April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۷۹۱۹
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
0
اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اقدامی درجهت شناسایی عاملان معدوم‌سازی مرغ‌های بیمار در یک واحد مرغداری انجام داده و خواستار برخورد دستگاه قضایی با آن‌ها است.
اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اطلاعیه داد
اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد برای شناسایی عاملان آزار مرغ‌های بیمار در یک واحد مرغداری اقدام می‌شود و از مراجع قضایی می‌خواهیم با عوامل اصلی و پشت پرده تهیه ویدئو بازنشر شده برخورد شود.

اخیرا ویدئویی در فضای مجازی بازنشر شده که در آن کارگران مشغول جمع آوری مرغ‌های بیمار در یک سالن هستند، اما فردی به مرغ‌های بیمار لگد می‌زند و سپس، به اصرار شخصی که مشغول فیلم گرفتن است، با شلنگ رفتار ناپسند خود را ادامه می‌دهد.

در اطلاعیه اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اعلام شده که بازنشر این ویدئو قدیمی، همزمان با ادامه روند مردمی سازی یارانه ها، نشان دهنده تلاش برای فضاسازی منفی با اهداف خاص است.

اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران هم می‌گوید: انتشار ویدئو معدوم سازی ناشایست مرغ‌های بیمار در یک واحد مرغداری باعث گلایه مرغداران و جریحه دار شدن احساسات مردم شده و از مراجع قضایی می‌خواهیم با عاملان این اقدام برخورد قاطع داشته باشند.

اسدالله نژاد گفت: بازبینی تصاویر مشخص می‌کند که این گله بیمار بوده و می‌بایست نابود می‌شد، اما معدوم سازی مرغ‌های بیمار باید طبق دستورالعمل‌های موجود و با روشی مناسب انجام شود.

محمد دارابی، یکی از دامپزشکان فعال در صنعت دام و طیور می‌گوید: معدوم سازی حیوانات بیمار به منظور از بین بردن کانون‌های بیماری ضروری است. در این ویدئو، شرایط غیرعادی مرغ‌ها و لاشه‌های پراکنده شده آن‌ها در سالن به وضوح نشان می‌دهد که مرغ‌ها بیمارند و بیماری آن‌ها در مراحل پیشرفته و غیرقابل برگشتی قرار دارد. شرایط سالن این مرغداری به هیچ وجه مناسب نیست و مشخص است که بسیاری از دستورالعمل‌های این حرفه در این واحد رعایت نشده است.

او گفت: از روی فیلم و مشاهده تصاویر نمی‌توان بطور دقیق درباره نوع بیماری اظهار نظر کرد. علائمی مانند بیحالی، عدم تعادل، تشنج، اسپاسم عضلات، فلج شدن بال‌ها یا پا‌ها و بی حرکت شدن و افتادن حیوان که در تصاویر مشهود است، از جمله علائم بالینی بیماری موسوم به نیوکاسل است که یک بیماری ویروسی و به شدت مسری است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: