April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۷۵۴۹
۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰
0
مدیرکل دفتر حقوقی و قرارداد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: انجام هرگونه معاملات صوری و غیرواقعی در قالب شرکت‏ها و موسسات جرم بوده و برخورد قضائی در پی دارد.
پیگرد قضائی برای انجام معاملات صوری در قالب شرکت‏ها و موسسات
حسین تاجمیر ریاحی، با بیان اینکه برخورد با شرکت‏های صوری و کاغذی به شدت در دستور کار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته، گفت: متاسفانه در سال‏های گذشته عده‌ای با تاسیس شرکت‏های صوری و اجیر نمودن اشخاص تحت عنوان اعضای هیات مدیره اینگونه شرکت‏ها مبادرت به انجام معاملات غیرواقعی نموده اند درحالی که ذینفعان اینگونه شرکت‏ها و موسسات، اشخاصی غیر از اعضای هیات مدیره آن هستند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف تاسیس اینگونه شرکت‏ها و موسسات، فرار از پرداخت مالیات می‌باشد، گفت: با توجه به جرم انگاری صورت گرفته در قانون مالیات‏های مستقیم مصوب ۳۱/۰۴/۱۳۹۴ و سایر قوانین موضوعه، اقدام اشخاص مذکور جرم بوده و به موجب قوانین جاری، هم اعضای هیات مدیره و هم ذینفعان واقعی اینگونه شرکت‏ها که معاملات اصلی خود را به نام این شرکت‏ها و موسسات انجام می‌دهند، از طریق مراجع قضایی تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

مدیرکل دفتر حقوقی و قرارداد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: فهرست اشخاص حقوقی که طی ۵ سال فاقد فعالیت باشند در اجرای تبصره ۴ ماده ۱۸۶ قانون مالیات‏های مستقیم به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام می‌شود تا از ثبت هرگونه تغییرات توسط اینگونه اشخاص تا اخذ مفاصا حساب مالیاتی، جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی کشور در سال ۱۴۰۰ و همچنین سنوات اخیر علیه برخی اشخاص حقوقی که با نحوه فعالیت خود موجبات فرار مالیاتی خود و دیگران و همچنین معوق ماندن وصول مالیات را فراهم نموده اند، اقدام به طرح شکایت در مراجع قضایی نموده که متهمین آن اعم از اعضای هیات مدیره و سایر ذینفعان به موجب احکام قضایی قطعی به مجازات‏های سنگین حبس، شلاق، جزای نقدی، ضبط اموال و ... محکوم شده اند.

تاجمیر ریاحی تاکید کرد: کلیه شهروندان مراقب دلالان و واسطه گران تاسیس اینگونه شرکت‏ها و موسسات باشند تا به بهانه عضویت در هیات مدیره شرکت‏ها و موسسات مذکور در دام آنان گرفتار نشوند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری تمام دستگاه‏های ذیربط اعم از قضایی و نظارتی و همچنین اداره کل ثبت شرکت‏ها به زودی این نوع معضلات حل شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: