کد خبر: ۳۷۷۶۳۴
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
0
تیم کوک، مدیرعامل اپل پس از ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان به دومین مدیرعامل پردرآمد سال ۲۰۲۱ در فهرست فورچون تبدیل شد. در شرایطی که ماسک در منصب مدیرعاملی ۲۳.۵ میلیارد دلار درآمد داشته، کوک از اپل ۷۷۰.۵ میلیون دلار حقوق گرفته است.
انتشار لیست پردرآمدترین مدیران عامل جهان در ۲۰۲۱؛ جایگاه دوم به تیم کوک رسید
بر اساس جدیدترین رده‌بندی مجله فورچون، مدیرعامل ارزشمندترین شرکت جهان این درآمد را نه از طریق دستمزد عادی بلکه به واسطه یک برنامه دریافت سهام ۱۰ ساله به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار به دست آورد. البته او در سال ۲۰۲۱ پاداش‌های دیگری هم دریافت کرده بود. برای مثال، کوک ۸۲ میلیون دلار دیگر در قالب سهام، ۶۳۰,۶۳۰ دلار بابت هزینه‌های امنیتی و ۷۱۲,۴۸۸ دلار به خاطر استفاده از جت شخصی از شرکت پول گرفت.

موفقیت اپل باعث افزایش درآمد تیم کوک شد
در ماه مارس، در شرایطی که منتقدان از سهام‌داران اپل خواسته بودند تا علیه اهدای یک پاداش ۹۹ میلیون دلاری به تیم کوک رای بدهند، سرمایه‌گذاران با پرداخت این پاداش موافقت کردند. با این حال، فورچون می‌گوید درآمد تیم کوک در سال ۲۰۲۱ با توجه به عملکرد اپل قابل توجیه است.

کوک در این فهرست با فاصله نسبتا زیادی با ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس قرار گرفته که در سال گذشته ۲۳.۵ میلیارد دلار درآمد داشته است. بخش عمده این درآمد از محقق شدن سهامی که در سال ۲۰۱۸ به او واگذار شده بود، حاصل شد. خود تسلا امسال در رده ۶۵ ام فورچون ۵۰۰ قرار گرفت و ۷۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ یعنی حدود ۵۳.۸ میلیارد دلار درآمد داشت.

در جایگاه سوم نام «جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا دیده می‌شود که در سال ۲۰۲۱ حدود ۵۶۱ میلیون دلار درآمد داشت. این شرکت در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ سهامی را به مدیرعامل خود واگذار کرده بود که اخیرا محقق شد و رقم دریافتی این مدیرعامل را به شکل قابل توجهی افزایش داد.

در رده‌های بعدی به ترتیب نام مدیرعامل نتفلیکس با ۴۵۳.۵ میلیون دلار، مدیرعامل شرکت داروسازی Regeneron با ۴۵۲.۹ میلیون دلار، موسس Salesforce با ۴۳۹.۴ میلیون دلار، مدیرعامل مایکروسافت با ۳۰۹.۴ میلیون دلار، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد با ۲۹۶.۷ میلیون دلار، مدیرعامل برودکام با ۲۸۸ میلیون دلار و مدیرعامل اوراکل با ۲۳۹.۵ میلیون دلار دیده می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: