April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
عملکرد بازار سرمایه در ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ بررسی شد؛
کد خبر: ۳۷۷۶۴۱
۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
شاخص کل بورس تهران با ۳ هزار و ۳۱۸ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحدی قرار گرفت.
بورس
معامله‌گران در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۱ میلیارد و ۴۸۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۶۹ هزار و ۷۳ میلیارد ریال معامله کردند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با سه هزار و ۳۱۶ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن با ۳۵۱ واحد افزایش به ۴۲۵ هزار و ۲۰۰ واحد و شاخص قیمت با ۲۱۶ واحد رشد به ۲۶۱ هزار و ۷۳۱ واحد رسید.

شاخص بازار اول، یک هزار و ۸۲۲ واحد و شاخص بازار دوم هشت هزار و ۵۶۰ واحد افزایش را ثبت کردند. امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۸۵۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۴ هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۲۹۱ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۳۸۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۰۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۳۹ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۱۱ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۲۰۸ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۸۳ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل گروه مپنا (رمپنا) با ۱۶۱ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۱۵۴ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۹۶ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۹۰ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۸۲ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.
 

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان آبیک (سآبیک)، انتقال داده‌های آسیاتک (آسیاتک)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران‌خودرو (خودرو)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پتروشیمی نوری (نوری) و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) در نماد‌های پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه سیمان هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۰۰ میلیون و ۷۰۰ هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال دادوستد شد. شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۸۳ واحد افزایش داشت و به ۲۱ هزار و ۳۴۸ واحد رسید.

در این بازار چهار میلیارد و ۶۳۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۴ هزار و ۲۷۴ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۷۱ هزار و ۷۵۴ نوبت بود.

نماد‌های پلیمر آریا ساسول (آریا)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، بهمن دیزل (خدیزل)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، شرکت سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، بیمه سامان (بساما)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند) و پخش البرز (پخش) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.
 
در همین رابطه، ولی نادی قمی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: شاخص کل بورس تهران از سایر بازار‌ها پیشی گرفت و در صدر سرمایه گذاری میان بازار‌هایی همچون طلا و سکه قرار گرفت.

وی افزود: در بازار سرمایه چندعامل موجب اصلاح آن می‌شود که همین امر در کوتاه مدت موجب فشار فروش می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه ابراز کرد: فعالان بازار سرمایه پیش بینی می‌کردند که بازار بورس تحت تاثیر حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی قرار گیرد و همین امر جو بازار را به طور کلی تغییر دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: