April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۷۷۵۴
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
0
در دو روز گذشته نرخ رشد شاخص کمتر از میزانی بوده که نویدبخش شکل گرفتن یک روند صعودی باشد، اما می‌تواند معامله‌گران را به تداوم رشد شاخص در روز آخر هفته امیدوار کند تا همانند دیروز کامودیتی محور‌ها پیشران بازار شوند.
پیش بینی بورس امروز ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه ۱۱ خرداد- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس ۵ هزار و ۳۳۱ واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۷۱۲ واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن ۳ هزار و ۱۲۲ واحد بالا آمد و در رقم ۴۲۸ هزار و ۳۲۱ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۶۳ واحد رشد کرد و به رقم ۲۱ هزار و ۴۱۲ واحد رسید.

در پایان معاملات روز سه‌شنبه، ۳۵۸ نماد رشد قیمت و ۲۴۷ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۵۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت
روز سه‌شنبه در بورس شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان (غشصفا)، شرکت فنرسازی زر (خزر) و شرکت لیزینگ خودرو (ولغدر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران (دکپسول) و شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران (کیمیا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت
در بورس نماد‌های سنیر (شرکت سیمان سفید نیریز)، سصف‌ها (شرکت سیمان اصفهان) و فاذر (شرکت صنایع آذر آب) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود)، شرکت کشت و صنعت دشت خرمدره (زدشت) و شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری (سدبیر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار
عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی ۱۲۵ میلیارد تومانی بسته شد.

ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۳۹ درصد افزایش یافت و ۷۱ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۳۳ درصد افت کرد و در رقم ۱۹۶ میلیارد تومان ایستاد.

بیشترین تقاضا‌ها
امروز نماد قچار (شرکت قند چهارمحال) با صف خرید ۵۲ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از قچار، نماد‌های فغدیر (شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان) و قثابت (شرکت قند ثابت خراسان) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین عرضه‌ها
بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد وآذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان) تعلق داشت که ارزش آن ۱۸ میلیارد تومان بود. پس از وآذر، نماد‌های شاملا، سصفها، ثالوند و سنیر بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس امروز
معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز شاخص کل بورس تهران برای دومین روز متوالی صعود کرد، اما باز هم نرخ رشد شاخص کمتر از میزانی است که نویدبخش شکل گرفتن روند صعودی باشد، اما می‌تواند معامله‌گران را به تداوم رشد شاخص در روز آخر هفته امیدوار کند. روز دوشنبه شاخص ۳ هزار واحد –معادل ۰.۲۲ درصد- و روز سه‌شنبه ۵ هزار واحد –معادل ۰.۳۵ درصد- بالا آمد.

علاوه بر این ارزش معاملات خرد سهام باز هم کاهش یافت و با افت ۱۱ درصدی نسبت به دوشنبه به ۴ هزار و ۳۴۹ میلیارد تومان رسید.

دیروز نماد‌های کامودیتی‌محور بازار پیشتاز رشد شاخص بودند. شپنا، فملی، شبندر، پارس، شتران، نوری، شبریز، کگل، فارس، شیران، پارسان و شاراک بزرگان شاخص‌ساز بازار در روز سه‌شنبه بودند که بیشترین تأثیر را در رشد شاخص داشتند. در مقابل وتجارت، وبصادر، خودرو، اخابر، کنور، وپارس، وامید و خساپا نماد‌هایی بودند که بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

روز گذشته تعداد نماد‌های سبزپوش بازار بیشتر بودند و در پایان معاملات تعداد نماد‌های صف خرید بیشتر از صف فروش‌ها بود.

روز سه‌شنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد، اما این اتفاق با اهرم نماد فغدیر (شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان) بود. ۱۸۰ میلیارد تومان پول حقیقی روانه سهام فغدیر شد.

پس از فغدیر، نماد‌های جم، غزر، سکرد و کرماشا بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند و نماد‌های بپاس، فملی، وبملت، تاپیکو و پالایش بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند؛ بنابراین به نظر می‌رسد روند‌های نزولی بازار ضعیف‌تر شدند، اما همچنان در بازار حضور دارند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: