بر اساس گزارشهای اولیه سه مدل مذکور ابتدا از
بازار آمریکا حذف خواهند شد. از بین آنها به نظر میرسد سوناتا از سایر بازارهای بینالمللی هم حذف میشود. گفته میشود فیسلیفت سوناتا در آینده نزدیک رونمایی شده و تا سال ۲۰۲۷ یا نهایتا ۲۰۲۸ به فروش خواهد رسید. البته هیوندای در واکنش به این گمانهزنیها گفته سوناتا به عنوان عضوی مهم از محصولات کمپانی به حیات خود ادامه خواهد داد.
اما مدتهاست که شایعاتی مبنی بر حذف کیا استینگر به گوش میرسد. این سدان اسپرت ظاهرا در پایان فصل حاضر از خطوط تولید خداحافظی خواهد کرد. فروش پایینتر از انتظار دلیل اصلی حذف این سدان دیفرانسیل عقب و اسپرت است. هر چند استینگر خودروی محبوب و پرفروشی به شمار نمیرود، ولی نقش بسزایی در ارتقای وجهه برند کیا ایفا کرده و نشان داده که این برند کرهای توانایی ساخت خودروهای هیجانانگیز را دارد.
استینگر تحت نظارت آلبرت بیرمان توسعه یافته است، مهندسی که سابقه حضور ۳۰ ساله در شرکت بامو را دارد
حتما میدانید که K۵ یا ایپتیما از نظر فنی اشتراکات فراوانی با سوناتا دارد. از این رو حذف سوناتا میتواند به معنای حذف K۵ نیز باشد. اگر این اتفاق بیفتد، سوناتا و K۵ هم به سرنوشت مدلهایی، چون فورد فیوژن، بیوک رگال، فولکس واگن پاسات و مزدا ۶ دچار خواهد شد.
ذکر این ضروری است فورد مدل فیوژن را به عنوان نسل جدید موندئو در چین به فروش میرساند. رگال هم در اروپا با برند اوپل و با نام اینسیگنیا به حیات خود ادامه میدهد. تولید پاسات برای بازارهای جهانی متوقف شده، اما جانشین آن در سال ۲۰۲۳ احتمالا فقط در نسخه استیشن تولید خواهد شد. مزدا هم اعلام کرده کسی منتظر نسل بعدی ۶ نماند!