April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۷۹۴۶
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۵
0
قیمت نفت در یک هفته گذشته شاهد روند نوسانی بود به طوری که پس از نشست مورد انتظار اوپک پلاس و افزایش اندک تولید روند کاهشی گرفت ولی یک روز بعد از اعلام این خبر دوباره قیمت نفت افزایشی شد.
قیمت نفت دوباره افزایشی شد
قیمت نفت در یک هفته گذشته شاهد روند نوسانی بود به طوری که پس از نشست مورد انتظار اوپک پلاس و افزایش اندک تولید روند کاهشی گرفت، ولی یک روز بعد از اعلام این خبر دوباره قیمت نفت افزایشی شد.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت به بالای ۱۱۸ دلار رسید و به رشد هفتگی ۳.۳ درصدی دست یافت، در حالی که نفت خام برنت معاملات روز جمعه را با ۳.۷۴ دلار یا ۳.۱۸ درصد افزایش، با ۱۲۱.۳۵ دلار به پایان رساند.

روز پنجشنبه، ائتلاف اوپک پلاس با افزایش تولید در ماه‌های جولای و آگوست موافقت کرد. بر اساس گزارشی که آژانس خبری بلومبرگ منتشر کرد در همان زمان، رشد اقتصادی در آمریکا افزایش یافته است که تقاضا برای نفت خام و محصولات پالایش شده را افزایش می‌دهد.

روز پنجشنبه، اوپک پلاس با افزایش تولید ۶۴۸۰۰۰ بشکه در روز برای ماه‌های جولای و آگوست موافقت کرد که حدود ۵۰ درصد بیشتر از افزایش تولید در ماه‌های اخیر است. این بدان معناست که این گروه علاوه بر افزایش‌هایی که قبلاً روی آن توافق شده بود، تقریباً ۴۰۰۰۰۰ بشکه در روز نفت خام در این دو ماه اضافه خواهد کرد.

با این حال، تردید‌ها وجود دارد که برخی از کشور‌های ائتلاف به طور کامل به افزایش‌های تعهد شده احترام بگذارند. سیتی گروپ در یادداشتی اعلام کرد که تصمیم اوپک پلاس می‌تواند در عمل به معنای ۱۳۲۰۰۰ بشکه در روز تولید اضافی واقعی از عربستان سعودی، امارات، کویت و عراق باشد.

وی افزود که قیمت‌ها در هفته گذشته افزایش یافت، زیرا اتحادیه اروپا با تحریم نفت روسیه موافقت کرد، قرنطینه‌های چین برداشته شد و فصل رانندگی تابستانی در ایالات متحده آغاز شد. قیمت نفت در سال جاری به دلیل بازگشت مجدد تقاضا به دلیل لغو محدودیت‌های کرونا توسط کشور‌ها افزایش یافته است، همچنین در حالی که حمله روسیه به اوکراین باعث کاهش عرضه یکی از سه تولیدکننده بزرگ جهان و افزایش احتمالی مصرف در چین، واردکننده شماره یک نفت خام شده است، اکنون تهدید می‌کند که فشار بیشتری را افزایش دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: