April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۷۶۸۴
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
0
دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران مدعی شد به صورت میانگین نرخ مواد اولیه حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته، اما ستاد تنظیم بازار به درخواست تولیدکنندگان برای افزایش قیمت محصولات، پاسخی نداد.
لوازم خانگی را یا گران می‌کنید یا تولید را کم می‌کنیم!
پس از ممنوعیت واردات لوازم خانگی، این صنعت نیز در مسیر صنعت خودرو قرار گرفت و با خالی ماندن میدان از رقبا، تولیدکنندگان به بهانه‌های مختلف شروع به گران کردن محصولات خود کردند.

عباس هاشمی دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران بدون اشاره به ارزانی قیمت نیروی کار و انرژی در ایران گفت: با گذشت ۷۰ روز از سال جدید هنوز سیاست‌های قیمتی دولت در مورد قیمت لوازم خانگی مشخص نشده است؛ این در حالیست که نرخ مواد اولیه به صورت میانگین حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته و از سویی دیگر نیز با افزایش دستمزد، افزایش نرخ حمل و نقل، تغییر مبنای نرخ ارز در گمرک و … مواجه بوده ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه قیمت ۵ قلم کالا از گروه لوازم خانگی در ستاد تنظیم بازار تعیین می‌شود، این نهاد در مورد درخواست تولیدکنندگان برای تعدیل قیمت‌ها متناسب با قیمت مواد اولیه و نهاد‌های تولید پاسخی نداده است.

جالب اینجاست که دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه ما موافق افزایش بی رویه قیمت‌ها نیستیم، تهدید کرد که در صورت تداوم عدم پاسخگویی وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار احتمال کند شدن آهنگ تولید وجود دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: