کد خبر: ۳۷۷۸۵۸
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
0
رییس سازمان چای کشور گفت: خرید برگ سبز چای درجه یک در چین اول از چایکاران استان‌های گیلان و مازندران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته است.
رشد ۶ درصدی خرید برگ سبز چای درجه یک از چایکاران گیلان و مازندران
حبیب جهانساز روز پنجشنبه با اشاره به اتمام چین اول چای اظهار داشت: در چین اول ۴۹ هزار و ۶۷۴ تن برگ سبز چای از چایکاران استان‌های گیلان و مازندران خریداری شده که از این میزان ۹۰.۱ درصد برگ سبز چای درجه یک و بقیه برگ سبز درجه ۲ است.

وی با اشاره به افزایش انگیزه چایکاران طی سال‌های اخیر برای تولید برگ سبز چای باکیفیت افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی، انجام عملیات بهزراعی، پرداخت به موقع مطالبات و پیش‌بینی تسهیلات از مهمترین دلایل انگیزه چایکاران و افزایش تولید برگ سبز جای درجه یک است.

رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه برگ سبز چای تولیدی چایکاران در چین اول در مجموع به مبلغ ۴۴۶ میلیارد تومان خریداری شده‌است، افزود: ۵۲.۳ درصد این مبلغ به چایکاران پرداخت و تسویه شده و پرداخت بقیه نیز به مرور در حال انجام است.

جهانساز اظهار داشت: کارخانه‌های چایسازی استان‌های گیلان و مازندران با خرید این میزان برگ سبز چای تاکنون ۱۱ هزار و ۱۷۷ تن چای خشک تولید کرده‌اند.

وی با اشاره به برداشت چین دوم چای از اواخر خرداد تا نیمه تیرماه اضافه کرد: علاوه بر این ۲ چین دیگر برگ سبز چای در ماه‌های مرداد تا شهریور و مهر انجام می‌شود.

امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و برگ سبز چای درجه ۲ هفت هزار و ۱۰۰ تومان است، قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۷.۵ درصد و درجه دو ۴۸ درصد افزایش یافته‌است.

براساس آخرین آمار، در استان‌های گیلان و مازندران بالغ بر ۵۵ هزار چایکار وجود دارد، وسعت باغ‌های چای این ۲ استان حدود ۲۵ هزار هکتار است، برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می‌گیرد.

گیلان و مازندران روی هم رفته سالانه ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای تولید می‌کنند که از این میزان ٩٠ درصد در مزارع چای گیلان به دست می‌آید، از این میزان برگ سبز چای حدود ۳۰ هزار تن چای خشک استحصال می‌شود.

علاوه بر این مصرف چای در کشور طور میانگین حداکثر ١٠٠ هزار تن است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: