که تمام داده‌ها را کپی و تا حد امکان آن‌ها را ذخیره کنند. سپس آن‌ها می‌خواهند Ingenuity را تا زمانی که ممکن است به پرواز درآورند. آن‌ها قصد دارند قبل از هر پرواز یک چرخش آزمایشی روتور‌های هلیکوپتر را انجام دهند تا بررسی کنند که آیا همه چیز کار می‌کند و در اثر سرمای شبانه آسیبی ندیده است. اگر آزمایش خوب به نظر برسد، آن‌ها می‌توانند طی چند روز آینده طبق برنامه پرواز ۲۹ را ادامه دهند.

آن‌ها هر روز صبح با Ingenuity که به احتمال زیاد قدرت کافی برای راه‌اندازی را دارد، تماس برقرار می‌کنند و به این فرآیند، فعالیت جستجو می گویند. این تماس به آن‌ها اجازه می‌دهد ساعت درون‌برد Ingenuity را بازنشانی کنند و هر فعالیتی را برای روز برنامه‌ریزی کنند تا از قدرتی که دارند حداکثر استفاده را ببرند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: