April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۷۸۴۹
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵
0
یک سرمایه گذاری موفق آرزوی هر انسانی است. اینکه مطمئن باشد چیزی که روی آن سرمایه گذاری می کند سودی می کند  ؟ یا فقط دارد پول خودش را هدر می دهد ؟ اولین چیزی که در خرید  زمین یا ملک که نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود، این است که از خودمان می پرسیم در خرید زمین چه اصول مهمی وجود دارد ؟ با ما  در گیلیم همراه باشید چرا که ما در این مقاله می خواهیم به سوالات شما جواب دهیم.

 

یک سرمایه گذاری موفق آرزوی هر انسانی است. اینکه مطمئن باشد چیزی که روی آن سرمایه گذاری می کند سودی می کند  ؟ یا فقط دارد پول خودش را هدر می دهد ؟ اولین چیزی که در خرید  زمین یا ملک که نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود، این است که از خودمان می پرسیم در خرید زمین چه اصول مهمی وجود دارد ؟ با ما  در گیلیم همراه باشید چرا که ما در این مقاله می خواهیم به سوالات شما جواب دهیم.

راهنمای خرید زمین (h2)

سرمایه گذاری در ملک

 

این نوع از سرمایه گذاری یکی از رایج ترین سرمایه گذاری ها محسوب می شود که دلیل آن این است که  بیشتر افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند، اولین گزینه انتخابی شان خرید ملک است تا اگر قیمت افزایش با تورم و تحولات سیاسی صورت گرفت، سود خوبی نصیبشان بشود.

 

بازار مسکن

 

بازار‌ مسکن معمولا اکثر مواقع هنگام تورم افزایش قیمت داشته است. اما برای کسانی به تازگی تصمیم گرفتند تا وارد این بازار شوند، گزینه مناسب برای سرمایه گذاری آن ها خرید و فروش زمین می باشد.

 

مواردی که باید در خرید و فروش ملک و زمین

 

مورد اول این است که هیچگاه در سرمایه گذاری خرید و فروش ملک با قرض و بدهی است.  اینکه شما باید بودجه خود را مدیریت کنید و همچنین پول نقد کافی برای خرید زمین داشته باشد. 

در صورت داشتن وام مسکن، باید از تمکن مالی خود برای پرداخت آن  اطمینان کامل را داشته باشید.

راهنمای خرید زمین (h2)

آیا اجاره دادن زمین کار درستی است ؟

 

  • اجاره دادن زمین به دلیل اشتباه است که آن دو دلیل سپردن خانه دست مستاجر بدون هزینه و امکان پیدا نشدن مستاجر به مدت طولانی که ابن دو دلیل منجر می شود تا سرمایه گذاری شما با شکستی بزرگ مواجه شود.
  • مورد دوم این است که شما باید هزینه های جانبی همچون پرداخت مالیات، عوارض، هزینه نگهداری و تعمیرات را درنظر بگیرید که با کمبود بودجه مواجه نشوید.
  • مورد بعدی شروع کردن با سرمایه گذاری های کوچک است. اینکه شما در شروع سرمایه گذاری حتما نیاز نیست تمام پول خود را در خانه بزرگ و زمین متراژ بالا خرج کنید. برای شروع می توانید یک آپارتمان دوبلکس را خریداری کنید و طبقه پایین آن را اجاره داده و طبقه بالا را خودتان ساکن شوید.



چگونه بفهمیم که زمان سعود و افول بازار ملک چه زمانی است ؟


همانطور که می دانید اکثر افراد به بازار املاک اطمینان نداشته و بر این باورند که قیمت املاک در آخر کم می شود یا به اصطلاح شکسته می شود. بر اساس آماری که انجام شد حدود ۸۵ درصد از مردم باور دارند که در سال ۱۴۰۰ قیمت ها به ارزش قبلی املاک باز می گردند. در نتیجه ۸۸ درصد مردم کاملا مطمئن نیستید که زمان مناسبی برای خرید املاک یا زمین چه زمانی است ؟

 

استعمالات مورد نیاز جهت خرید زمین

 

همه افراد معمولا مشغول کار و  زندگی خود هستند و هنگامی که می خواهند زمین، ملک مسکونی یا تجاری را خریداری کنند، چه مشکلاتی ممکن است سر راهشان قرار بگیرد. از همین رو لازم است که با قوانین خرید زمین آشنا شویم تا خرید مطمئن تری داشته باشیم. در قدم اول شما باید به قوانین خرید زمین از نهاد ها و اشخاص حقوقی توجه داشته باشید..
نکته دیگر که بسیار مهم است این است که شما باید بررسی کنید و مطمئن شوید که بعضی از زمین ها در محدوده طرح تفصیلی شهر مربوطه اطلاعات کسب کنید و درباره مشمول طرح نبودن ملکی که قصد خرید آن را دارید اطمینان حاصل کنید.
راهنمای خرید زمین (h2)

نکات مهم در خرید زمین


1- خانه یا زمین هایی که در اطراف اتوبان ها و خیابان های اصلی ساخته شده اند، آلودگی صوتی زیادی در اطراف آن ها وجود دارد در نتیجه در صورتی که جوز افرادی هستید که آرامش و سکوت کامل را دوست دارید از خرید این خانه ها اجتناب کنید. علاوه بر این زمین هایی که در این موقعیت ها واقع شده اند آینده درخشانی نخواهن داشت.
2- کیفیت، فشار آب و برق موارد مهم دیگری هستند که بررسی آن ها قبل از خرید خانه ضروری است.

۳. حجم ترافیک محل مورد نظر را چک کنید. اگر مکانی که می خواهید از آن جا خانه بخرید پر ترافیک باشد، دسترسی شما به خانه سخت و عذاب آور خواهد بود. 

۴. اولین رونق بازار مسکن بهترین زمان خرید زمین است.

۵. حواستان باشد هنگامی که که کمیسیون هزینه املاک را پرداخت کردید، حتما رسید دریافت کنید.

۶. برای خرید ‌و فروش املاک از یک مشاور املاک کمک بگیرید، هیچگاه این کار را خودتان انجام ندهید.

۷. محلی که پول را به فروشنده پرداخت می کنید باید مشخص یاشد.

۸. در صورتی که خانه ای که شما قصد خرید آن را دارید وراثتی است، در نتیجه تمام وراث با گواهی انحصار باید حضور داشته باشند.

۹. بررسی اصالت سند و کارت شناسایی فروشنده فراموش نشود.


طریقه خرید زمین


خرید زمین با دو هدف سکونت یا سرمایه  گذاری انجام می شود. بر اساس حقوقی شما نباید فورا اقدام به خرید زمین کنید بلکه حتما باید با یک متخصص یا حتی آشنایان صحبت و پرس و جویی داشته باشید و سپس با اطلاعات کامل اقدام به خرید زمین یا خانه بکنید. خرید زمین و ملک قوانین خاص خودش را دارد و به مواردی همچون اطلاعات کافی از منطقه، موقعیت زمین، آینده آن، کاربری زمین، موانع قانونی، شناسایی مالک واقعی، کسب اطلاع از شورای محل، پس و جو از معتمدین محلی و صد ها چیز دیگر که باعث می شود شما اولین قدم خود را برای خرید زمین و خانه بردارید.
در قدم بعدی شما باید با فروشنده زمین مذاکره کرده و به یک توافق و نقطه مشترک دست پیدا کنید.
در قدم سوم که مهم ترین قسمت معامله نیز است شما باید به سراغ نوشتن قرار دارد تا تنظیم مبایعه نامه بروید که ما به شما پیشنهاد می کنیم. در این مرحله یک دستیار حقوقی یا وکیل امور قرار داد ها را در مذاکره و عقد قرار دارد با خود ببرید.
در آخر باید به شما بگوییم که فراموش نکنید خرید زمین در زمان و موقعیت مناسب می تواند سرمایه گذاری پر سودی برای شما داشته باشد.

منبع: برگرفته از سایت گیلیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: