کد خبر: ۳۷۷۹۳۹
۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰
0
وزیر نفت سیاست دولت سیزدهم را توسعه روابط با همسایگان بیان کرد و گفت: تجربه مشارکت ایران و آذربایجان در میدان شاه‌دنیز تجربه خوبی است که می‌تواند زمینه‌ساز تعریف کار مشترک در بلوک‌ها و میدان‌های نفت و گاز خزر باشد.
مشارکت ایران و آذربایجان در میدان «شاه‌دنیز»
به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، جواد اوجی وزیر نفت در دیدار با پرویز شهبازوف وزیر انرژی آذربایجان با قدردانی از مهمان‌نوازی و تبریک روز ملی آذربایجان اظهار کرد: آقای رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران بر توسعه روابط با همسایگان از جمله آذربایجان تأکید زیادی دارد و این از سیاست‌های اصولی دولت سیزدهم است.

وی افزود: توسعه روابط انرژی بین دو کشور زمینه‌ساز توسعه روابط در دیگر حوزه‌ها نیز خواهد بود. از سویی ایران آمادگی افزایش سوآپ گاز بین ترکمنستان و آذربایجان را دارد.

وزیر نفت یادآور شد: تجربه مشارکت دو کشور در میدان شاه‌دنیز تجربه خوبی است که می‌تواند زمینه‌ساز تعریف کار مشترک در بلوک‌ها و میدان‌های نفت و گاز خزر باشد.

در این دیدار درباره ضوابط اجرایی افزایش سوآپ گاز، توسعه یکپارچه بلوک‌ها و میدان‌های مشترک حوزه خزر، تبادلات برق و زمینه‌های مشترک همکاری دو کشور گفتگو و درباره این موارد تفاهم‌نامه‌هایی امضا شد.

*اراده جدی ایران و آذربایجان بر گسترش روابط

پرویز شهبازف، وزیر انرژی آذربایجان هم در این دیدار گفت: مشترکات زیادی ایران و آذربایجان را به هم پیوند می‌دهد. در سازمان‌های بین‌المللی مانند اوپک‌پلاس هم همکاری‌های خوبی بین دو کشور شکل گرفته است.

وی افزود: درست است که وضع جهان بی‌ثبات و متغیر است، اما همان‌طور که قبلاً اوپک‌پلاس عمل کرده، اکنون هم امکان کمک به بازار‌ها وجود دارد.

وزیر انرژی آذربایجان تصریح کرد: رؤسای جمهوری دو کشور برای توسعه روابط اراده جدی دارند و این اراده سبب تسهیل در روابط می‌شود.

شهبازف تأکید کرد: قرارداد سوآپ گاز ترکمنستان به آذربایجان نیز یک رویداد تاریخی و ارزشمند بود و با حضور رؤسای جمهوری در زمان امضای قرارداد، محکم شد و خوشحالم که ایران برای افزایش مقدار سوآپ آمادگی و زیرساخت لازم را در اختیار دارد.

وزیر نفت چهارشنبه (۱۱ خردادماه) برای شرکت در رویداد‌های هفته انرژی باکو و مذاکره با مقام‌های حاضر در این رویداد بین‌المللی سه روزه، عازم آذربایجان شد.

این رویداد‌ها یکم تا سوم ژوئن (۱۱ تا ۱۳ خردادماه) با حمایت رسمی وزارت انرژی جمهوری آذربایجان و سوکار برگزار می‌شود. نمایشگاه نفت و گاز کاسپین نخستین نمایشگاهی است که پس از استقلال جمهوری آذربایجان سالانه به‌صورت مداوم برگزار می‌شود و بیش از ۲۵۰ شرکت از سراسر جهان را گردهم خواهد آورد.
برچسب ها: گاز ، انرژی ، فناوری ، نفت ، تکنولوژی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: