کد خبر: ۳۷۷۸۲۸
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
0
از قرار معلوم سامسونگ تا اواخر خرداد خط تولید LCD بخش Samsung Display را تعطیل خواهد کرد که ۶ ماه زودتر از برنامه‌ریزی پیشین اعلام شده توسط این شرکت است. به گفته منابع آگاه، اینطور به نظر می‌رسد که افزایش رقابت این کمپانی کره‌ای را به محدود کردن زیان‌های تجاری خود وادار کرده است.
سامسونگ تولید پنل‌های LCD را شش ماه زودتر از برنامه اعلام شده متوقف می‌کند
سامسونگ در ابتدا قرار بود بخش تولید LCD خود را تا پایان سال ۲۰۲۰ تعطیل کند، هرچند که بازار فناوری در آن زمان تحت تاثیر همه‌گیری کووید-۱۹ با افزایش تقاضا در زمینه پنل LCD روبه‌رو شد و همین امر موجب شد تا سامسونگ در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

با این حال تعطیلی بخش مذکور بر خلاف گزارش‌ها، در سال ۲۰۲۱ نیز اجرایی نشد و حالا منابع خبری کره‌ای ادعا می‌کنند که این برند بزرگ دنیای فناوری اکنون آماده است تا خط تولید LCD خود را برای همیشه تعطیل کند.

بنابر همین گزارش‌ها، گفتنی است که Samsung Display از این پس روی تولید پنل‌های اولد و QD تمرکز خواهد داشت و انتظار می‌رود که کارکنان بخش تعطیل شده نیز به قسمت QD منتقل شوند.

ظاهرا تولید پنل LCD دیگر با رویکرد بلندمدت سامسونگ در این حوزه سازگاری ندارد و این شرکت همانطور که گفته شد تصمیم دارد به سوی نمایشگر‌های «نقطه کوانتومی» یا همان QD-OLED‌ها برود، این کمپانی در همین راستا ماه گذشته نیز با تغییر کاربری یک خط تولید از کار افتاده LCD آن را برای تولید پنل‌های اولد آماده کرد.

همچنین به گفته رسانه‌های محلی کره‌ای، دلیل دیگر تصمیم سامسونگ به اشباع شدن بازار از LCD‌های ارزان چینی و تایوانی نیز مرتبط است. در حال حاضر قیمت یک پنل LCD نسبت به زمان اوج خود در ژانویه ۲۰۱۴، کاهش بیش از ۶۰ درصدی را تجربه کرده است.

بدین ترتیب توقف تولید LCD و تهیه نمونه‌های ارزان‌تر آن از تولیدکنندگان چینی (BOE) و تایوانی (AU Optronics) برای سامسونگ منطقی‌تر و به صرفه‌تر خواهد بود.

در پایان لازم به ذکر است سامسونگ تاکنون توضیح یا اظهارنظری در خصوص تکذیب یا تایید این اخبار نداشته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: