April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۷۹۲۵
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
0
امارات متحده عربی اولین کشور جهان است که وزارت هوش مصنوعی دارد. عمر سلطان العلما ۳۱ ساله در اکتبر سال ۲۰۱۷ به عنوان وزیر دولت در امور هوش مصنوعی منصوب شد. وی از جولای سال ۲۰۲۰ به عنوان وزیر هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال و کاربرد‌های کار از راه دور به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
هدف‌گذاری امارات برای رهبری هوش مصنوعی جهان
چند روز پیش «عمر سلطان العلما»، وزیر هوش مصنوعی امارات متحده عربی در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس خواستار شکل‌گیری قوانین جدیدی برای متاورس شد تا مانع از انجام جنایت‌های سنگین مانند قتل شوند. وی معتقد است که قتل در متاورس باید جنایت تلقی شود.

اما چیزی که بیشتر توجه کاربران شبکه‌های مجازی را جلب کرد عبارت «وزیر هوش مصنوعی» بود.

همسایه دریایی ایران در حوزه خلیج فارس اولین کشور جهان است که وزارت هوش مصنوعی دارد. عمر سلطان العلما ۳۱ ساله در اکتبر سال ۲۰۱۷ به عنوان وزیر دولت در امور هوش مصنوعی شد. وی از جولای سال ۲۰۲۰ به عنوان وزیر هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال و کاربرد‌های کار از راه دور به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

استراتژی ملی امارات متحده عربی و هدف اصلی این سمت این است که با سرمایه گذاری در افراد و صنایعی که کلید موفقیت آن‌ها هستند، امارات را تا سال ۲۰۳۱ به رهبر جهانی در هوش مصنوعی تبدیل کند.

از جمله مسئولیت‌های عمر العلما می‌توان به ارتقای سطح عملکرد دولت از طریق سرمایه‌گذاری در جدیدترین فناوری‌ها و ابزار‌های هوش مصنوعی و به‌کارگیری آن‌ها در بخش‌های مختلف اشاره کرد.

عمر سلطان العلما با تمرکز بر افزایش سهم اقتصاد دیجیتال امارات در تولید ناخالص داخلی، تلاش‌های امارات متحده عربی را برای قرار گرفتن به عنوان یک رهبر جهانی در اقتصاد دیجیتال رهبری می‌کند.

هدف مشخص این استراتژی دوبرابر کردن سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی غیرنفتی امارات از ۱۱.۷ درصد به بیش از ۲۰ درصد در ۱۰ سال آینده است.

وزیر جوان همچنین بر تقویت موقعیت امارات متحده عربی به عنوان مرجع جهانی در برنامه‌های کار از راه دور متمرکز است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: