کد خبر: ۳۷۷۸۱۶
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
0
این ضربان ساز، در عرض پنج تا هفت هفته به طور زیستی تخریب شده و بدون ضرر توسط بدن بیمار جذب می‌شود.
این گجت سلامت قلب بیماران را کنترل میکند
سال گذشته، دانشمندان دانشگاه نورث وسترن از یک ضربان ساز گذرا خبر دادند. آن‌ها اکنون این دستگاه را بهبود بخشیده اند و آن را در مجموعه‌ای از حسگر‌های پوشیدنی متصل کرده اند.

ایمپلنت اصلی برای افرادی طراحی شده است که پس از یک جراحت یا جراحی قلب بهبود می‌یابند و برای مدت کوتاهی به ضربان ساز نیاز دارند.

برای کاشت دستگاه انعطاف پذیر در ابتدا تنها یک عمل جراحی لازم است. علاوه بر این، از آنجایی که به صورت بی سیم توسط یک آنتن خارجی تغذیه می‌شود، لازم نیست به یک باتری جداگانه متصل شود. ضخامت کل آن فقط ۲۵۰ میکرون است و وزن آن کمتر از نیم گرم است.

این ضربان ساز اکنون به صورت بی سیم با چهار دستگاه الکترونیکی نرم دیگر که به طور موقت به پوست در قسمت‌های مختلف بالای بدن بیمار چسبیده اند، ارتباط برقرار می‌کند.

این ابزار شامل یک ماژول همودینامیک روی پیشانی است که سطح اکسیژن خون، اکسیژن رسانی بافت‌ها و تون عروق خونی را کنترل می‌کند. یک ماژول تنفسی در پایه گلو، که سرفه و سایر فعالیت‌های تنفسی را کنترل می‌کند. یک ماژول بازخورد لمسی که در هر نقطه از بدن پوشیده می‌شود، که با انتقال لرزش به بیمار از نقص یا سایر مشکلات هشدار می‌دهد؛ و یک ماژول قلبی که روی قفسه سینه قرار دارد.

پروفسور جان راجرز که همراه با پروفسور‌های ایگور افیموف و ریشی آرورا این پژوهش را رهبری می‌کند، گفت: برای ضربان قلب موقت، این سیستم بیماران را از دستگاه‌های نظارت که آن‌ها را در یک محیط بیمارستان محبوس نگه می‌دارد، رها می‌کند. بیماران می‌توانند در آسایش در خانه‌های خود بهبود یابند و در عین حال آرامش خاطرشان، با نظارت از راه دور توسط پزشکانشان حاصل می‌شود.

مقاله‌ای در مورد این مطالعه اخیراً در مجله Science منتشر شده است.

منبع: سایت نیواطلس منتشره از دانشگاه نورث وسترن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: