کد خبر: ۳۷۷۶۸۲
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
0
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: بخش زیادی از سهم صنعت نفت و گاز کشور در استان‌های غربی کرمانشاه، ایلام و لرستان است که توسعه به هنگام و به موقع این پروژه‌ها به خصوص در استان کرمانشاه می‌‎تواند تحول آفرین باشد.
بخش زیادی از صنعت نفت و گاز کشور در استان‌های غربی است
«مهدی حیدری» دوشنبه شب در حاشیه بازدید از شهر مرزی نفت شهر و خطوط میادین نفتی، افزود: در راستای تکلیف‌هایی که به مجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران واگذار شده، بازدید‌های دوره‌ای از مجموعه شرکت‌ها و استان‌های زیر مجموعه انجام می‌شود که طی چند روز اخیر این بازدید‌ها را از کرمانشاه شروع کردیم.

وی اظهار کرد: توسعه این پروژه‌ها منجر به اشتغالزایی و استفاده از نیرو‌های بومی و کمک به روند پیشرفت مناطق و محلی و پیرامونی پروژه‌ها و قدمی در راستای خدمت به مردم استان کرمانشاه است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در ادامه گفت: در این بازدید از مجموعه میدان ها، پروژه‌ها و شرکت‌های بهره‌برداری این استان بازدید می‌کنیم و بخش‌های مختلف را از نزدیک خواهیم دید.

وی ادامه داد: علاوه بر بازدید از مجموعه صنعتی، دغدغه‌های همکاران را خواهیم شنید و هم دغدغه‌های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار و مسوولانی که سعی می‌کنند به مردم این منطقه که مردمی صبور و همیشه در صحنه هستند، خدمت کنند و به تبع آن در کنار این پروژه‌ها و مجموعه‌های صنعتی از طرف وزارتخانه و شرکت ملی نفت ایران مسایل و مشکلات پیرامونی را احصا کنیم.

حیدری اضافه کرد: شرکت نفت و گاز غرب در کرمانشاه تمرکز خوبی روی مشکلات و مسایل منطقه داشته و سعی خواهد کرد بیشتر از پیش با سیاست و نگاه نو به مسایل پیرامونی پروژه‌ها بپردازد و توجه ویژه از سمت شرکت ملی نفت به این موضوع داشته باشد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امکانات بسیار زیادی برای توسعه میادین نفتی در غرب کرمانشاه با تاکید بر شهرستان‌های غربی کرمانشاه وجود دارد که با استفاده از تکنولوژی‌های داخلی و همچنین امکانات داخلی امید است در آینده شاهد توسعه کرمانشاه کرمانشاه باشیم.

«شهریار حیدری» با قدردانی از مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و مدیر خط انتقال کرمانشاه و مجموعه همکاران این مجموعه و کارکنان خط انتقال نفت شهر گفت: بازدید از ظرفیت‌های موجود این منطقه در راستای تحول این نقطه است و مدیر جدید نفت و گاز پس از شروع در این سمت به سرعت بازدید از میدان‌ها را در دستور کار قرار دادند تا ظرفیت سنجی و امکان سنجی کنند.

وی اضافه کرد: در بخش پالایشگاه‌های نفت و چاه‌های نفت ۲سال آینده قابل توجه خواهد بود، اعتبار قابل توجه تامین کننده پالایشگاه کرمانشاه و در آینده پالایشگاه جدید آناهیتا خواهد بود که هم از نظر اشتغال زایی هم از نظر توسعه و زیرساخت به منطقه کمک می‌کند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از وزارت نفت و شرکت نفت و گاز مناطق مرکزی ایران درخواست داریم که به بازگشت مردم نفت شهر و همچنین آسفالت جاده‌های مواصلاتی از سمت گیلانغرب و قصرشیرین و همچنین تقویت انتقال آب شرب قصرشیرین کمک کنند.

حیدری گفت‌: وزارت نفت آنچه که نیاز است از نظر توسعه با استفاده از ظرفیت‌ها و همچنین شرح وظایف این وزارتخانه کمک کنند که امید است در آینده شاهد تحول بیشتری در این منطقه باشیم.

وی اظهار داشت: هر قدر بتوانیم از این امکانات و منابع در راستای توسعه مناطق مرزی به خصوص نفت شهر استفاده کرده و استخراج کنیم به نفع قدرت و ثروت ملی است و مورد توجه خواهد بود.

نفت شهر از توابع بخش سومار در قصرشیرین در ۷۲ کیلومتری جنوب این شهرستان واقع شده است که تا قبل از جنگ تحمیلی آوازه بلندی داشت و یکی از مدرن‌ترین مناطق غرب کشور بود که از امکانات بسیار خوبی از جمله فرودگاه، سینما، مدرسه و گاز کشی برخوردار بود.

منطقه مرزی نفت شهر که در اصطلاح محلی به «نفت شاه» معروف است، دارای چاه‌های نفت است که روزانه ۲۰ هزار بشکه آن از طریق تلمبه خانه با خط انتقال به پالایشگاه کرمانشاه منتقل می‌شود.

این منطقه همچنین دارای زمین‌های کشاورزی بسیاری است که تا چند سال اخیر آلوده به مین و مواد منفجره بود که با اقدام‌های موثر نیرو‌های پاکسازی هم اکنون تمام اراضی کشاورزی منطقه از مین و مواد منفجره پاکسازی شده است.

نفت شهر تا قبل از جنگ تحمیلی پنج هزار تن جمعیت داشت که در جریان جنگ و با اشغال آن از سوی نیرو‌های بعثی خالی از سکنه شد و پس از بازپس گیری از نیرو‌های بعثی این منطقه مرزی به دلیل حضور نیرو‌های نظامی و میادین مین، شرایط بازگشت ساکنانش را نداشت.

با پاکسازی اراضی آلوده به مین این منطقه عملیات بازسازی نفت شهر و زیرساخت‌های آن با نام امام جواد الائمه (ع) از شهریور سال ۹۳ آغاز شد.

بخش سومار در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین دارای ۸۶ کیلومتر مرز با عراق است که این بخش مرزی ۲ شهر سومار و نفت شهر و ۱۳ روستا دارد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرز‌ها ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: