تکمیل و تحویل سریع‌تر مسکن مهر کارگران
کد خبر: ۳۷۷۶۲۵
۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران بر تکمیل و تحویل هرچه سریع‌تر واحد‌های مسکن مهر کارگری تاکید کرده و می‌گوید: بهترین شیوه برای مسکن کارگران از طریق تعاونی‌های مسکن کارگری است که از طریق آن‌ها وام بدون بهره و با اقساط کم باید به کارگران اختصاص داده شود.
تعاونی‌های مسکن بهترین شیوه برای تامین مسکن
هادی ابوی با اشاره به پروژه ساخت ۴۰۰ هزار مسکن کارگری اظهار کرد: در حال حاضر کلی مسکن مهر کارگری داریم که با ۳۰ درصد و ۵۰ درصد و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی روی زمین مانده است، تنها کافی است که یک کار جهادی و انقلابی انجام گیرد و همین واحد‌های باقی مانده را وارد این قالب کنیم و به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: کارگران زیادی در مسکن مهر ثبت نام کردند که ممکن است عده‌ای از آن‌ها خانه هایشان را تحویل گرفته باشند، ولی هستند کارگرانی که هنوز واحدهایشان تکمیل یا تحویل نشده است بنابر این تاکید ما این است که واحد‌های مسکن مهر را هرچه زودتر تکمیل به کارگران واگذار کنند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در ادامه به برنامه دولت برای خانه دار شدن آحاد جامعه از جمله کارگران اشاره کرد و گفت: با شناختی که از دولت آقای رئیسی داریم معتقدیم بازار مسکن را سر و سامان می‌دهد، ولی در بحث ساخت مسکن کارگری باید چند کار صورت گیرد که تامین زمین رایگان، پرداخت تسهیلات بلند مدت مسکن و نظارت بر روند ساخت و ساز از جمله آن‌ها است.

این مقام کارگری افزود: خوشبختانه زمین در کشور زیاد است و از بابت تامین آن مشکلی نداریم. در بحث ساخت مسکن باید وام‌های بلندمدت با اقساط کم برای کارگران پیش بینی شود تا توان پرداخت آن را داشته باشند و مهمترین عامل نظارت بر روند ساخت و ساز است که باید از سوی دولت و دستگاه‌های نظارتی اعمال شود.

ابوی گفت: در حال حاضر اگر به کارگران بگوییم که وام ۶۰۰ میلیون تومانی مسکن را بگیرند می‌گویند مگر چقدر حقوق می‌گیرند که بخواهند اقساط سنگین آن را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: بهترین شیوه برای تامین مسکن کارگران از طریق تعاونی‌های مسکن کارگری است و به همین منظور باید ابتدا تعاونی‌های مسکن کارگری تشکیل شوند و از طریق آن‌ها وام بدون بهره و با اقساط کم به کارگران اختصاص داده شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: