خودروی جذاب
سوزوکی به جای موتور معمولی، از پیشرانه ۱.۳ لیتری بهکاررفته در موتورسیکلت هایابوسا استفاده میکند. این نیروگاه با سه موتور برقی جفت شده تا هر چهارچرخ ماشین را به حرکت درآورند. خروجی ترکیبی پیشرانه منحصر به فرد VGT قدرتی معادل با ۴۲۶ اسب بخار تولید کرده و حداکثر گشتاور آن به ۶۱۰ نیوتن متر میرسد.
ویژن گرن توریسمو سوزوکی از روی خودروی سوئیفت اسپرت طراحی شده و وزن آن حدود ۹۷۰ کیلوگرم است. از رینگهای آلیاژی دورنگ گرفته تا رنگ زرد بدنه، VGT اساسا یک نمونه تمامعیار هات هچ است که به خودروی اسپرت بدون سقف تبدیل شده و متأسفانه در حد کانسپت باقی میماند.
البته سوزوکی در نمایشگاه اتومبیل توکیو از نمونه اولیه اسپرت هایابوسا (HSP) رونمایی کرده که به پیشرانه موتورسیکلت هایابوسا مجهز بوده و شباهت بسیاری به خودروهای TVR دارد.
سوزوکی حدود ۱۶ سال پیش با کاربرد پیشرانه موتورسیکلت روی یک خودروی مسابقهای، توانست مفهوم هر «چه کمتر بهتر» را به حد اعلا برساند. خودروی HSP نیز در اصل یک مدل مسابقهای بوده که به یک خودروی شهری تبدیل شده است و شاید روزی شاهد تولید انبوه چنین خودروهای جذابی برای جذب رانندگان علاقهمند به خودروهای اسپرت باشیم.