April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۷۸۲۰
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
0
یک ربات برای کمک به مراقبت از باغ شما طراحی شده است.
رباتی که باغبان است
قبلاً چندین تلاش برای تحقق بخشیدن به یک چشم انداز علمی تخیلی از آینده و قرار دادن ربات‌های کمکی در خانه دیده ایم تا زندگی ما را آسان‌تر کنند.

ربات شخصی ویلوو ایکس Willow X، مانند یک باغبان چمن‌های باغچه را کوتاه می‌کند.

برخلاف بسیاری از ماشین‌های چمن زن رباتی موجود در بازار امروز، ساخته‌های ایوی Eeve از سیم‌های محیطی یا ردیابی GPS استفاده نمی‌کنند، بلکه به سیستم‌های دوربین بینایی، نقشه‌برداری و تشخیص موانع متکی هستند.

آخرین ورژن Willow با استفاده از یک برنامه همراه تنظیم و کنترل می‌شود.

ربات و برنامه Willow اکنون آماده عرضه هستند، اگرچه سهمیه ساخت ۲۰۲۲ قبلاً برآورده شده است و اکنون سفارشات برای دسته بعدی که از ۲۹۹۰ یورو (حدود ۳۱۵۰ دلار آمریکا) شروع می‌شود، گرفته می‌شوند و انتظار می‌رود در ژانویه ۲۰۲۳ ارسال شوند.

اما تیم Eeve در حال حاضر در مراحل اولیه توسعه برای تکامل بعدی، Willow X است که دارای دو چرخ چسبنده در جلو و یک چرخ تثبیت کننده در عقب و یک جفت بازوی ربات چند منظوره بلند است.

ربات بلوکی زباله‌های افتاده را از محوطه پاسیو جمع‌آوری می‌کند و قبل از بازگشت به جعبه ابزار خود و بردن ماشین چمن‌زنی به چمن، قطعات کوچک‌تر را به سبک جاروبرقی می‌گیرد.

اگرچه به نظر نمی‌رسد که زباله‌ها را در سطل جمع‌آوری کند، اما یک سطل داخلی دارد و می‌تواند از دوربین داخلی و هوش مصنوعی برای شناسایی و حذف علف‌های هرز از بستر گل استفاده کند و آن‌ها را در سطل ذخیره‌سازی خود برای دفع بعدی در گلدان قرار دهد.

این ربات حتی می‌تواند هویج را از سبزیجات جدا کند و گردو‌های ریخته شده را جمع‌آوری می‌کند و سپس برداشت خود را در جعبه‌ای که برایش تعبیه شده، می‌گذارد.

در پایان شیفت کاری خود، به درگاه شارژ خود برمی گردد تا بسته باتری را برای گشت بعدی خود آماده کند.

بازو‌های چند منظوره، Willow X را قادر می‌سازد تا تعدادی از وظایف را در اطراف باغ انجام دهد و یک ابزار چمن‌زنی نیز در آن گنجانده شده است.

انتظار می‌رود این دستگاه از دوربین ۴ K و هوش مصنوعی استفاده کند، تا شش ساعت در هر بار شارژ کار کند و موتور آن توانایی مقابله با شیب‌های ۲۵ درصدی را دارد.

همچنین دارای تشخیص باران است تا بتواند در هنگام بارندگی به پایگاه خود بازگردد.

ایده تیم این است که ربات‌های شخصی را قادر می‌سازد تا ربات را برای انجام کار‌های مختلف در فضای باز برنامه‌ریزی کنند و برنامه‌هایی برای معرفی یک پلتفرم یادگیری اختصاصی Eeve برای تقویت مجموعه مهارت‌ها و بهره‌گیری از تجربه Willow به بهترین شکل ممکن طراحی کند.

تیم توسعه Eeve در نظر دارد Willow X را تا پایان سال ۲۰۲۴ تولید کند و تحویل به مشتریان از اوایل سال بعد آغاز شود.

یک مدل استاندارد، از این ربات دارای لیست قیمت ۴۲۰۰ یورو (~۴۴۰۰ دلار) است؛ اما اکنون با قیمت ۳۹۹۰ یورو برای پیش خرید آماده است. نسخه حرفه‌ای با باتری بزرگتر با قیمت ۴۹۰۰ یورو به فروش می‌رسد، اما می‌توان آن را با قیمت ۴۶۹۰ یورو پیش خرید کرد.

منبع: سایت نیو اطلس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: