کد خبر: ۳۷۷۵۵۳
۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
0
طلا دو هفته‌ای است که پس از سقوط شدید قیمتی در بازار‌های جهانی اعاده حیثیت کرده است. نظر تحلیل گران و سرمایه گذاران خرد درباره قدم بعدی فلز زرد چیست؟
امید تحلیل‌گران به صعود قیمت طلا
طلا که در هفته‌های اخیر تا قیمت ۱۷۸۶ دلاری نیز سقوط کرده بود، اکنون پس از پشت سر گذاشتن دو هفته صعودی به قیمت ۱۸۵۲ دلاری رسیده است. در حال حاضر فضای بازار طلا مجددا تا حدی صعودی شده است. نتایج نظرسنجی از تحلیل گران و معامله گران خرد حکایت از صعود طلا در کوتاه مدت دارد، هر چند که مسائل مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو می‌تواند این حرکت صعودی را مسدود کند.

بر اساس نظر کارشناسان بازار طلا، مهم‌ترین عامل صعودی بودن فضا در مقطع کنونی ریزش شاخص دلار آمریکا است. شاخص دلار آمریکا که در هفته‌های اخیر به سقف ۲۰ ساله خود رسیده بود، اکنون ۳ درصد از ابتدای ماه ریزش کرده است. یکی از عوامل افت شاخص دلار سیگنال بانک مرکزی اروپا بود که بر اساس آن احتمال دارد افزایش نرخ بهره از ماه جولای شروع شود. کریستین لاگارد رییس بانک مرکزی اروپا در این باره گفت به دلیل رشد قابل توجه چشم انداز تورم نسبت به دوره قبل از پاندمی کرونا، اکنون زمان مناسبی برای سازگار کردن نرخ بهره است.

در نظرسنجی این هفته سایت کیتکو ۱۷ تحلیل گر شرکت کردند که ۱۱ نفر از آن‌ها به صعودی بودن قیمت طلا باور داشتند. دو نفر نیز طلا را نزولی می‌بینند و ۴ نفر نیز بازاری خنثی را پیش بینی کردند. در همین حال ۵۷۰ معامله گر خرد نیز در بخش نظرسنجی مین استریت این سایت شرکت کردند که از این میان ۳۱۷ نفر معادل با ۵۶ درصد رشد قیمت طلا را در هفته آینده متصور هستند. ۲۹ درصد طلا را نزولی پیش بینی کردند و ۱۶ درصد نیز قیمت طلا را در همین میانه کانال ۱۸۰۰ دلار تخمین زدند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: