کارشناس سازمان هواشناسی پیش بینی کرد؛
کد خبر: ۳۷۷۸۵۷
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
0
کارشناس هواشناسی از تداوم روند تدریجی افزایش دما تا روز یکشنبه در کل کشور به ویژه سواحل دریای خزر و نیز خیزش گرد وخاک در مناطق مستعد خبر داد.
ادامه روند تدریجی افزایش دما تا سه روز آینده
«کبری رفیعی» در مورد آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و در مناطق مستعد نیز خیزش گردوخاک را خواهیم داشت و فردا (جمعه) این مناطق وزش باد را تجربه می‌کنند.

کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: از روز شنبه تا اواسط هفته آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی احتمال رگبار پراکنده باران و گاهی رعدوبرق وجود دارد. همچنین طی سه روز آینده برای نیمه شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روند تدریجی افزایش دما تا روز یکشنبه در کل کشور به‌ویژه سواحل دریای خزر ادامه می‌یابد.

رفیعی خاطرنشان کرد: از امروز تا روز شنبه مناطق شرقی دریای عمان هم مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: با توجه به هشدار نارنجی سازمان هواشناسی درباره وزش باد شدید برای مناطق نیمه شرقی کشور منتشر شده برای امروز مناطق شمالی و زابل و شرق خراسان جنوبی این شرایط را دارند، روز جمعه مناطق شرقی خراسان جنوبی و شرق کرمان این شرایط را خواهند داشت که تا روز شنبه شرق هرمزگان نیز به این مناطق اضافه شده و خیزش گردوخاک، اختلال در تردد کاهش کیفیت هوا و کاهش دید را تجربه می‌کنند که احتمال آسیب به صنعت کشاورزی و شکستن درختان فرسوده وجود دارد.

رفیعی آسمان امروز تهران را صاف همراه با وزش باد اعلام کرد و افزود: حداکثر دما ۳۳ و حداقل دما ۲۲ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: