April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر اجرایی خانه کارگر بوشهر از رشد سرسام آور قیمت‌ها انتقاد کرد
کد خبر: ۳۷۷۸۹۷
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
دبیر اجرایی خانه کارگر بوشهر با هشدار نسبت به افزایش بی رویه قیمت‌ها گفت: در شرایطی که قیمت‌ها لحظه‌ای بالا می‌رود و امکان حفظ قدرت خرید مردم وجود ندارد، افزایش حقوق‌ها رنگ باخته و امیدی به بهبود شرایط زندگی مردم نیست.
خوشحالی مسوولان از تحمل بالای مردم
سید موسی میرجهانمردی با یادآوری تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ قدرت خرید مردم در ابلاغ سیاست‌های کلی تامین اجتماعی گفت: هرگاه که چالش‌ها به مرز بحران و هشدار برسد، مقام معظم رهبری در قالب دستورالعمل، سخنرانی، توصیه و در صورتی که مشکلات جدی‌تر باشد، در قالب تذکر به مسوولان، برای رفع چالش‌ها ریل گذاری می‌کنند.
وی از مسوولان خواست نسبت به آنچه رهبری مطرح می‌کنند، حساس‌تر و مطیع‌تر باشند گفت: هنگامی که رهبری بر حفظ قدرت خرید مردم تاکید می‌کنند، یعنی باید توان اقتصادی مردم بالا برود تا بتوانند پاسخگوی هزینه‌ها باشند.
دبیر اجرایی خانه کارگر بوشهر از افزایش روزافزون قیمت ها، نبود ثبات در بازار و ضعف نظام توزیع بشدت انتقاد کرد و گفت: با افزایش قیمت ها، توان مالی و اقتصادی مردم روز به روز ضعیف‌تر می‌شود و باید بپذیریم که این همه فشار از قدرت تحمل مردم خارج شده است.
وی از نبود ثبات برای تعیین قیمت و تضمین وضعیت بازار انتقاد کرد و گفت: گویا اختیار بازار در دست عده‌ای سرمایه دار است و دولت هیچ نقشی در کنترل شرایط بحرانی کنونی ندارد.
میرجهانمردی با ابراز تاسف از این که فروشندگان هر لحظه اراده کنند، قیمت‌ها را بالا میبرند گفت: انتظار داشتیم دولت با تمام توان ورود کند، اما تصمیماتی که دولت می‌گیرد به نوعی است که گویا خودش قصد دارد به گرانی و تورم دامن بزند و بدش هم نمی‌آید مردم بدترین شرایط اقتصادی تاکنون را تجربه کنند.
وی با تاکید بر اینکه مردم در این بحران‌ها هیچ نقشی ندارند گفت: قرار نیست از مردم بخواهیم فقط شرایط را تحمل کنند و در اصل مردم تاوان سومدیریت و رفتار‌های سلیقه‌ای مسوولان را بدهند.
دبیر اجرایی خانه کارگر بوشهر با تاکید بر اینکه برای افزایش قدرت خرید مردم باید قیمت کالا‌ها و خدمات را پایین بیاوریم گفت: در صورتی که دولت نتواند قیمت را کنترل کند باید حقوق و میزان درامد حقوق بگیران را به اندازه‌ای بالا ببرد که پاسخگوی هزینه‌ها و بازار آشفته باشد.
وی با ابراز تاسف از اینکه نه دولت توانسته قیمت‌ها را کنترل کند و نه حقوق کارگران و کارمندان و بازنشستگان به اندازه‌ای بالا رفته که پاسخگوی این بحران اقتصادی باشد گفت: به نظر می‌رسد دولت و مسوولان فقط از مردم می‌خواهند این همه سومدیریت و بحران را تحمل کنند و تنها کاری که از دستشان بر می‌آید این است که برای میزان بالای تحمل مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه دست بزنند و هورا بکشند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: